AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Jeg skal få tilbake 1000 kroner-ish, noe jeg syns var litt lavt, men er glad for at jeg ikke fikk baksmell i det minste. Årsaken til at jeg ikke får igjen mer tror jeg er formuen det står at jeg hadde: 36000 kroner. Hvor de har fått dette tallet fra vet jeg ikke, men jeg vet at jeg ikke hadde 36000 på konto i desember. Hva skjer hvis jeg skriver 1000 der istedenfor? Hvis jeg nå risikerer baksmell ved å endre det, tør jeg ikke. Det er første gangen jeg må endre noe som helst, og syns det er veldig vanskelig.. Takker for hjelp Anonymous poster hash: 17b85...0e2
Lilla-damen Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 Dersom du eier hus, bil osv. Kan dette gi deg formue dersom du har lite eller ingen gjeld. Har du ikke det og ikke pengene på konto er det antakelig feil.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Dersom disse 36000 er feil må du rette opp dette. Husk at det er er ditt personlig ansvar at tallene i selvangivelsen er korrekte, uavhengig av hvilke tall som er fohåndsutfylt. Du må gå over årsoppgavene dine og endre til korrekte tall. 36000 i formue er uansett alt for lite til at dette vil ha noe å si på skatteoppgjøret. Det er beløpet over 1.200.000 som er grunnlag for formueskatt. Anonymous poster hash: d3632...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 Dersom du eier hus, bil osv. Kan dette gi deg formue dersom du har lite eller ingen gjeld. Har du ikke det og ikke pengene på konto er det antakelig feil. Jeg eier nada og niks av slike ting, hadde heller ikke de pengene på konto. Dersom disse 36000 er feil må du rette opp dette. Husk at det er er ditt personlig ansvar at tallene i selvangivelsen er korrekte, uavhengig av hvilke tall som er fohåndsutfylt. Du må gå over årsoppgavene dine og endre til korrekte tall. 36000 i formue er uansett alt for lite til at dette vil ha noe å si på skatteoppgjøret. Det er beløpet over 1.200.000 som er grunnlag for formueskatt. Anonymous poster hash: d3632...a2f Åja, det visste jeg ikke, det er jo kjempebra. Men, siden du tydeligvis kan dette: Postene på lønns -og trekkoppgaven stemmer heller ikke overens med postene for lønn og skatt, og på "forskuddstrekk" på LT-oppgaven står det at det ikke føres i selvangivelsen. Skjønner ingenting jeg. Noen som vet hvor mye det koster å få hjelp til dette et sted? Anonymous poster hash: 17b85...0e2
frogner Skrevet 24. april 2015 #5 Skrevet 24. april 2015 Postene på årsoppgaven din skal stemme overens med det som står i selvangivelsen. Er det feil så MÅ du endre det. Årsoppgaven skal gi ganske klar oversikt over HVA som skal inn i selvangivelsen, og på hvilken post, hverken mer eller mindre.
Lilla-damen Skrevet 24. april 2015 #6 Skrevet 24. april 2015 Den selvangivelsen du får tilsendt kan bære full av feil. Det er derfor vi sjekker den og retter opp feil. Mange gidder ikke det og dermed kan de tape mye. Pust godt. Les hjelpetekster. Google ting du lurer på så går det garantert bra!!!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #7 Skrevet 24. april 2015 Men, siden du tydeligvis kan dette: Postene på lønns -og trekkoppgaven stemmer heller ikke overens med postene for lønn og skatt, og på "forskuddstrekk" på LT-oppgaven står det at det ikke føres i selvangivelsen. Skjønner ingenting jeg. Noen som vet hvor mye det koster å få hjelp til dette et sted? Anonymous poster hash: 17b85...0e2 Hvis det ikke stemmer overrens må du endre på selvangivelsen. Det står vanligvis på lønns- og trekkoppgaven hvilke poster på selvangivelsen tallene skal inn i. Forskuddstrekk er hvor mye forskuddsskatt du har betalt inn. Dette tallet skal ikke føres i selvangivelsen. Anonymous poster hash: d3632...a2f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #8 Skrevet 24. april 2015 Jeg skal få tilbake 1000 kroner-ish, noe jeg syns var litt lavt, men er glad for at jeg ikke fikk baksmell i det minste. Årsaken til at jeg ikke får igjen mer tror jeg er formuen det står at jeg hadde: 36000 kroner. Hvor de har fått dette tallet fra vet jeg ikke, men jeg vet at jeg ikke hadde 36000 på konto i desember. Hva skjer hvis jeg skriver 1000 der istedenfor? Hvis jeg nå risikerer baksmell ved å endre det, tør jeg ikke. Det er første gangen jeg må endre noe som helst, og syns det er veldig vanskelig.. Takker for hjelp Anonymous poster hash: 17b85...0e2 Ikke på depositumskonto heller? Anonymous poster hash: 3c17d...7ef
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #9 Skrevet 24. april 2015 Det står hvor de mener du har pengene på selvangivelsen, men 36 000 i formue gir uansett ikke høyere skatt. Det hjelper derfor ikke noe å skrive 0 i stedet. Anonymous poster hash: 12c51...789
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #10 Skrevet 24. april 2015 I hvilken post står de 36.000? Det skal stå hva det er også. Banknavn, bil, etcAnonymous poster hash: aa096...b91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå