Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann:)

Jeg er naturlig brunette, men for ca ett år siden så farget jeg håret mitt permanent rødt, lignende mørk vinrød farge. De siste månedene så har jeg vært hos frisøren noen ganger og de sier at de kan ikke bleike håret mitt pga det er rødt. så jeg har farget håret mørkt nesten helt svart med minicolour to ganger nå, håret mitt ser brunt ut men i sollys så kan man se et veldig mørk skjær av rødt i håret fortsatt.

Siden frisøren min ikke vil farge håret mitt så vurderer jeg å bleike og farge det selv. Vet ikke om det er noen god ide, men er virkelig lei av å ha så mørkt og kjedelig hår. og vil helst ha lyst hår til sommeren.

Jeg tenker å først bleike hele håret mitt(blir vel mest sansynlig oransje/gult), men siden jeg ikke skal ha håret helt blondt så tenker jeg å farge håret med en litt mørk blond/lys brun farge etter bleikingen. Tror dere dette kan funke? Eller hva tror dere eventuelt kan fungere for å få håret mitt lysere?

Regner ikke med å få fasiten, men tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan gjøre dette :)

Jeg tenker hverfall å prøve, om det skulle gå virkelig gale så får jeg heller ta meg en tur til frisøren og se hva de kan gjøre daa hehe

Anonymous poster hash: 21e68...351
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heisann:)

Jeg er naturlig brunette, men for ca ett år siden så farget jeg håret mitt permanent rødt, lignende mørk vinrød farge. De siste månedene så har jeg vært hos frisøren noen ganger og de sier at de kan ikke bleike håret mitt pga det er rødt. så jeg har farget håret mørkt nesten helt svart med minicolour to ganger nå, håret mitt ser brunt ut men i sollys så kan man se et veldig mørk skjær av rødt i håret fortsatt.

Siden frisøren min ikke vil farge håret mitt så vurderer jeg å bleike og farge det selv. Vet ikke om det er noen god ide, men er virkelig lei av å ha så mørkt og kjedelig hår. og vil helst ha lyst hår til sommeren.

Jeg tenker å først bleike hele håret mitt(blir vel mest sansynlig oransje/gult), men siden jeg ikke skal ha håret helt blondt så tenker jeg å farge håret med en litt mørk blond/lys brun farge etter bleikingen. Tror dere dette kan funke? Eller hva tror dere eventuelt kan fungere for å få håret mitt lysere?

Regner ikke med å få fasiten, men tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan gjøre dette :)

Jeg tenker hverfall å prøve, om det skulle gå virkelig gale så får jeg heller ta meg en tur til frisøren og se hva de kan gjøre daa hehe

Anonymous poster hash: 21e68...351

Ikke gjør dette hjemme!! Det blir helt krise. Og hvis du da vil til frisøren, så kan vil de mest sannsynlig ikke gjøre noe (hvis de er seriøse) for da ender du opp med gummihår

Anonymous poster hash: c6c23...c7d

Skrevet

Jeg hadde aldri i livet prøvd å bleke bort rødt nå nesten svart-brunt hår. Du må nok gå den lange veien og farge det gradvis lysere brunt ellers kommer du til å ende opp med et kråkereir.

Skrevet

Nå har frisøren sagt at hun ikke vil bleke det, også vil du gjøre det selv?

Anbefaler å heller legge inn striper i håret, for å gradvis gjøre det lysere. Når du har så "dype" røde pigmenter er det også viktig å bruke lang tid på å etterbehandle håret med proteinkurer og eventuelt en blå/sølvshampoo for å gjøre håret kaldt.

Hør nå på hva frisøren sier, før du gjør noe selv og fucker opp det som kan fuckes opp.

Skrevet

Hadde selv rødt hår for et par år siden, og nå har jeg mellombrunt, men rødfargen sitter fremdeles i. Så når det er såpass vanskelig å få det helt brunt, vil jeg absolutt ikke anbefale å prøve å få det blondt. Hvis du absolutt vil, hadde jeg anbefalt den langsomme metoden med striping og etterhvert litt og litt lysere farge.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det samme selv.. egentlig blond, farget det knallrødt, og deretter sort.. og ville så tilbake til blondt...

Gjorde det hjemme.. Det gikk, men vær forberedt på at det tar tid, masse tid og at du mister masse lengde.. Og kjøp inn masse kurer så du har...

Jeg brukte først den sterkeste avfargingen fra loreal 2 ganger, så ble det flere runder med den sterkeste blonderingen til swarzkopf, før jeg til slutt farget over det kritthvite med mørkeblondt og lot sola fixe resten.... Nå har jeg en hårfarge som ser veldig naturlig askeblond ut :)

Husk å kure håret godt, jeg anbefaler kokosolje og biosilk og majones, samt fuktighetsgivende shampooer... Og ikke kjør bleking/avfarging oftere enn men 2-3 ukers mellomrom, og kur håret GODT imellom hver kur.

Anonymous poster hash: 9d033...f75
AnonymBruker
Skrevet

Husk også lilla/blå-shampoo og balsam og gjerne en lilla colour corrector fra frisøren for å bli kvitt oransje/gulskjær... men husk at du vil se ut som en gulrot i noen uker til prosessen er ferdig

Anonymous poster hash: 9d033...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...