Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig dårlig på øredobber!
Vet liksom ikke hva som er fint lenger. Har hatt hull i ørene siden jeg var 14, men det var på den tiden Jennifer Lopez var på sitt største og alle hadde STORE ringer, eller "hoops". Jeg synest da de var så ubehagelige å gå med (de var jo så store at de hengte seg fast i klær i skulderpartiet osv :fnise: )at jeg rett og slett sluttet å bruke øredobber.
Nå bruker jeg det kun en sjelden gang til fest, men ofte glemmer jeg det. Føler det er enkelt nok å finne noen som er fine til fest og selskap, da man gjerne kan gå for litt mer "glamour", men når det kommer til hverdagslige øredobber som er litt mer enn bare en svart perle, eller noe slikt, så er jeg helt grønn!
Har lyst å bli flinkere til å pynte meg med øredobber i hverdagen, så er det noen som kan gi meg noen gode tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig pent med små øreringer som ikke er de vanlige sølvringene. Altså ikke disse, men for eksempel sånne som disse.

Øredobber med liten kule foran og stor kule bak er veldig i vinden for tida. Her, her og her er noen eksempler. "Flette"-øredobber ser vi også mye av. Eksempler her, her og her.

Perleøredobber er alltid klassisk og sjelden feil.

Jeg er lite glad i lange "hengeøredobber", da må de i så fall være helt enkle, som f.eks. disse.

Det er generelt mye fine øredobber i butikkene nå. Jeg legger aldri mye penger i øredobber, sjekker alltid salg og sånne pakker med flere par i. Anbefaler deg å ta en runde i butikker / nettbutikker, se hva du liker og hva som går overens med hvordan du pleier å kle deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager øredobber og har nettbutikk. Du kan få kjøpe hos meg. Jeg har smykker for alle anledninger.

Dessverre tillater ikke kg egenreklame, så jeg kan ikke legge ut link til butikken, men den finnes på Epla...

Anonymous poster hash: c3a6e...252
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker piercing-staver med små hvite perler til hverdags. De er flate på baksiden og i titan, så jeg slipper å bekymre meg for allergi eller andre problemer om jeg bruker dem over lengre tid uten å ta dem ut. Om jeg lot dem sitte i et par år ville det sikkert ikke skje noe verre enn at jeg gikk lei.

Du får dem hos slike som selger piercinger.

Anonymous poster hash: 4bd52...925
AnonymBruker
Skrevet

Syns nesten det er utrolig at noen kan komme på tanken om å stille et spørsmål om hjelp til å finne hverdagøredobber her inne :ler: :ler: :ler: ...

Selv har jeg flere par helt enkle i hvitt gull med diamanter og enkle perleøredobber som jeg bruker til hverdags.

Men jeg liker den klassiske stilen uten for mye fiksfanteri.

Det er jo bare å gå inn til en gullsmed og se hva du liker selv.

Anonymous poster hash: 1435c...22c

Skrevet

Jeg bruker helt enkle "kuler" i sølv som man får kjøpt hos alle gullsmeder. Anbefaler å kjøpe der eller på piercingstudio i alle fall! Smykker fra glitter, h&m osv. blir jo slitt og stygge i fargen etter en ukes bruk :/

Skrevet

Jeg syns perleøredobbene fra Dior er fine :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...