Gå til innhold

Mora skjelte meg ut.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag når jeg var ute å jogget, så stoppet jeg opp for en liten pause. Plutselig løper en unge rett i meg så hun faller bakover. Jeg sa "se de for", og hun begynner å hyle. Slo seg litt tror jeg. Mora kommer rett etterpå og begynner å skjelle meg ut. Hvorfor i pokker jeg kjefter på jenta hennes, og hvorfor jeg står der og gjør sånn at hun faller. Jeg prøvde å forklare, "e måtte ha ein pause, e sto i ro og jenta di så me sikkert ikkje. Unnskyld." Prøvde å være så høflig jeg kunne, men mora gav seg ikke. Hun spurte bare hvorfor i pokker jeg stod der og trodde jeg var noe, og at jeg måtte ta hensyn til barn. Ikke stå der å stenge veien for stakkars barn som løper.

Hva gjorde jeg galt? Hvorfor ble jeg skjelt ut for at jeg hadde en pause fra jogginga? Er det ikke lov å stå i ro noen sted pga barn kan løpe i oss? Jeg ble rett og slett forvirra av hun der. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Anonymous poster hash: 694e2...98f
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle ha bedt mora holde kjeft. Det er fullt tillatt å stoppe. Ungen får se seg bedre om neste gang.

• Liker 16
Skrevet

Jeg hadde bedt moren dra til helvete og sagt hun må lære ungen sin å se seg for.

• Liker 13
Skrevet

Du skal få respekt fra meg for at du i det hele tatt klarte å være hyggelig når du svarte moren tilbake. Jeg blir som regel jæævlig sur når jeg er sliten på joggetur, og om hun hadde kjeftet på meg hadde jeg eksplodert tilbake :plystre:

• Liker 10
Skrevet

Hadde det vært min unge, hadde jeg vel heller beklaget til deg over at ungen min ikke hadde sett seg for....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle bedt henne roe seg og evt ta seg en bolle - og skaffe briller til ungen! Du har ikke gjort noe galt.

Anonymous poster hash: 33ebf...87c
  • Liker 2
Skrevet

For ei megge.

Bra du beholdt roen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte foreldre lærer tidlig -og feilaktig - ungen at den er universets sentrum, og da er det bare for alle andre å flytte seg.

Man blir ikke guddommelig av å presse ut en unge, men noen foreldre misforstår dette...Hadde bedt henne lære ungen sin å se seg for, og slutte å skape en fullbåren narsissist.

Anonymous poster hash: d2a0d...e54

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde bedt moren dra til helvete og sagt hun må lære ungen sin å se seg for.

Enig :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg kokte inni meg men klarte å holde roen. Tenke hun fikk bare ta seg ut. Jeg gikk nå min vei, selv om hun ropte etter meg. Kanskje hun bare hadde en dårlig dag.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte foreldre lærer tidlig -og feilaktig - ungen at den er universets sentrum, og da er det bare for alle andre å flytte seg.

Man blir ikke guddommelig av å presse ut en unge, men noen foreldre misforstår dette...Hadde bedt henne lære ungen sin å se seg for, og slutte å skape en fullbåren narsissist.

Helt sant. Skulle kanskje sagt noe, men gadd ikke bruke mer tid på ei sånn kjerring.

AnonymBruker
Skrevet

Hmmmmm. Hater mødre og fedre som tror hele verden skal gi avkommet deres rød løper. Men, og dette dier jeg uten så mye erfaring med unger...

... Dere gjorde begge litt feil. Ungen så seg ikke for, og slo seg. Sånt skjer. Mora kjefta på deg. Bør ikke skje. Men om en unge slår deg i din umiddelbare nærhet, tydelig får vondt som du skriver i HI, hadde det kostet deg noe å vært hyggelig?

Om en voksen sykla inn i et tre ved siden av der du hvilte, hadde du sagt "se deg for." og følt deg hjelpsom?

Anonymous poster hash: 40f3e...201

• Liker 4
Skrevet

Gjesp, disse trådene begynner å bli kjeeedelige

• Liker 4
Skrevet

Det er i slike tilfeller jeg smiler, stirrer tomt ut i luften og tenker "idiot, idiot, idiot!" inni meg :)

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Man blir ikke guddommelig av å presse ut en unge.

Nei, og det selv om man fikk epidural/narkose/KS: guddommelig blir man aldri, med eller uten.

Skrevet

Hadde bedt henne holde styr på ungen og jogget videre.

Enkelte altså, skikkelige megger.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

I stedet for å si til ungen at hun skal se seg for, hadde jeg selvsagt hjulpet henne opp og spurt om det gikk bra med henne...

Greit at moren reagerte veldig rart altså, men om noen er uheldig å få løpt borti deg så de faller, så hjelper man de vel, uten å komme med noen kommentar om at de må se seg for (uavhengig om det er voksne eller barn).

• Liker 10
Skrevet

I stedet for å si til ungen at hun skal se seg for, hadde jeg selvsagt hjulpet henne opp og spurt om det gikk bra med henne...

Greit at moren reagerte veldig rart altså, men om noen er uheldig å få løpt borti deg så de faller, så hjelper man de vel, uten å komme med noen kommentar om at de må se seg for (uavhengig om det er voksne eller barn).

Veldig enig i dette. Moren var tydeligvis en løk, men det er jo ikke barnets feil. Man ber ikke mennesker som faller om å se seg for, man spør om det gikk bra. Og så påpeker man kanskje hyggelig etterpå at det er lurt å følge med på hvor man løper. Dette gjelder barn, voksne, eldre og alle andre. Men moren var en dust, ingenting å si på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig! TS høres ut som en frekk tulling. "Se deg for" kan hun gjøre selv.

Anonymous poster hash: 06c4f...d78

Gjest Sansol
Skrevet

Mhm...dere reagerte rimelig teit begge to vil jeg si. Hadde du utvist litt empati mot ungen hadde sikkert morens reaksjon vært annerledes. Hvis ikke, hadde i allefall du hatt ditt på det rene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...