HåpløsGutt1 Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Heisann. Jeg har jo ut ifra overskriften litt gjeld å hanskes med, litt fra lånekassen, litt fra trafikkskole, relacom osv. jeg har vel en samlet gjeld på ca 20 000, og jeg klarer for alt i verden ikke å betale ett øre på denne gjelden, jeg får arbeidledighetstrygd fra NAV, har nettopp vært i forsvaret, så prøver å få meg jobb, så jeg får ca 10 000 i mnd av nav, men av en eller annen grunn så brukes all inntekten min på å betale mobilregninger, internettregninger, mat og nå har jeg nylig betalt årsavgift på en bil som ble kjøpt etter jeg fikk lappen. jeg har fikset det slik at mobilregningen aldri overstiger 200kr, internett aldri over 400, og jeg kjøper den billigste maten. Er det noen form for bedrift eller noen plass jeg kan få et lån så jeg får samlet all gjelden på en plass? eller ihvertfall samlet gjelden, uten lån, siden det blir veldig mye surr, og jeg har nesten ikke kontroll på gjelden slik den er nå. takker for svar.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 20 000.- og du begynner å snakke om å samle gjelda osv.... Herregud... Bit tenna sammen! Lev på sparebluss og betal så mye du kan hver mnd. så er du snart ferdig. 20 000,- er ingenting!Anonymous poster hash: 6ef69...128 4
HåpløsGutt1 Skrevet 24. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2015 20 000.- og du begynner å snakke om å samle gjelda osv.... Herregud... Bit tenna sammen! Lev på sparebluss og betal så mye du kan hver mnd. så er du snart ferdig. 20 000,- er ingenting!Anonymous poster hash: 6ef69...128 Nei det er ikke store greiene, men er liksom 20 år, foreløbig uten jobb, og studielånet er på tur inn til statens innkrevingsentral, vet ikke hvor alvorlig dette er, men høres ille ut da..
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 Nei det er ikke store greiene, men er liksom 20 år, foreløbig uten jobb, og studielånet er på tur inn til statens innkrevingsentral, vet ikke hvor alvorlig dette er, men høres ille ut da.. Du får høre med foreldrene dine da. Kanskje de kan hjelpe deg. Også kan du kanskje betale de tilbake med et fast beløp hver mnd. Men jeg stusser litt over hvordan du kan ha studielån også innbakt i de 20 000,- hva i all verden har du studert?Anonymous poster hash: 6ef69...128 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #5 Skrevet 24. april 2015 Og hvorfor har du kjøpt bil når du ikke klarer å håndtere den lille gjelda du har engang.... Koster jo ganske mye å ha bil bare i årsavgift og forsikring. Også kommer drivstoff mm i tillegg.Anonymous poster hash: 6ef69...128 2
HåpløsGutt1 Skrevet 24. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2015 Du får høre med foreldrene dine da. Kanskje de kan hjelpe deg. Også kan du kanskje betale de tilbake med et fast beløp hver mnd. Men jeg stusser litt over hvordan du kan ha studielån også innbakt i de 20 000,- hva i all verden har du studert?Anonymous poster hash: 6ef69...128 Var ikke store studielånet, men det siste året er det blitt ca 3000 kr mer å betale, jeg har rett og slett vært for slapp med å følge med på regningene.. vgs og høgskole, haha, var god med penger da, men det sklei bare ut!
HåpløsGutt1 Skrevet 24. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2015 Og hvorfor har du kjøpt bil når du ikke klarer å håndtere den lille gjelda du har engang.... Koster jo ganske mye å ha bil bare i årsavgift og forsikring. Også kommer drivstoff mm i tillegg.Anonymous poster hash: 6ef69...128 det var mine kjære foreldre som kjøpte bilen, så fant de ut at jeg fikset forsikring for seint etter de kjøpte bilen, så må betale årsavgiften, så det med bilen er jo egentlig deres feil, menmen
Gjest mainbitch Skrevet 24. april 2015 #8 Skrevet 24. april 2015 (endret) 20 000.- og du begynner å snakke om å samle gjelda osv.... Herregud... Bit tenna sammen! Lev på sparebluss og betal så mye du kan hver mnd. så er du snart ferdig. 20 000,- er ingenting!Anonymous poster hash: 6ef69...128 Enig. Jeg kunne klart å håndtere en gjeld på 20.000 og jeg er 17 og tjener omtrent 5000 i måneden. Det er bare snakk om prioriteringer. Trenger du f.eks. en bil som enda en fast utgiftspost når du sliter med gjeld? Endret 24. april 2015 av mainbitch
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #9 Skrevet 24. april 2015 det var mine kjære foreldre som kjøpte bilen, så fant de ut at jeg fikset forsikring for seint etter de kjøpte bilen, så må betale årsavgiften, så det med bilen er jo egentlig deres feil, menmen Æhhh... Skjønner ikke hva du mener med at du fikset forsikring for seint og derfor må du betale årsavgiften... Årsavgiften er det den bilen står registrert på 1/1 som står ansvarlig for. Men hvis foreldrene dine har råd til å kjøpe en bil til deg så har de sikkert råd til å hjelpe deg med de 20 000,- også.Anonymous poster hash: 6ef69...128 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #10 Skrevet 24. april 2015 Studielånet kan du vel utsette, så det er ingen grunn til at det skal gå til statens innkrevingssentral Men hvis det går til statens innkrevingssentral, så kan de tvangstrekke fra trygden din. Ville søkt om betalingsutsettelse så fort som mulig hvis du ikke har gjort det, og når du er arbeidsledig så har du rett på rentefritak. Det kan du søke om én gang i året, gjerne på slutten eller begynnelsen av året og rentene blir da slettet. Alt dette står på lånekassens nettsider, så det er greit å sette seg litt inn i ting. Ellers må du leve litt ekstra trangt, og betale ned eller høre med de som har lånene dine og spørre om du kan få betale mindre i måneden akkurat nå siden du er arbeidsledig. Anonymous poster hash: 04920...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå