AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Er det noen forskjell på å date noen, kontra å holde på? Jeg har alltid tenkt at man sier "dater" om noen man kanskje bare har møtt et par ganger, mens "holder på" bruker man dersom man har møttes lenge, blitt mer intim og seriøse sammen. Venninna mi er uenig i dette og mener at å date og holde på er det samme. Hva tenker du? Anonymous poster hash: f8b42...a33
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Det omvendte av det du mener. Holde på betyr i utgangspunktet kun sex. Men dater man så betyr det vanligvis at det ikke bare er sex det er snakk om. Anonymous poster hash: 68aed...c02 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Jeg bruker "holde på" når det er litt uformelt (men med utsikt for å bli seriøst såklart, hvis ikke kaller jeg det bare FF), f eks at vi går mye på fylla sammen istedet for resturanter og kanskje ikke har så dype nå-skal-vi-bli-kjent-med-sjela-til-hverandre samtaler men tar ting mer som det kommer. Dating bruker jeg når mannen spesifikk har sagt "vil du bli med på date" og vi møtes i mere streite settinger som cafe, resturant o.l. Anonymous poster hash: 9277a...9d5
Inwe Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Å "holde på" bruker jeg om en fyr jeg har møtt et par ganger og ikke vet hva jeg/han vil med det videre (behøver ikke å ha kommet så langt at vi har hatt sex). Å date er mer seriøst, da er jeg villig til å satse og har en følelse av at han er det også.
peppermyntete Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Å date tenker jeg er når man går ut offentlig og tar en kaffe med en eller flere personer samtidig. Altså en date er bare for å treffe noen og se om man trives, så kan man gå på flere dates. Når man holder på er man eksklusive og møtes mer hyppig, gjerne hjemme hos hverandre. Da kan man også ha sex.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 I mi verd er det akkurat det same
Gjest Pheel Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 I min krets betyr det det samme, og "på dealer'n med".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå