Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du si er lav inntekt? Altså netto.

Anonymous poster hash: 7bb34...35c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Under 20 000 i måneden.

Anonymous poster hash: 21192...a1a
  • Liker 5
Skrevet

Det kommer jo an på hvilke utgifter man har, men sier meg enig i under 20 000 utbetalt skal holde hardt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Under 15 000 netto/mnd er lite. 20 000 netto er jo nesten på nivået til dagens hjelpepleiere. Noen som enten ikke har hatt lite penger eller som er en stund siden var unge over her ...

Anonymous poster hash: 9cdc6...5e1
  • Liker 6
Skrevet

Under 15 000 netto/mnd er lite. 20 000 netto er jo nesten på nivået til dagens hjelpepleiere. Noen som enten ikke har hatt lite penger eller som er en stund siden var unge over her ...

Anonymous poster hash: 9cdc6...5e1

Jeg syntes hjelpepleiere er ganske lavtlønnede jeg... Jeg sammenligner jo fort med å bo i Oslo, og det går sikkert bedre andre steder, men 20 000 er ganske lite å leve for... 15 000 for et godt voksent menneske ( som da ikke kan bo i kollektiv) er jo villt, da er man nok ganske avhengig av andre stønader?

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo an på hvilke utgifter man har, men sier meg enig i under 20 000 utbetalt skal holde hardt...

Enig med dette!

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg ble skilt hadde jeg ca 14000 etter at jeg hadde betalt bidrag. Det gikk greit rundt med det. Jeg hadde ikke flust, men var ikke fattig. Jeg valgte selvfølgelig å bo billig. Leide hybelleilighet i en kjeller til 6000 kr og sparte ellers der jeg kunne.

Anonymous poster hash: 77ec8...889

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig å svare på uten å vite mer om omstendighetene. I situasjonen til samboeren min og jeg er alt under 10 000 i måneden hver lite, tjener én eller begge mer enn det synes vi at vi har kjempegod råd. Hadde vi bodd et annet sted, hatt barn, eller situasjonen hadde vært annerledes på andre måter så ville det nok vært annerledes.

Anonymous poster hash: 866ee...622
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns under 15 000 er lav inntekt. Jobber selv som hjelpepleier og har 21 000 utbetalt.

Anonymous poster hash: 9f9aa...066

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo mye på når du begynner å jobbe spesielt. Om du har 27 000 i månedslønn fra den dagen du er 21 til pensjonsalder vil jo det være helt topp. Mens om du studerer til du er 25-26 bør du gjerne ha 30 til 32.

Med en lønn i den størrelsesordenen bør du ha nok til å leve greit, spise greit, ha det gøy, reise på ferie og spare til bolig.

Anonymous poster hash: 74131...842
AnonymBruker
Skrevet

Under 25 000 er lavt.

Anonymous poster hash: d6819...31c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener ca. 23-24 000 og er vernepleier. Ganske lavtlønnet vil jeg si.

Anonymous poster hash: 2acd9...f45
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde 17000 utbetalt i en full tids stilling for 2 år siden. Det er lite det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at grensen går rundt 20 000 i måneden. Nå er jo ikke lavtlønnet synonymt med at alle alltid bør ha mer enn det, eller synonymt med at alle som tjener så lite må hånes og skjerpe seg, det er bare der grensen for det jeg ville kalt lavtlønnet gålr.

Anonymous poster hash: b4ae6...0e3
  • Liker 3
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Syns alt over 12.000kr er mye jeg da. Hadde blitt overlykkelig om jeg hadde fått +/- 15.000kr pr mnd :)

• Liker 1
Skrevet

Syns alt over 12.000kr er mye jeg da. Hadde blitt overlykkelig om jeg hadde fått +/- 15.000kr pr mnd :)

Enig, har levd på mellom 8 og 11.000 i inntekt lenge, mer enn det og vi hadde hatt kjempegod råd.

AnonymBruker
Skrevet

Enig, har levd på mellom 8 og 11.000 i inntekt lenge, mer enn det og vi hadde hatt kjempegod råd.

Men hva mener du med det da? Er man ung student i kollektiv og bare skal leve sånn noen år så går det jo. Men et voksent menneske uten utsikt til mer utbetalt kan jo ikke leve av 8-11000 hele livet uten ekstra stønader etc...

Anonymous poster hash: 2f4cb...ddb

• Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Men hva mener du med det da? Er man ung student i kollektiv og bare skal leve sånn noen år så går det jo. Men et voksent menneske uten utsikt til mer utbetalt kan jo ikke leve av 8-11000 hele livet uten ekstra stønader etc...

Anonymous poster hash: 2f4cb...ddb

Klart et voksent menneske kan leve av det. Jeg er syk, 36 år og har vært nødt for å leve på så lav inntekt i mange år. Og jeg må nok bare finne meg i å måtte øeve på det resten av livet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo mye på når du begynner å jobbe spesielt. Om du har 27 000 i månedslønn fra den dagen du er 21 til pensjonsalder vil jo det være helt topp. Mens om du studerer til du er 25-26 bør du gjerne ha 30 til 32.

Med en lønn i den størrelsesordenen bør du ha nok til å leve greit, spise greit, ha det gøy, reise på ferie og spare til bolig.

Anonymous poster hash: 74131...842

Du mener en nyutdannet bør ha 30-32 tusen utbetalt i mnd for å leve greit?

Anonymous poster hash: 70ef0...e1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...