Gjest Sukkerbit Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Jeg tenker å kjøpe ny sminkepung, men lurer på hva slags dere har og om dere er fornøyd? Jeg lurer også på om dere har egen liten sminkepung til kostene deres? Jeg synes kostene mine bare forsvinner eller blir så ruskete nå når jeg har dem bare i den store toalettmappen. Og har dere eventuelt egen liten sminkepung til andre ting?
Auri Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 Jeg bruker kun sminkepung når jeg reiser. Men jeg har en liten, smal pung, egentlig et lite pennal, til koster, og en litt større/med større volum som jeg har foundation, primer, øyenskygger, maskara, eyeliner osv i. Jeg greier ikke å reise uten palettene mine, men de er så store at de havner i toalettmappa. Om jeg skal ha med meg noe sminke i løpet av en dag fordi jeg vet jeg må freshe opp sminka i løpet av dagen, bruker jeg den minste pungen, det er som regel kun eyeliner, primer (bruker også som concealer) og evt øyenskygge jeg tar med meg.
Gjest Citronella Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Jeg har ingen sminkepung, bortsett fra en ganske stor og gjennomsiktig som jeg slenger alt opp i når jeg er på reise med håndbagasje. Orker ikke sortere ut flytende og annet. Paletter med skygger (Urban Decay) har koster i paletten, og de er bra nok, så de blir i bagasjen. Sminke ellers er i skuffer på bad, og i vesker har jeg alltid en leppestift og leppepomade, samt en lett concealer.
Cata Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Har en billig i nylon, kjøpt på ebay. Tror den kostet 20 kroner. Kostene (alle fem) ligger i etuiet de kom i. Skal jeg på reise så plukker jeg ut mascara og gloss og hiver i "posen" (reiser oftest med håndbagasje), så nå er jeg i ferd med å kjøpe meg en liten billig toalettmappe som sminke og andre "tørre" toalettartikler kan ligge i når jeg er på tur, så kan jeg bare flytte over fra "posen" når jeg er framme på bestemmelsesstedet.
Yvelia Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 (endret) Jeg har denne, og har alle sminkekostene i et eget rom på framsiden.. Den kostet litt, men er veldig fornøyd. : http://www.coverbrands.no/merker/lulu-s/beauty-organizer-black-nyhet Endret 25. april 2015 av Yvelia
peppermyntete Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 En billig en fra Lindex, tror den kostet 99 eller 149 kr, med to rom. Har koster i det minste og alt annet i det store. Funker greit nok siden jeg aldri bruker kostene på noe flytende, kun øyeskygge. I det siste har den samlet støv i bokhylla på soverommet da jeg kun bruker flytende eyeliner og marcara for tiden
Gjest Sukkerbit Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 Takk for svar dere Saken er at jeg har ingen skuff å legge ting i, så må alltid ha det i toalettmappe Jeg fant noen billige på H&M. Kanskje jeg skal kjøpe et par
Gjest Anastasia Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Jeg har en fra Victoria's Secret. Den er veldig fin, men kanskje litt liten til all sminken min. Må kanskje ha en til
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Sminkeveske fra Lulus, elsker den! Anonymous poster hash: f308a...afe
Lillah Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Jeg har en kurv-dings på badet med sminken min oppi Dersom jeg skal bort og skal ha med meg sminke, har jeg med meg en liten sminkepung hvor jeg får akkurat plass til det mest nødvendige
Prorsum Skrevet 25. april 2015 #11 Skrevet 25. april 2015 Har den med to lommer fra Lulus og en fra Primark. Bruker faktisk den fra Primark mest, da den rommer det aller meste og tar mindre plass i kofferten. Hatt den i flere år og like fin enda. Kosta meg sikkert 3 pund!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #12 Skrevet 25. april 2015 Heh... 😳Anonymous poster hash: 46cb8...acb
alvestøv Skrevet 25. april 2015 #13 Skrevet 25. april 2015 Har ikke sminkepung, synes det er så uorganisert og rotete, må alltid lete etter det jeg skal ha så jeg har en sånn akrylboks fra ikea (tror den heter godmorgon, en serie med forskjellige bokser), alt ligger organisert til enhver tid, veldig praktisk Sminkekostene har jeg i en sminkekostmappe fra Lulu's
Auri Skrevet 25. april 2015 #14 Skrevet 25. april 2015 På badet hjemme har ikke jeg skuffer heller. Men jeg har sminka mi i en organizer som dette: www.makestyle.no/merker/cosmetic-organizers/box-with-3-drawers-cosmetic-organizer-5055 Har byttet ut den tingen på toppen med denne da: http://www.makestyle.no/merker/cosmetic-organizers/flower-shape-holder-cosmetic-organizer-5049 Det står mascara, eyelinere, foundationkost, øyebrynsblyant osv. Og ved siden av den står et glass hvor jeg har alle kostene mine. I skuffene ligger krukker med primer og eyeliner, øyenskygger i enkeltvis, flytende eyelinere og mascara i "ikke-standard"-farger, mineralpudder, blyantspisser osv osv. Foundationen min står som regel oppå (eller hvor enn på vasken jeg setter den fra meg...) De store palettene ligger i en egen hylle i skapet.
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 (endret) Spørs litt om du vil ha noe som ser lekkert ut, eller om du prioriterer noe som er praktisk...? Hvis jeg skal ta det som er praktisk, så synes jeg at gjennomsiktig sminkepung og toalettmappe er best, det er mer oversiktlig. De bruker å ha sånne på H&M, Vita, ebay, aliexpress, osv, f.eks. denne eller denne. Hvis du bare trenger noe for å oppbevare sminken i hjemme, kan du jo også gjøre som meg og kjøpe noe lignende som denne. Jeg har kjøpt flere sånne på Glitter, og bruker dem til både sminke og smykker. Lar dem henge i et skap når jeg ikke bruker dem, og tar dem fram når jeg skal sminke / pynte meg. Jeg sparer mye tid på å ikke lenger måtte rote rundt i kaoset og lete etter ting. Når jeg er ute og reiser bruker jeg en sånn til kostene mine. Endret 26. april 2015 av Bea »-(¯`v´¯)-»
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå