Gå til innhold

Jeg trenger innspill!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er alene med to barn. Disse to har en halvsøster, som nå er 16. Far til barna er en vanskelig nøtt å forstå seg på, han har ikke noe særlig samarbeid med hverken meg eller halvsøsters mor. I går ringte moren hennes meg for å fortelle at far har tatt ut et større beløp fra hennes bankkonto. Altså alle konfirmasjonspengene hennes Etc. Hun har sendt mld til han for å spørre hva dette er for noe, men han har ikke svart. Det er nå to uker siden. Jeg synes det er kjempevanskelig, fordi jeg ikke vet hvilke problemer han har. Økonomi? Kan det være rus?? Vi hadde vårt samlivsbrudd for to år siden, og samarbeidet har vært særdeles dårlig etterpå. Han er i en god jobb. Men har altså tatt mye penger fra datteren sin.. Hva gjør jeg her?

Anonymous poster hash: f44b4...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det er en forklaring ala bytte til en bedre konto for henne.

AnonymBruker
Skrevet

Antakeligvis ikke. Det er tatt ut i tre omganger, og det står fremdeles litt igjen.

Ts

Skrevet

Står pengene i hans navn? Eller barnets? Hvis det står i barnets, SKAL begge foreldres underskrift innhentes for å ta ut penger. Da jeg var 15 måtte begge mine foreldre møte opp for alt som hadde med banken å gjøre. Vil tro man kan snakke med banken, for det er jo da de som har gjort feil om han har fått ta ut penger...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren har forandret det nå, sånn at begge må samtykke før uttak. Men det er for sent nå, for det har blitt tatt uttak-overført i nettbank til hans konto, og moren fikk utskrift i posten. Jenta som eier pengene er fullstendig knust, det var vel ingen som hadde trodd at han kunne finne på å røre de pengene.

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... vanskelig sak. Jeg tror jeg ville vært forsiktig med å blande meg for ikke å gjøre et dårlig samarbeid enda dårligere. På en annen side har han utvist særdeles dårlige evner som far og det angår jo deg også som mor til deres barn, selv om det er et annet barn han har vært en dårlig far for.

Jeg hadde tenkt å lande på at du ikke bør blande deg inn, men så tenkte jeg på at saken ville vært helt annerledes om han feks hadde slått datteren sin. Beklager, dette ble et ubrukelig svar

Anonymous poster hash: 66c8c...31b
AnonymBruker
Skrevet

Du over her, det er jo akkurat det jeg tenker på. Jeg bryr meg jo, til tross alt bråk som har vært, om han, og vil jo vite hvis han har problemer av noe slag. Mest fordi våre felles barn er hos han annenhver helg, og jeg vil jo vite hva som foregår der liksom. I denne saken kan jeg liksom ikke blande meg, men det er utrolig vanskelig å vite at det har skjedd. Og gir han ikke svar fra seg til den andre barnemoren, vet jeg det blir et voldsomt bråk. Og er usikker på hvordan han takler det-jeg har lenge lurt på om alt er som det bør være psykisk sett. Takk for svar!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Anyone?😁

Skrevet

Ikke gjør noe du, men sørg for at han ikke kan gjøre det samme med dine barn. Trist at det er sånn, men du kommer til å måtte ta dine egne "kriger" med denne mannen, velg de viktigste og la de andre være. For ungenes skyld. Og denne "krigen" er ikke din, men den andre moren sin.

Lykke til videre :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.:-) ja, det er sant-det er litt sånn hos oss at jeg må pick my battles. Men jeg er så glad i mine barns søster, og forstår så godt at hun er skuffet. I tillegg kommer aspektet med hans samvær med våre felles barn. Hva er problemet hans liksom. Herregud så mye vondt det kommer etter et samlivsbrudd.

Skrevet

Jeg vet, det er helt jævelig. Og det er så utrolig mye følelser i bildet.

Du får ikke gjort annet enn å observere barna, har de det greit er det ikke stort du får gjort.

Og det skal mye til at du får gjort noe selv om de ikke har det greit heller, med mindre du kan bevise omsorgssvikt.

Og ingen andre enn han vet hva som er problemet hans. Vi kan bare sitte igjen som mødre og bekymre vettet av oss, men stort sett er det ikke grunnlag for så mye bekymringer som vi tror da. Hvis det kan være til trøst :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan han være spilleavhengig?

Anonymous poster hash: 66c8c...31b
AnonymBruker
Skrevet

Spilleavhengig-jeg har vært inne på tanken. Men jeg tror ikke det. Jeg skjønner bare ikke hva som gjør at han tar datteren sine penger.

Jeg tror jeg bare avventer og ser, men føler det veldig ubehagelig neste gang barna skal til han. Fordi jeg ikke vet hva problemet er, og hvor alvorlig det er. Men jeg kan ikke, og ønsker heller ikke nekte det, så vi får vel bare avvente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...