AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Tidligere eier av leiligheten min sier han skal låse seg inn i leiligheten for å hente noe. Jeg visste ikke at han fortsatt hadde nøkkel. Kan jeg skifte lås og sende regningen til han?Anonymous poster hash: ba7f3...4ed
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Tidligere eier av leiligheten min sier han skal låse seg inn i leiligheten for å hente noe. Jeg visste ikke at han fortsatt hadde nøkkel. Kan jeg skifte lås og sende regningen til han?Anonymous poster hash: ba7f3...4ed Er dette selveier eller brl? I så tilfelle kan du ofte ikke fritt skifte lås, fordi brl. Og sameier skal kunne låse seg inn ved brann og andre presserende hendelser, med universalnøkkel. Dog, skal ikke gammel eier ha nøkler til bolig han har solgt! Snakk med styre/megler eller andre, før du skifter lås.Anonymous poster hash: 52ec8...e43
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Du betaler, men må bruke samme låsefirma som borettslaget, slik at universalnøkler fremdeles virker, og slik at din egen virker sersom den skal gå flere steder (felles inngang, postkasse og bod f.eks)Anonymous poster hash: 91192...14c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Er dette selveier eller brl? I så tilfelle kan du ofte ikke fritt skifte lås, fordi brl. Og sameier skal kunne låse seg inn ved brann og andre presserende hendelser, med universalnøkkel. Dog, skal ikke gammel eier ha nøkler til bolig han har solgt! Snakk med styre/megler eller andre, før du skifter lås.Anonymous poster hash: 52ec8...e43 Har snakket med brl om å skifte lås. Vil bli ganske dyrt. Vil ikke ta betalingen selv, når grunnen til at vi skifter er at selger fortsatt (muligens) har nøkkel. Jeg har skriftlig bevis på at han hadde tenkt å låse seg inn, men han påstår nå at han ikke har nøkkel. Kan jeg kreve at han betaler?Anonymous poster hash: ba7f3...4ed
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Tidligere eier av leiligheten min sier han skal låse seg inn i leiligheten for å hente noe. Jeg visste ikke at han fortsatt hadde nøkkel. Kan jeg skifte lås og sende regningen til han?Anonymous poster hash: ba7f3...4ed Hente noe?? I fraflyttet bolig?? Din leilighet altså? Anonymous poster hash: 9d8f9...4b9 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Selvsagt kan du sende regningen til ham. Men, like selvsagt, han kommer ikke til å betale. Du blir sittende med regningen. Du bør heller presentere dine bevis for at han fremdeles har nøkkel og kreve at han leverer den tilbake. Du tror vei ikke for alvor at han nekter å ha en nøkkel men likevel aksepterer å betale din regning? Anonymous poster hash: 55b1b...e20
TrickyCicci Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 ville heller brukt penger på en alarm slik at dersom han skulle finne på å låse seg inn når du ikke er der blir han rimelig ferska. 1
lykkelige.meg Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Bruk pengene på å stokke om låsen? Det er ikke så dyrt som å bytte lås. Har du sjekket pris med låsesmed for bytte av lås?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Bruk pengene på å stokke om låsen? Det er ikke så dyrt som å bytte lås. Har du sjekket pris med låsesmed for bytte av lås? Er det en borettslags leilighet kan man ikke skifte lås uten videre. Det er som regel systemnøkkel og det må borettslaget ordne. Men det er veldig dyrt og eier må betale selv. Anonymous poster hash: 632bd...99b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Har snakket med brl om å skifte lås. Vil bli ganske dyrt. Vil ikke ta betalingen selv, når grunnen til at vi skifter er at selger fortsatt (muligens) har nøkkel. Jeg har skriftlig bevis på at han hadde tenkt å låse seg inn, men han påstår nå at han ikke har nøkkel. Kan jeg kreve at han betaler?Anonymous poster hash: ba7f3...4ed Du kan anmelde han! Jeg ville tatt en prat med megler. Og alle brl. Sakl ha en oversikt over hvor mange nøkler en leilighet har i arkivet på den aktuelle leiligheten. Normalt leveres brl leiligheter med 3 stk nøkler til entredør. Nøkler kan ikke etterbestilles/lages uten rekvisasjon fra brl. Og at brl har gitt ut rekvisasjon for flere nøkler skal ligge i arkivet, om de i styret har gjort jobben sin. Det skal være mulig på serielåser å ta ut sylinderen og lage en b-variant av den. Men jeg busker ikke helt hvordan vi gjorde dette mht nøkler.... NB vis megler dokumentasjonen på at tidligere eier bil låse seg inn. Det er ikke trivelig å bo et sted der uvedkommende har nøkler!Anonymous poster hash: 52ec8...e43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå