AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Hvert år har jeg lest på nyhetene om mange jenter som blir voldtatt av medruss i russetiden. Jeg skal ikke på noen store treff, men tenker det skjer sikkert på lokale russetreff også. I år er jeg russ, og jeg er for det første redd for å bli voldtatt selv (jeg skal ikke drikke meg full, men ting kan skje likevel), men jeg er også redd for at andre skal bli voldtatt. Og jeg er redd for at ingen skal reagere om de ser noen blir voldtatt. Det skjedde bare for en uke siden i USA! Så det jeg lurer på med denne tråden er hvordan jeg kan se om det er en voldtekt om jeg ser noen ha seg? Jeg tenker når slikt skjer er jenta full eller neddopet og ikke i stand til å rope og skrike at hun ikke vil, så jeg tenker det er vanskelig å se? Og hva skal jeg gjøre om jeg ser helt klart at noen blir voldtatt? Skal jeg bare løpe bort og slå og sparke for harde livet? Jeg kan litt kampsport, men om det er en gutt/mann på 80 kg kan det bli litt vanskelig å gjøre så mye for lille meg. Eller skal jeg ringe politiet? Eller skal jeg rope at noen skal ringe politiet og løpe bort og slå og sparke for harde livet? Anonymous poster hash: acc9a...bcc
waco Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Hvert år har jeg lest på nyhetene om mange jenter som blir voldtatt av medruss i russetiden. Jeg skal ikke på noen store treff, men tenker det skjer sikkert på lokale russetreff også. I år er jeg russ, og jeg er for det første redd for å bli voldtatt selv (jeg skal ikke drikke meg full, men ting kan skje likevel), men jeg er også redd for at andre skal bli voldtatt. Og jeg er redd for at ingen skal reagere om de ser noen blir voldtatt. Det skjedde bare for en uke siden i USA! Så det jeg lurer på med denne tråden er hvordan jeg kan se om det er en voldtekt om jeg ser noen ha seg? Jeg tenker når slikt skjer er jenta full eller neddopet og ikke i stand til å rope og skrike at hun ikke vil, så jeg tenker det er vanskelig å se? Og hva skal jeg gjøre om jeg ser helt klart at noen blir voldtatt? Skal jeg bare løpe bort og slå og sparke for harde livet? Jeg kan litt kampsport, men om det er en gutt/mann på 80 kg kan det bli litt vanskelig å gjøre så mye for lille meg. Eller skal jeg ringe politiet? Eller skal jeg rope at noen skal ringe politiet og løpe bort og slå og sparke for harde livet? Anonymous poster hash: acc9a...bcc Sparke. Vold. Kampsport. Kan du ikke bare stille og rolig spørre om det er noe du skal bry deg med? Forestill deg at du puler på en mann i skogen og plutselig kommer det flyvende noen jenter med karatespark i lufta som skal leke charlie angels. Hadde du ikke bedt dem roe seg og heller finne seg sin egen mann?
Brofessor Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Om du er 100% sikker på at det dreier seg om voldtekt så kan du skrike og hyle av full hals "voldtekt!" så ringer du politiet Det er nok litt mer avskrekkende enn å bli slått litt av ei jente Det du også kan gjøre er å gå med nøkkelknipet ditt i hånda, så om noen prøver overmanne deg så kjører du den i øyet/ansiktet deres. Er litt usikker på om det er lurt for ei jente å slåss med en mann men fortvil ikke , det er mange andre ukonvensjonelle triks du kan bruke for å forsvare deg selv med nebb og klør Cecilia Brækhus illusterer noen triks her : http://www.vg.no/sport/kampsport/her-er-selvforsvarstriksene-til-braekhus/a/10062273/ 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Sparke. Vold. Kampsport. Kan du ikke bare stille og rolig spørre om det er noe du skal bry deg med? Forestill deg at du puler på en mann i skogen og plutselig kommer det flyvende noen jenter med karatespark i lufta som skal leke charlie angels. Hadde du ikke bedt dem roe seg og heller finne seg sin egen mann? Om noen blir voldtatt så går du bort og spør om det er noe du skal bry deg med? Jeg har ikke tenkt å ha sex i noen skog, så jeg bekymrer meg ikke særlig mye. Det er en grunn til at jeg spør hvordan man kan se om det er en voldtekt. Anonymous poster hash: acc9a...bcc
