Gå til innhold

Frekke barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aah!! Jeg vet at jeg har valgt det selv, men Hvordan kunne jeg vite at barna jeg skulle bo sammens med var så frekke og ufordragelige.. Fire år har gått, og jeg får stadig frekke svar når jeg ber de om noe.

Når jeg prøver å forklare ting de kan gjøre bedre, for eksempel å kaste søppel etter seg istedet for å legge det fra seg på benken, så kommer de alltid med unnskyldninger for hvorfor de har gjort det.. Aldri ydmykhet eller respekt!!

Jeg ber 14 åeingen om å skru av lyden på tvn(som er rett utenfor soverommet mitt) klokken 23.30.. Og han svarer: men det var du som sa at jeg kunne se på tv oppe med en trass tone.. Ja, jeg sa at han kunne gå opp å se på tv, da vi hadde middagsgjester i stuen.. Men når klokka er sent og jeg skal legge meg vil jeg ha ro.. Så da fyrte jeg opp med at da kunne han fint velge mellom lyd eller å legge seg(han hadde også valget med å gå ned i stua igjen) da leggwtiden allerede var her. Han valgte å skru av litt lyd.. Men hvorfor i allverden må ALT (dette var bare en av dagens mange frustrasjoner) være så forbanna vanskelig,. Jeg er vant med å skru ned lyden dersom noen ber meg om det, kaste søpla om noen ber meg om det.. Får jeg høre at jeg har gjort feil, så sier jeg at jeg skal gjøre det bedre neste gang.. Sånn har det alltid vert hjemme hos oss.. Hvorfor er det så vanskelig for noen å gjøre det andre ber dem om?? Må jeg begynne å rope, true og straffe om de fortsetter å ikke høre etter? Jeg blir gal av all kverulering og krangel..

Sorry rot, sorry skrivefeil og sorry for dagens utblåsing :D

Anonymous poster hash: 0e8b3...467

Anonymous poster hash: 75d42...d95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke bedre. Mest sannsynlig driver heksebiomor og forteller ungene at du ikke bestemmer over dem. Få far til å ta tak i dette. For de hører ikke på deg uansett.

Anonymous poster hash: fc604...fac
Skrevet

Ufordragelige drittunger er det verste jeg vet. Jeg synes du burde ta deg en alvorsprat med faren, for slike unger hadde i hvert fall ikke jeg orket å hatt under mitt tak.

AnonymBruker
Skrevet

Unger og ungdommer prøver seg hele tiden, biologiske eller ei.

Hadde idag en utblåsning til ungdommen her i heimen. Jeg inndro Ipad, Pc og lader til mobiltelefon. Han hadde lovet i ualminnelig lang tid å rydde rommet sitt, vaske badet og kaste boss som har hopet seg opp på rommet hans. Hvis han nå ikke hører så forsvinner lommepengene.

Og ja, det er biologisk barn jeg snakker om. Hadde gjort akkurat det samme til stesønnen min, men han er faktisk ganske ordentlig av seg og gjør det han skal gjøre.

Anonymous poster hash: d6c9c...5cd
AnonymBruker
Skrevet

Ordner seg hvis du og far snakker sammen og er enige i hvordan huset er hos dere. Evt må han ta tak uten at du står og sier at han skal si noe.

Jeg har ikke slik husproblemer, men her vet vi hva som vanker av "ubehagligheter" hvis man ikke hører.

"ubehagligheter"= tv/spill blir tatt bort for en periode, legges tidligere, romarrest og nettet blir frakoblet. :)

Når det er forklart kan jeg så også si at jeg har en veldig lang strikk ellers og vi fokuserer veldig mye på samarbeid og kos i heimen. :)

Anonymous poster hash: b9387...a56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...