Gå til innhold

1,5 millioner armenere ble drept – Tyrkia benekter folkemordet

Anbefalte innlegg

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Fredag markeres at det er 100 år siden 1,5 millioner armenere ble drept. – Vondt at dette ikke blir anerkjent, sier armenere i Norge.

Drapene på armenerne ble systematisk gjennomført i årene 1915–1916 mens landet var underlagt det Osmanske riket (Stor-Tyrkia).

Armenerne ble utsatt for massakrer, deportasjoner, sult og etnisk vold, særlig i Anatolia i det som i dag er det østlige Tyrkia.

http://www.nrk.no/verden/100-ar-siden-folkemordet-pa-armenerne-1.12324165

Det er direkte skammelig at Norge ikke anerkjenner dette som hva det er. Et systematisk folkemord. Og ikke anerkjenne dette fordi de ikke vil terge tyrkerene. Er til å bli kvalm av. Jeg vil gå så langt som å si at det faktum at Norge og andre land ikke anerkjenner dette som et folkemord er like ille som om man benekter at holocaust har funnet sted.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fredag markeres at det er 100 år siden 1,5 millioner armenere ble drept. – Vondt at dette ikke blir anerkjent, sier armenere i Norge.

Drapene på armenerne ble systematisk gjennomført i årene 1915–1916 mens landet var underlagt det Osmanske riket (Stor-Tyrkia).

Armenerne ble utsatt for massakrer, deportasjoner, sult og etnisk vold, særlig i Anatolia i det som i dag er det østlige Tyrkia.

Det er direkte skammelig at Norge ikke anerkjenner dette som hva det er. Et systematisk folkemord. Og ikke anerkjenne dette fordi de ikke vil terge tyrkerene. Er til å bli kvalm av. Jeg vil gå så langt som å si at det faktum at Norge og andre land ikke anerkjenner dette som et folkemord er like ille som om man benekter at holocaust har funnet sted.

Det er mange land som har anerkjent dette. Flere norske politikere mener dette bør anerkjennes, men der vel noen som setter seg på bakbena.

Anonymous poster hash: e1168...774

AnonymBruker
Skrevet

Og sosialistene vil ha Tyrkia i EU?

Kommer aldri til å skje, heldigvis. Land som benekter folkemord har ikke noe å gjøre i EU!

Anonymous poster hash: 23e92...cee
  • Liker 2
Skrevet

Er ikke overrasket over at fascistiske Tyrkia ikke anerkjenner folkemord på minoriteter, men at vestlige siviliserte land gjør det samme er skammelig.

• Liker 1
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Det er mange land som har anerkjent dette. Flere norske politikere mener dette bør anerkjennes, men der vel noen som setter seg på bakbena.

Anonymous poster hash: e1168...774

Ja jeg vet det er mange land som har anerkjent det. Men poenget er at den norske regjering ikke har gjort det. Ikke denne og ikke de som var før

• Liker 1
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Og sosialistene vil ha Tyrkia i EU?

Kommer aldri til å skje, heldigvis. Land som benekter folkemord har ikke noe å gjøre i EU!

Anonymous poster hash: 23e92...cee

Norge har ingenting de skulle ha sagt om hvem som skal inn i EU.

Skrevet (endret)

I forbindelse med det betente forholdet mellom Tyrkia og Armenia er det også verdt å nevne at Pakistan er det eneste landet i verden som ikke anerkjenner Armenia som selvstendig nasjonalstat som en gest til Tyrkia og Aserbajdsjan, pga deres anstrengte forhold til Armenia.

Endret av Klossmajor
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det skjedde ikke, muslimer = gode. Kristne = onde. Når skal dere forstå noe så enkelt. Hjernen min dirrer litt for å forstå hvordan en minoritet kan være overgriper i denne saken, men slik er det nok. Av den logikken jeg har brukt ovenfor.

Endret av oleoh
AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem de mange voldtektene av armenske barn og kvinner. Voldtekter av "vantro" er noe som følger i muslimers fotspor hvor enn de er på kloden. Til og med i Beslan, hvor de holdt hundrevis av BARNEskoleelever som gisler, var det mange barn som ble voldtatt.

Kvalmende, hatsk "religion" som burde bekjempes på lik linje med nazismen under 2.verdenskrig.

Anonymous poster hash: 068f6...f86

Skrevet

Det som skjedde med den armenske befolkningen er mye verre enn det som kommer fram i norske media. Grusomhetene til ISIS (IS) er ikke noe nytt.

For eksempel, ble unge armenske tenåringsjenter først voldtatt og så korsfestet av tyrkerne. De ble spottet med at: "Hvis dere tror på Jesus, skal dere dø som Jesus".

Jeg kunne skrive mer om folkemordet på armenerne, men jeg henviser i stedet til denne siden her:

https://mediachecker.wordpress.com/2013/06/07/the-armenian-genocide/

Advarsel: Bildene er jævlige. Ikke klikk deg inn på siden hvis du har dårlige nerver.

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Så lenge den Norske regjering nekter å annerkjenne dette folkemordet så må annta at den norske regjering støttet folkemordet av armenerene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...