Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

sist vi var på samtale fikk vi egentlig en veldig god nyhet, mannens sperm var nå så bra at vi kunne starte behandling, men vi manglet psykososial rapport. Så det var ingen som viste noe glede der inne, og alt fokuset lå på denne rapporten plutselig. vi måtte gå til barnevernet /sosialkontoret å få skrevet en rapport, men skjønner virkelig ikke på hvilket grunnlag ? Hvordan kan en helt fremmed person der sitte å vurdere om vi er skikket til å få barn ?

Dette er jo ei medisink behandling, en ganske privat sak vil jeg si og vi vil da ikke at hele kommune huset skal vite at vi driver på med dette ??!

Kommer de da på hjemme besøk da eller ?? sjekker at huset er rent og pent, stort nok, barnevennlig ? Henter de inn opplysninger fra alle steder ?Dps, nav, fastlege, naboer ? Kan de virkelig gjøre det ? Jeg vil da virkelig ikke at noen skal inn i min dps journal å lese alt jeg har sagt til en psykolog i fler år ? :( Ta ut det verste å skrive ned på et papir liksom...Kan de ringe nav ? Jeg har et dårlig forhold til saksbehandler og hun vil neppe si noe pent om meg :(

Huff, dette ødela all gleden vår :( sørget i flere år også nå va prøvene så bra også skal de fokusere på en sånn rapport. Blir helt kvalm , jeg !

vi har hatt flere lege og han ene legen sa at fastlegen kunne skrive rapporten, noe som er ok. Men så sier den andre legene at barnevernet skal skrive den ? Vi hadde jo på en måte blitt enige om fastlegen med han første, så kommer neste og sier noe annet.

Anonymous poster hash: deb63...f1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er sløv her, men jeg skjønte lite av dette. Hva slags behandling skal dere gjennom? Har dere barn fra før? Høres nesten ut som en slags adopsjonsutredning dette her, men det stemmer jo heller ikke..

AnonymBruker
Skrevet

Hæh??

Snakker du om IVF-behandling nå?

Vi driver med IVF-behandling og aldri har det vært snakket om barnevern eller nav og en sosial rapport!!

Er du sikker på at du ikke har misforstått noe?

Eller er det noe i bakgrunnshistorien din som skurrer.......er i et dårlig miljø eller noe sånt?

Anonymous poster hash: e1a0b...47b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

alle i offentlig prøverør må gå gjennom denne rapporten sa legen på sykehuset. Vi er et helt normalt par som skal ta prøverør og jeg er helt normal. Bare gått litt hos dps for å ha noen å snakke med, eks barnløsheten. Men er vel stempla som gal da.. :(

AnonymBruker
Skrevet

Vi er som sagt også igang med prøverør, og har aldri gått igjennom en sosial rapport via barnevern eller sosialkontor! Er offentlig og ikke privat klinikk her også.

Er du sikker på at du ikke har misforstått noe? Jeg synes dette høres helt merkelig ut, har aldri hørt noe sånt før.

Hvilket sykehus er du på?

Anonymous poster hash: e1a0b...47b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barneverntjenesten skriver kun sosialrapporter vedrørende adopsjon, ikke IVF.

Anonymous poster hash: ac2fa...5a5

Skrevet

alle i offentlig prøverør må gå gjennom denne rapporten sa legen på sykehuset. Vi er et helt normalt par som skal ta prøverør og jeg er helt normal. Bare gått litt hos dps for å ha noen å snakke med, eks barnløsheten. Men er vel stempla som gal da.. :(

Dette stemmer ikke. Vi har hatt prøverør, ikke snakk om noe rapport fra noen. Man må være gift eller samboende i mer enn 2 år og ha et stabilt forhold.

Hvilket sykehus er dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal starte IVF behandling om noen få uker, de har aldri sakt noe om en sånn rapport. Hun spurte oss bare om litt forskjellige ting. Jeg mistet lillebroren min for 3 år siden, så de spurte bare om jeg var psykisk bra etter det, og om jeg klarte og ta meg av et barnt. Jeg sa ja, hun skrivde bare ned det så var vi klar for IVF

Anonymous poster hash: ccb34...05f

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du har vært hos psykolog i flere år. Kan det være en sammenheng der..?

Anonymous poster hash: f9ea4...963

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

st.olavs. joda, har funnet ut at jeg aldri mer ska oppsøke dps ved problemer, alt blir brukt imot deg..

AnonymBruker
Skrevet

Gått hos dps/psykolog i flere år.... Det er flott at det blir satt i gang undersøkelser før barnet ligger der. Slik at man kan utrede og avverge uønskede situasjoner.

Anonymous poster hash: 381b4...725

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres nesten ut som om legen brukte den som en unnskylding, at alle andre også må dette selv om det ikke stemmer. Høres ut som om legen er usikker på foreldreferdigheter/livssituasjon og ønsker at det blir gjort en grundig utredning før dere går i gang med IVF. Lurt egentlig mtp at det tross alt er snakk om et barn her. Og du er under NAV? Selv om det kan være mange grunner til det selvsagt..

Anonymous poster hash: 20cf6...5f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hva når man har gått til psykolog fordi man har vært deprimert pga vi ikke kan få barn. HVA DA ? er man psykisk syk da også eller ?? skal man ta beslutningen om SÆDDONASJON på egenhånd ? Skal man ikke få drøfte dette med et annet menneske ?? Kjenner jeg blir så forbanna...

AnonymBruker
Skrevet

hva når man har gått til psykolog fordi man har vært deprimert pga vi ikke kan få barn. HVA DA ? er man psykisk syk da også eller ?? skal man ta beslutningen om SÆDDONASJON på egenhånd ? Skal man ikke få drøfte dette med et annet menneske ?? Kjenner jeg blir så forbanna...

Slik du beskriver tingene er det nok ikke kun pga du har gått til psykolog at det skal gjøres en utredning. Men jeg skjønner dette oppleves vondt og urettferdig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

kvalmt..

AnonymBruker
Skrevet

kvalmt..

Kvalmt at legen vil forsikre seg om at dere er egnet til å ta dere av barn før behandling igangsettes? Jeg vil heller si det er bra, jeg.

Anonymous poster hash: 4a79e...9d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

kvalmt..

Hva er kvalmt? At man vil forsikre seg om at man hjelper til med å sette et barn til verden under optimale forhold? Om det ikke er noe problem, og dere er godt egnet som omsorgspersoner kommer dere jo til å stå på denne rapporten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

kvalmt..

Fra http://www.bioteknologiradet.no/filarkiv/2014/09/Uttalelse-om-avgj%C3%B8relse-om-behandling.pdf

Bakgrunnen er at når samfunnet gjennom assistert befruktning medvirker til at barn blir unnfanget, er det naturlig at det også har et ansvar for at det foretas en vurdering av parets omsorgsevne og hensynet til barnets beste», skrev Helsedepartementet i 2003 i forarbeidene til dagens bioteknologilov

Hensikten med en medisinsk og psykososial vurdering av par som ønsker assistert befruktning, vil ifølge departementet i første rekke være å identifisere par som ikke bør starte opp behandlingen, eller som ikke vil være egnet som foreldre.

Anonymous poster hash: 5e083...ca3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

kvalmt.. Anonymous poster hash: deb63...f1e

Nei, absolutt ikke.

Og absolutt på sin plass der man har signaler fra flere i behandlingsapparatet hvor det stilles spørsmål ved om paret bør få barn.

Dette har og vært tatt opp på tv, fordi folk ikke skjønner noe som helst av hvorfor de ikke får behandling. Akkurat som de som blir fratatt barna sine av barnevernet og ikke forstår hvorfor!

Anonymous poster hash: 60e7c...48e

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...