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Om du er 100% sikker på at det dreier seg om voldtekt så kan du skrike og hyle av full hals "voldtekt!" så ringer du politiet Det er nok litt mer avskrekkende enn å bli slått litt av ei jente Det du også kan gjøre er å gå med nøkkelknipet ditt i hånda, så om noen prøver overmanne deg så kjører du den i øyet/ansiktet deres. Er litt usikker på om det er lurt for ei jente å slåss med en mann men fortvil ikke , det er mange andre ukonvensjonelle triks du kan bruke for å forsvare deg selv med nebb og klør Cecilia Brækhus illusterer noen triks her : http://www.vg.no/sport/kampsport/her-er-selvforsvarstriksene-til-braekhus/a/10062273/ Jeg kan å knekke armen til noen rett av da, men det er det eneste.. Takk for link. Den skal jeg se. Kanskje jeg skal skaffe meg en voldtektsalarm også Anonymous poster hash: acc9a...bcc
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Sparke. Vold. Kampsport. Kan du ikke bare stille og rolig spørre om det er noe du skal bry deg med? Forestill deg at du puler på en mann i skogen og plutselig kommer det flyvende noen jenter med karatespark i lufta som skal leke charlie angels. Hadde du ikke bedt dem roe seg og heller finne seg sin egen mann? Ble du nervøs nå? Funnet fram russeutstyret fra '98 ennå? Anonymous poster hash: 20c7f...d39
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 Hva i all verden har gjort deg så redd for voldtekt, trådstarter? De fleste hannkjønn er helt fine, du vet det? Anonymous poster hash: 2dc0a...81d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Så lenge du holder sammen med andre du kjenner, ikke drikker deg helt overstadig beruset og ikke går alene i mørket på russefest helt i utkanten av feststedet bak noen busker så er du helt trygg. Russevoldtekter skjer når noen ikke tar et hint og følger etter deg ut i mørket eller at du blir med noen for å kline og ikke vil noe mer så tvinger de seg på deg og tar det hele veien. Det er snakk om skikkelig fulle uerfarne gutter som ikke stopper når de burde. Gjerne av den litt agressive typen som liker og sloss og er veldig dominerende. Ikke vær så redd, fest med gode straighte gutter og jenter og hold deg nær festen så er det null og niks og bekymre seg for. Anonymous poster hash: 8ed6b...1db
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Hva i all verden har gjort deg så redd for voldtekt, trådstarter? De fleste hannkjønn er helt fine, du vet det? Anonymous poster hash: 2dc0a...81d Det skjer veldig mange voldtekter i russetiden, og det er absolutt lov å være redd for å bli voldtatt selv. Hadde du vært jente så hadde du nok kjent på det samme du og. Så lenge du holder sammen med andre du kjenner, ikke drikker deg helt overstadig beruset og ikke går alene i mørket på russefest helt i utkanten av feststedet bak noen busker så er du helt trygg. Russevoldtekter skjer når noen ikke tar et hint og følger etter deg ut i mørket eller at du blir med noen for å kline og ikke vil noe mer så tvinger de seg på deg og tar det hele veien. Det er snakk om skikkelig fulle uerfarne gutter som ikke stopper når de burde. Gjerne av den litt agressive typen som liker og sloss og er veldig dominerende. Ikke vær så redd, fest med gode straighte gutter og jenter og hold deg nær festen så er det null og niks og bekymre seg for. Anonymous poster hash: 8ed6b...1db Takk for råd! Det hjalp mye! Anonymous poster hash: acc9a...bcc
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Det skjer veldig mange voldtekter i russetiden, og det er absolutt lov å være redd for å bli voldtatt selv. Hadde du vært jente så hadde du nok kjent på det samme du og. Anonymous poster hash: acc9a...bcc Jeg ER jente, har til og med opplevd russetiden. Men heldigvis har jeg sluppet å gå og tenke på disse tingene. Anonymous poster hash: 2dc0a...81d
