Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en leilighet som skal stå klar til høsten. Økonomien har endret seg en del i det siste, og jeg ønsker å selge den.

Vet noen hvordan man går fram?

Man kan ikke holde visning siden leiligheten ikke er ferdig.

Hvordan blir det med betaling. Man betaler for leiligheten ved overtagelsen. Får jeg penger da fra kjøper når kjøperen tar over leiligheten?

Noen som har gjort det før og kan kommer med en liten beskrivelse av prosessen? Hadde vært veldig takknemlig !

Anonymous poster hash: d0be9...663
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt dette skal du finne svar på i de papirene du har signert i avtane om kjøp av leiligheten.

Dette varierer fra prosjek til prosjekt så ingen kan gi deg riktig svarnuten å få se hva du har skrevet under på.

Vær og obs på at noen prosjekter har klausuler om at de ikke kan selges, før.....!

Anonymous poster hash: 2117f...e2e

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med megleren du kjøpte av, og forhørt meg om mulighetene dine til videresalg av kontakt. Hvis du får solgt før den opprinnelige overtakelsen så blir du fri fra kontraktsansvaret ditt i det ny kjøper signerer. Hvis du får solgt til en høyere sum enn du kjøpte for vil du få utbetalt merverdien når ny kjøper har fått hjemmel. Hvis det blir solgt med tap må du dekke inn tapet.

Skrevet

Du selger kontrakten din videre, enten for det du har kjøpt den for eller så legger du på en liten profitt hvis markedet hos deg er bedre.. Ref en megler så får du vite alt du trenger, veldig vanlig at folk spekulerer i nybygg og selger kontrakt videre for en gevinst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...