Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sleeve
Skrevet

Litt flaut å spørre om dette, men jeg tåler å bli litt flau :ler:

Vi starter prøvinga først i juni pga en operasjon jeg skal ha i mai (full narkose etc), men har i de siste to månedene hatt en del smerter nede i magen rundt eggstokkene. Jeg er oppblåst og føler smerte når jeg trykker i magen (hele magen) Opplevd noe støtsmerter under samleie, og føler jeg har UVI hele tiden, uten å ha det.

Fått reseptbelagte piller for sopp, men smertene nå er mer indre smerter.

Har normale sykluser med litt smerte ved menstruasjon og eggløsning, og har normal blødning. Sluttet på cerazette sist mnd, hatt en blødning etter det.

Etter en tur til legen er jeg henvist til gynekologon for en indre ultralyd, og er litt nysgjerrig på hvordan dette foregår?

Er indre ultralyd smertefult?

Har tidligere vært en gang til GU etter ett hardt fall på sykkel som 14åring, og har fortsatt traumer etter den undersøkelsen.

Jeg brøt jomfruhinnen under fallet, og blødde en del, men i forhold til selve undersøkelsen husker jeg det var barnemat. Så nå sitter jeg og gruer meg litt til denne undersøkelsen, og håper noen vil fortelle meg litt hvordan det foregår. Legen min sa at gynekologen ville se alt av livmor og eggstokker, og skal lett klare å konkludere om jeg kan ha cyster eller andre plager.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke innvendig ultralyd er noe vondt - etter flere pergotime kurer og prøverørsforsøk har jeg hatt en del av de. Det værste er egentlig å sette seg opp i stolen og spre beina.. Ultralydapparatet som føres inn i skjeden er ikke særlig stort i omkrets, gynekologen kommer også til å ha glidemiddel på det. Du vil kanskje kjenne at det blir flyttet på (for å se begge eggstokkene).

Et tips er å tømme tarmene før du setter deg i stolen, men noen gynekologer gir beskjed om dette før du kommer inn også.

Anonymous poster hash: 55d8c...f55

Skrevet

Gjort det flere ganger og syns overhodet ikke det er vondt. Hvis de tar celleprøve kan det gjøre litt vondt, men selve ultralyden er grei. :)

Skrevet

Jeg hadde indre ultralyd forrige uke i forbindelse med graviditet, gjør ikke vondt i det hele tatt:) staven han fører inn er veldig tynn så merker ikke stort. Er jo selvfølgelig litt småekkelt, men for min del handlet det mest om at en eldre mann skulle se og "tukle" der nede ^^,

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt indre ultralyd flere ganger og det er ikke vondt i det hele tatt. Bare ekkelt og litt ubehagelig som andre beskriver over her.

Anonymous poster hash: e37ed...4e7
Gjest Sleeve
Skrevet

Takk for svar! Gruer meg ikke så fælt nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vondt i det hele tatt, vanlig GU med celleprøve er mye verre:)

Anonymous poster hash: e7ef9...8e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Indre ultralyd er ikke smertefullt. Det er hakket verre å ta for eksempel celleprøve fra livmoren synes jeg.

Anonymous poster hash: a76f5...c60
Gjest Blubberella
Skrevet

Indre ultralyd er det jeg synes er greiest og minst ubehagelig av alt som blir gjort under en GU. Jeg synes ikke det er verken vondt eller ubehagelig i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bondt, bare husk å tisse før du går inn, for er blæren full og ultralydproben trykker mot er det veldig vanskelig å holde seg...

Anonymous poster hash: 9dcf2...d53

Skrevet

Ikke vondt med ul, men synes derimot undersøkelsen hvor selve "sjura" blir jekket opp er ubehagelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt innvendig ul mange ganger, og jeg synes det gjør vondt. Og det er ikke alltid de finner noe som gir grunn for smertene. Jeg har hatt cyster og da har det vært veldig vondt.

De fleste gynekologene jeg har vært borti har ikke trodd meg når jeg sier det gjør vondt, for det er ikke vanlig, så de kjører på.

Jeg sier ikke dette for å skremme deg, for det er uvanlig at det gjør vondt. Men jeg er et rart tilfelle, for jeg har mye smerter i underlivet som de ikke finner ut av.

Så ikke vær nervøs, det kommer til å gå bra.

Anonymous poster hash: db8f1...e26
Gjest tenalady
Skrevet

Litt flaut å spørre om dette, men jeg tåler å bli litt flau :ler:

Vi starter prøvinga først i juni pga en operasjon jeg skal ha i mai (full narkose etc), men har i de siste to månedene hatt en del smerter nede i magen rundt eggstokkene. Jeg er oppblåst og føler smerte når jeg trykker i magen (hele magen) Opplevd noe støtsmerter under samleie, og føler jeg har UVI hele tiden, uten å ha det.

Fått reseptbelagte piller for sopp, men smertene nå er mer indre smerter.

Har normale sykluser med litt smerte ved menstruasjon og eggløsning, og har normal blødning. Sluttet på cerazette sist mnd, hatt en blødning etter det.

Etter en tur til legen er jeg henvist til gynekologon for en indre ultralyd, og er litt nysgjerrig på hvordan dette foregår?

Er indre ultralyd smertefult?

Har tidligere vært en gang til GU etter ett hardt fall på sykkel som 14åring, og har fortsatt traumer etter den undersøkelsen.

Jeg brøt jomfruhinnen under fallet, og blødde en del, men i forhold til selve undersøkelsen husker jeg det var barnemat. Så nå sitter jeg og gruer meg litt til denne undersøkelsen, og håper noen vil fortelle meg litt hvordan det foregår. Legen min sa at gynekologen ville se alt av livmor og eggstokker, og skal lett klare å konkludere om jeg kan ha cyster eller andre plager.

Hei.

Jeg har hatt innvendig ul flere ganger. Er ikke noe stress (for meg iaffal). Det er en slags "stake" (beklager ordvalg) som de trer en kondom utpå, denne føres inn i skjeden så kommer det opp bilde på sjermen. Har du hatt GU før så synes jeg personlig at det er mye mer ubehagelig når de setter inn "åpneren" :fnise: . Masse lykke til! :danse:

Skrevet

Ultralydstaven er tynn, og dekkes med gummi og glidemiddel. De fleste har ikke vondt under undersøkelsen, men når du har samleiesmerter og symptomer fra skjeden vil det kanskje være ubehagelig for deg. Neppe så ille som rett etter skaden mot underlivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...