Gjest Saxofon Skrevet 25. april 2015 #11 Skrevet 25. april 2015 Hvis du ser noen har sex; spør de om det er frivillig. Sier begge ja så går du. Mest sannsyneligvis så ville den som utøver voldtekten stoppe opp og gå. Ellers så er det å passe på at du ikke drikker så mye, følg med på andre rundt deg, hold dere i lyset og ikke gå hjem alene. Ja det er dessverre voldtekt av russ, men det er heldigvis en veldig veldig liten prosent.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #12 Skrevet 25. april 2015 Bare se opp for bitre gamle griser i utdaterte russedresser som prøver å få seg litt ungjente! Sjekk årstallet på russeklærne nøye før du involverer deg. Aller helst ikke snakk til noen med rare nummere på dressen heller. Ellers er du good to go. Anonymous poster hash: 01f41...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #13 Skrevet 25. april 2015 Jeg ER jente, har til og med opplevd russetiden. Men heldigvis har jeg sluppet å gå og tenke på disse tingene. Anonymous poster hash: 2dc0a...81d Kanskje du ikke har vært så klar over at voldtekter skjer i russetiden og kanskje du selv ikke har opplevd gutter og menn som har trengt seg på og gjort ting mot deg som du ikke har ønsket? Jeg har som mange andre jenter kjent på kroppen at vi er ganske små i forhold til en mann på 80 kg og ikke har så mye å stå opp mot. Jeg vil unngå å bli voldtatt og jeg vil unngå at andre blir det. Anonymous poster hash: acc9a...bcc 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #14 Skrevet 25. april 2015 Jeg ER jente, har til og med opplevd russetiden. Men heldigvis har jeg sluppet å gå og tenke på disse tingene. Anonymous poster hash: 2dc0a...81d Dette er et reellt problem. Det er derfor det har blitt rettet så mye oppmerksomhet mot det. At du tror at dette ikke kommer til å skje russejenter er utrolig naivt. Anonymous poster hash: a2457...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #15 Skrevet 25. april 2015 Kanskje du ikke har vært så klar over at voldtekter skjer i russetiden og kanskje du selv ikke har opplevd gutter og menn som har trengt seg på og gjort ting mot deg som du ikke har ønsket? Jeg har som mange andre jenter kjent på kroppen at vi er ganske små i forhold til en mann på 80 kg og ikke har så mye å stå opp mot. Jeg vil unngå å bli voldtatt og jeg vil unngå at andre blir det. Anonymous poster hash: acc9a...bcc Jada, fint du passer på deg selv (og andre!) Det skal man gjøre. Bare ikke la det ta fokuset fra en fin tid. Anonymous poster hash: 2dc0a...81d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #16 Skrevet 25. april 2015 Dette er et reellt problem. Det er derfor det har blitt rettet så mye oppmerksomhet mot det. At du tror at dette ikke kommer til å skje russejenter er utrolig naivt. Anonymous poster hash: a2457...3fe Dette ble for dumt til å respondere seriøst på. Anonymous poster hash: 2dc0a...81d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #17 Skrevet 25. april 2015 Det spørs litt hvor man oppholder seg også, noen steder er det vakthold. Da jeg selv var russ (jeg er mann) kom det en vakt bort på treffet og spurte om ting "er i orden her?" da en dame og jeg lå et stykke langt borte fra der folk flest var. Ubehagelig og en stemningsdemper der og da, ja, men selv om jeg er mann er jeg bare glad de følger med. Vi ble forresten et par etter russetiden, uvanlig nok, men det er en annen historie. Resten av tiden er det tross alt slik at man gjerne oppholder seg i nærheten av mange medruss. Det betyr ikke at det ikke kan skje overgrep, men det jeg mener er at dersom du først skulle se noe og si fra, da er sjansen liten for at du blir slått ned og at voldtekten fortsetter. Det beste er nok å rope og gi beskjed til andre på stedet om at det skjer en voldtekt, dersom det er helt klart hva som foregår. Hvis du er i tvil er det alltids mulig å undersøke litt hva som foregår, det er ganske uformell stemning i russetiden, uten at man skal legge seg borti enhver som rører medruss. Men folk reagerer hvis de først får konkret beskjed om det som skjer. Det er ikke det at de bifaller voldtekter, det er heller at de ikke