Gjest heksa Skrevet 24. august 2004 #1 Skrevet 24. august 2004 Bergen er havguden Neptuns gave til menneskene, skal man tro siste utgave av det amrikanske tidsskriftet Time.(og vi skal tro)Bergen er en av 14 "hemmlige hovedsteder" i Europa som har vistevne til å overleve og gjenoppstå, og Norges neste største by kan takke fiskeriene for at den både har lang historie og et blikk fremover.Mens Natens i Frankrike kan skille med livsvalitet og Talinn i Estland kan rose seg av natteliv er det den akvakulturen som gir Bergen en plass på den fornemme listen i Time.Gjennom 900 år har fiskere fisket fra kaiene i Bergen, og byens havn er forsatt så ren at du kan spise det du får på kroken, skriver tidsskriftet.Som har et opplag på 5,4 millioner.Andre byersom er kommet med på listen er :Bad Wørrishofen i Tyskland,Basel i Sveits, Durbrovnik i Kroatia, Glasgow i Skottland, Grenoble i Frankrike og Trieste i Italia.
Gjest Hulderjenta Skrevet 25. august 2004 #2 Skrevet 25. august 2004 Kjekt med litt ros da! Men fy søren som de kan skryte Hadde ALDRI spist fisk fisket fra havnen! :o
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2004 #3 Skrevet 25. august 2004 Fint for Bergen, men ikke pokker om jeg hadde spist fisk tatt i vågen. Makrell kansje, siden den jager åte inn i fjorden, men mer stedbunden fisk og skalldyr ikke pokker. Har selv opplevd da jeg og en kompis satte teiner utterst i vågen å få en sitrongul krabbe. Nå er jeg ikke marinbiolog, men vet såpass at krabbe skal være sånn høvelig rødbrun når den kommer levende opp av sjøen.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #4 Skrevet 25. august 2004 Det eneste jeg har fått på kroken i Bergen havn, var en studine fra Fedje. Henne ville jeg ikke spise, så jeg kastet henne ut igjen...
Donnie Darko Skrevet 25. august 2004 #5 Skrevet 25. august 2004 Jeg fikk halt iland en spillejobb der.. veldig fornøyd med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå