Gå til innhold

verdivurdering, prisantydning!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har nettopp fått en verdivurdering av boligen min (av en megler). Men ble litt i tvil, er det det samme som prisantydning? Eller blir prisantydning satt av en takst mann? Det er noe felles gjeld her. Er det inkludert i verdivurderinga? Eller kommer det utenom?

Håper noen vet og kan svare :laugh:

Anonymous poster hash: 8abf1...472
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisantydning er det du som bestemmer sammen med megler. Opp til deg om du vil sette den lik verdivurdering. Prisantydning skal si hvilken pris du er villig til å selge boligen for.

Om verdivurdering inkluderer fellesgjeld vet jeg ikke. Prisantydning inkluderer ikke fellesgjeld.

AnonymBruker
Skrevet

Fellesgjelden kommer utenom takst og prisantydning.

Anonymous poster hash: 35279...44c
AnonymBruker
Skrevet

Fellesgjelden kommer utenom takst og prisantydning.

Anonymous poster hash: 35279...44c

kommer det utenom verdivurdering også?

AnonymBruker
Skrevet

kommer det utenom verdivurdering også?

I den skriftlige verdivurdering står det som regel at den er inkludert fellesgjeld.

Det er ikke gitt at verdivurderinger blir lik prisantydning. Det er ofte prisantydning settes litt under verdivurdering.

Anonymous poster hash: c19d8...36a

Skrevet

Det er faktisk litt forskjellig praksis her, Trondhjem gjør ikke det samme som Oslo for eksempel. Usikker på hvordandet er i resten av landet. Jeg kan bare svare for hvordan det gjøres i Oslo. Der opererer man med prisantydning, som er tallet megleren (evt. i samarbeid med selgeren) mener den er vert. Totalpris som er prisantydning + evt. fellesgjeld. Så kommer verditaksten. Den er satt av takstmann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...