AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Er det noen som deler opp ferien i to, slik at far og særkullsbarn drar på ferie alene, og far, kone og fellesbarn drar på ferie alene? På den måten får jo far og særkullsbarn tid for seg selv, mens far, kone og fellesbarn får tid for seg selv på den andre ferien. Det er snakk om bilferier, IKKE dyre ferier/sydenferier!Anonymous poster hash: 11997...d7a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 hos oss hadde ikke det vært aktuelt. Vi drar på ferie sammen. Men nå har ikke vi fellesbarn da. Må jo være kjekt for alle halvsøsken å dra på ferie sammen? Anonymous poster hash: fd20e...6fd
Gjest O___o Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Jeg tenker at dersom noen velger å gjøre det slik, så er det nok mange grunner til det. Sykt barn, veldig stor aldersforskjell, dårlig kjemi / høyt konfliktnivå, etc Særkullsbarn kan fort havne veldig utenfor " fars nye familie ". Særlig hvis barnet tidlig fikk følelsen av at far valgte seg en ny familie - uten h*n. Alenetid med pappa er viktig uansett 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Nei, vi drar som en familie.Anonymous poster hash: bdd3c...ef6 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Nei. Det aller viktigste er at søsknene (altså særkullsbarn og fellesbarn) får reise på ferie sammen. Og nestviktigst, i mine øyne, er at vi alle får reise på ferie sammen. Hos oss er det forholdsvis stort aldersspenn, 10 år mellom hans sønn og vår felles sønn. Men det er virkelig ikke noe problem. Vi legger opp til ferier som passer hele familien, jeg er gjerne med hans sønnog kjører berg- og dalbaner, mens faren er med vår yngste på noe roligere aktiviteter. Far er nemlig svært lite glad i store høyder og krappe svinger. Men det meste gjør vi altså sammen, og de to guttene har stor glede av hverandre. Anonymous poster hash: cf5cd...f01 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Jeg skjønner tanken, men syns ikke det høres spesielt koselig ut for fars barn, som da ikke får være med på familieferie med alle sammen. Jeg vet om noen som har en liten tur for bare særkullsbarnet og dets forelder, og så fellesferie før/etter. Men da er det fordi særkullsbarnet er mye eldre, og det ikke er like spennende i fellesferien med mye mindre søsken. Anonymous poster hash: d8cb9...1f4 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Det er forøvrig 10 år mellom meg og mitt helsøsken også, men jeg var alltid med på ferier med han. Det ville vært sårt hvis bror og pappa skulle dratt på ferie uten meg. Og det ville blitt kjedelig hvis bare jeg og mamma dro. Nei, stakkars særkullsbarn som ikke får "være med" på familieferie. I vår familie er alle like viktig, bonus som biologisk.Anonymous poster hash: bdd3c...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå