Gå til innhold

hvordan koble opp router?

Anbefalte innlegg

Gjest dataguri
Skrevet

Har en stasjonær PC som er koblet opp mot internett med (ja, dessverre) telenor adsl modem... Har nå fått en PC til som jeg oxo vil ha på nett...

Har kjøpt en topcom wireless broadband router.. men skjønner ikke bæret.. :hoho:

Koblet om etter beste evne her... men klarte ikke å komme meg på nett med den opprinnelige maskinen da, så hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Admin'C
Skrevet

plugg i nettverkskort og skru på, så skriver du inn ipn til routeren i en webbrowser. Du får da guien til routeren opp der du kan konfigurere den.

Husk brukernavn med telernor slutter på @online.no

Skrevet
plugg i nettverkskort og skru på, så skriver du inn ipn til routeren i en webbrowser. Du får da guien til routeren opp der du kan konfigurere den.

Husk brukernavn med telernor slutter på @online.no

Mulig du kjenner den routern godt men vil bare nevne at alle routere har ikke web aktivisert som default .

Hvis dette er tilfelle så må du telnete den ip istedet

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Antakeligvis er det et web-interface, men noen routere har også et telnet-interface. Du må nesten se litt i instruksjonsboka som følger med, om hvordan du gjør det.

Når du har telenor må du sette det opp med PPoE (identifisering med brukernavn og passord). Ellers greit å vite at man kobler modemet til WAN-porten, mens PC'ene kobler du på port 1-5 (eller hvor mange porter du har), hvis det er noen pc'er du ikke bruker trådløst til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...