Gå til innhold

Bruker dere engangskluter eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig formulert spørsmål her, men lurer på om dere bruker engangskluter eller vanlige kluter.

Jeg opplever at engangsklutene fungerer ganske bra, og har kjøpt flere kluter som ikke er engangs som ikke har hatt noen som helst oppsugningsevne og har stinket etter et par dager selv om jeg både bruker zalo med bakteriedreping og at jeg skyller kluten i kaldt vann før jeg henger den opp igjen.

Så det har i grunn ført til at jeg har kastet disse ikke-engangsklutene, og synes ikke det er særlig miljøvennlig. Samtidig vasker jeg engangskluter og bruker dem om igjen, men de slites fort.

Så lurer på hva dere gjør.

Lurer og på om dere har tips til kluter som faktisk klarer å suge opp litt vann. De fra eurospar spesielt er de verste jeg har kjøpt noen sinne. De funker ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 9aea9...fdf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bruker ikke engangskluter, det er ikke miljøvennlig. Bruker microfiberkluter tørr eller fuktig med vann.

Anonymous poster hash: b0d5b...ea9
  • Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Hekler egne kluter eller kjøper

Legger de på vask om kvelden, og ca 1 gang i uka så vaskes de sammen med lignende som også skal vaskes på samme temperatur.

AnonymBruker
Skrevet

Hekler egne kluter eller kjøper

Legger de på vask om kvelden, og ca 1 gang i uka så vaskes de sammen med lignende som også skal vaskes på samme temperatur.

Så du bytter klut hver dag? :)

Hva slags garn bruker du når du hekler eget? Vanlig bomull?

AnonymBruker
Skrevet

Engangskluter vasker bare synlig rent, mens alt av bakrerier og elendighet blir liggende igjen, alle steder, i følge FBIs siste program.

Bruker mikrofiber og vann, eventuelt tilsatt litt oppvaskemiddel. Bytter kjøkkenklut minst hver dag. Vaskes i vaskemaskina på 60/95 grader.

Anonymous poster hash: cb49d...303

• Liker 1
Skrevet

Bruker billige kjøkkenkluter fra Europris eller lignende. Jeg slenger de på vask annenhver dag, sammen med kjøkkenhåndkle og andre håndklær/hvite bomullsting og kokvasker. Aldri brukt engangskluter, testa engangsmopper men.. Neh.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Så du bytter klut hver dag? :)

Hva slags garn bruker du når du hekler eget? Vanlig bomull?

Bytter klut hver dag ja :)

Legge de i en liten plastikkurv ved vaskemaskinen, så sparer jeg opp noen før jeg vasker de.

Bruker vanlig bomull når jeg hekler de selv

AnonymBruker
Skrevet

Bytter klut hver dag ja :)

Legge de i en liten plastikkurv ved vaskemaskinen, så sparer jeg opp noen før jeg vasker de.

Bruker vanlig bomull når jeg hekler de selv

Takktakk :)

Da blir det hekling av kluter :)

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Takktakk :)

Da blir det hekling av kluter :)

Koselig å bytte ut kluter utifra årstid osv da :)

Jeg har lilla og hvite til advent, røde og grønne til jul, gule til påske, rosa til valentine osv :P

Mest fordi det er kjedelig å hekle i samme farge, hehe

Skrevet (endret)

Jeg bruker også hjemmestrikkede kluter på kjøkkenet. Strikker i bomull eller bambus. Jeg har mange kluter og bytter ofte.

Endret av LukaFrost
AnonymBruker
Skrevet

Koselig å bytte ut kluter utifra årstid osv da :)

Jeg har lilla og hvite til advent, røde og grønne til jul, gule til påske, rosa til valentine osv :P

Mest fordi det er kjedelig å hekle i samme farge, hehe

Ja, så kjekt med tips altså! Takk skal du ha :)

Jeg bruker også hjemmestrikkede kluter på kjøkkenet. Strikker i bomull eller bambus. Jeg har mange kluter og bytter ofte.

Kjøper du bambus på vanlig garnbutikk?

AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange legger zalo i filla. Det er ikke bra. Det skaper faktisk grobunn for bakterier. Hvor ofte man bytter filla, må man se an. Det kommer an på hvor mye den er brukt, og hvor man har brukt den.

liker mikrofiber, da de gjør en god jobb, og tørker fort. Bruker bare kaldt vann, skyller den godt og vrir den, før den henges opp. Bommullskluter er bra de også, men føler de blir ekle fortere.

Bruker engansfiller i klorinserien når jeg vasker do. Eller bruker klorin, og bommulsfille som jeg kaster etterpå. Klarer ikke å bruke filler jeg har vasket do med om igjen.

Anonymous poster hash: 46b0a...f4b
Skrevet

Jeg og bruker hjemmestrikka kluter. Jeg synes de er bedre enn kjøpekluter og de har ganske god oppsugingsevne. Men jeg bruker hovedsakelig kjøkkensvamp til å vaske flekker, og tørker over med kluten etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Gas kluter er veldig bra. På Sparkjøp kan du kjøpe gas bleier og bruke som klut. Ikke er de dyre heller. Vask de før bruk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg også.

Gjest lurven
Skrevet

jeg bruker som oftest engangsklitene flere ganger

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg bruker bare kluter som kan vaskes og brukes om igjen. Det var en liten periode der jeg brukte engangskluter, men i tillegg til at det ikke er miljøvennlig så er det i tillegg dyrere i lengden enn å bruke slike man kan bruke flere ganger.

Skrevet

Jeg kjøpte bambusnøstene mine på Sparkjøp.

Skrevet

Bruker ikke engangskluter her i huset. Liker ikke å kaste ting når det ikke er nødvendig. Bytter vel kjøkkenkluten et par ganger i uka. Skyller den alltid i veldig varmt vann først og så iskaldt og henger den til tørk. Null problem!

AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange legger zalo i filla. Det er ikke bra. Det skaper faktisk grobunn for bakterier. Hvor ofte man bytter filla, må man se an. Det kommer an på hvor mye den er brukt, og hvor man har brukt den.

liker mikrofiber, da de gjør en god jobb, og tørker fort. Bruker bare kaldt vann, skyller den godt og vrir den, før den henges opp. Bommullskluter er bra de også, men føler de blir ekle fortere.

Bruker engansfiller i klorinserien når jeg vasker do. Eller bruker klorin, og bommulsfille som jeg kaster etterpå. Klarer ikke å bruke filler jeg har vasket do med om igjen.

Anonymous poster hash: 46b0a...f4b

Forklar plz?

Anonymous poster hash: 8948d...a76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...