Gå til innhold

Bergensreklame i Time.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bergen er havguden Neptuns gave til menneskene, skal man tro siste utgave av det amrikanske tidsskriftet Time.(og vi skal tro)Bergen er en av 14 "hemmlige hovedsteder" i Europa som har vistevne til å overleve og gjenoppstå, og Norges neste største by kan takke fiskeriene for at den både har lang historie og et blikk fremover.Mens Natens i Frankrike kan skille med livsvalitet og Talinn i Estland kan rose seg av natteliv er det den akvakulturen som gir Bergen en plass på den fornemme listen i Time.Gjennom 900 år har fiskere fisket fra kaiene i Bergen, og byens havn er forsatt så ren at du kan spise det du får på kroken, skriver tidsskriftet.Som har et opplag på 5,4 millioner.Andre byersom er kommet med på listen er :Bad Wørrishofen i Tyskland,Basel i Sveits, Durbrovnik i Kroatia, Glasgow i Skottland, Grenoble i Frankrike og Trieste i Italia.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderjenta
Skrevet

Kjekt med litt ros da!

Men fy søren som de kan skryte :ler2: Hadde ALDRI spist fisk fisket fra havnen! :o :kvalm:

Skrevet

Fint for Bergen, men ikke pokker om jeg hadde spist fisk tatt i vågen.

Makrell kansje, siden den jager åte inn i fjorden, men mer stedbunden fisk og skalldyr ikke pokker.

Har selv opplevd da jeg og en kompis satte teiner utterst i vågen å få en sitrongul krabbe. Nå er jeg ikke marinbiolog, men vet såpass at krabbe skal være sånn høvelig rødbrun når den kommer levende opp av sjøen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det eneste jeg har fått på kroken i Bergen havn, var en studine fra Fedje.

Henne ville jeg ikke spise, så jeg kastet henne ut igjen...

:ler:

Skrevet

Jeg fikk halt iland en spillejobb der.. veldig fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...