registrerer at det foregår noe. Så ikke tro at du alene må gripe inn aktivt fordi andre ikke bryr seg: Hvis du først sier fra kan jeg love deg at de aller fleste vil bryte inn. Så du trenger ikke gå løs på en stor og sterk gutt selv, det er bare å spørre. Hvis noen hadde sagt til meg i russetiden at det foregikk en voldtekt hadde jeg selvsagt tatt affære like mye som om jeg ble gjort oppmerksom på en voldtekt utenfor russetiden. Når det gjelder faren for at noe skal skje deg er det nok ikke farligere enn på en festival, en stor fest på ukjent sted eller noe sånt. Det er ganske mange titusener russ hvert år. Jeg håper ikke du oppfatter det som bagatellisering, det er det virkelig ikke ment som, og voldtekter i russetiden forekommer. Jeg mener bare at de samme forholdsregler gjelder i russetiden som ellers. Høyst sannsynlig vil du ikke se noen overgrep som helst, men det er bare fint at du er obs på det. Anonymous poster hash: 1d905...231 2
waco Skrevet 25. april 2015 #18 Skrevet 25. april 2015 Ble du nervøs nå? Funnet fram russeutstyret fra '98 ennå? Anonymous poster hash: 20c7f...d39 Ja jeg skal på tryvann og gjemme meg i skauen, det er hva jeg gjør hvert år nemlig. Skremmer folk og klatrer i trær der jeg ikke har adgang.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #19 Skrevet 25. april 2015 Dette ble for dumt til å respondere seriøst på. Anonymous poster hash: 2dc0a...81d Nøyaktig hva ble for dumt til å respondere seriøst på? At russevoldekter forekommer? At det er et problem? Anonymous poster hash: a2457...3fe
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #20 Skrevet 25. april 2015 Det spørs litt hvor man oppholder seg også, noen steder er det vakthold. Da jeg selv var russ (jeg er mann) kom det en vakt bort på treffet og spurte om ting "er i orden her?" da en dame og jeg lå et stykke langt borte fra der folk flest var. Ubehagelig og en stemningsdemper der og da, ja, men selv om jeg er mann er jeg bare glad de følger med. Vi ble forresten et par etter russetiden, uvanlig nok, men det er en annen historie. Resten av tiden er det tross alt slik at man gjerne oppholder seg i nærheten av mange medruss. Det betyr ikke at det ikke kan skje overgrep, men det jeg mener er at dersom du først skulle se noe og si fra, da er sjansen liten for at du blir slått ned og at voldtekten fortsetter. Det beste er nok å rope og gi beskjed til andre på stedet om at det skjer en voldtekt, dersom det er helt klart hva som foregår. Hvis du er i tvil er det alltids mulig å undersøke litt hva som foregår, det er ganske uformell stemning i russetiden, uten at man skal legge seg borti enhver som rører medruss. Men folk reagerer hvis de først får konkret beskjed om det som skjer. Det er ikke det at de bifaller voldtekter, det er heller at de ikke registrerer at det foregår noe. Så ikke tro at du alene må gripe inn aktivt fordi andre ikke bryr seg: Hvis du først sier fra kan jeg love deg at de aller fleste vil bryte inn. Så du trenger ikke gå løs på en stor og sterk gutt selv, det er bare å spørre. Hvis noen hadde sagt til meg i russetiden at det foregikk en voldtekt hadde jeg selvsagt tatt affære like mye som om jeg ble gjort oppmerksom på en voldtekt utenfor russetiden. Når det gjelder faren for at noe skal skje deg er det nok ikke farligere enn på en festival, en stor fest på ukjent sted eller noe sånt. Det er ganske mange titusener russ hvert år. Jeg håper ikke du oppfatter det som bagatellisering, det er det virkelig ikke ment som, og voldtekter i russetiden forekommer. Jeg mener bare at de samme forholdsregler gjelder i russetiden som ellers. Høyst sannsynlig vil du ikke se noen overgrep som helst, men det er bare fint at du er obs på det. Anonymous poster hash: 1d905...231 Tusen takk for svaret ditt Nei, du bagatelliserer absolutt ikke dette og det ser jeg. Du er realistisk og det setter jeg stor pris på. Jeg tar med meg rådene dine. Hilsen TS Anonymous poster hash: acc9a...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå