Gå til innhold

Usikker på om han liker meg:/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens!

Trenger noen innspill, tips og råd til hvordan jeg skal gå frem. Står litt fast med en fyr jeg liker veldig godt. Her kommer storyen:

For et par helger siden var han og jeg ute på fest med flere andre folk fra skolen. Kvelden endte opp med at han helt random ble med meg hje. Vi kjenner hverandre fra før da vi studerer på samme trinn. Dagene etter følte jeg meg som en fjortis i en alder av noen og 20 år. Pleier aldri bli sånn etter en one nightstand, bruker vanligvis lang tid på å like noen og bli sånn som jeg føler meg nå! Mandag kom og vi vekslet bare blikk og smil, så kom tirsdag og han tok kontak. Vi pratet og tullet om det som skjedde i helgen, han avsluttet samtalen med å si at han syntes det var koselig. Dagen etter mannet jeg meg opp og fikk sendt han en melding om han ville være med å gå en tur, da vi begge er ganske sporty mennesker. Det svarte han ja på og det ble tur.

Turen var veldig hyggelig, vi tøyset, lo og pratet om ting av interesse. Det ble litt dulting i hverandre og jeg ble ved flere anledninger litt flau da vi snakket om helgens strabaser. Da vendte jeg meg vekk av flauhet, men han tok da armen rundt meg og dro meg inntil seg, dette gjorde han ved flere anledninger. Han småertet litt sånn frem og tilbake. Turen endte opp med at vi gav hverandre en glem og det var koselig etc.

Etter dette har vi møtt hverandre helt random på skolen, trening etc. Han har ikke inchet til noen flere dater, men jeg får de smilene og de blikkene og hvis vi kommer nær hverandre legger han hånden på skulderen min.

Så kom fredag og det hadde vært lite prating på face eller andre sosiale medier. Plutselig på ettermiddagen fikk jeg en melding fra han om han kunne få snapen min. Det fikk han selvfølgelig. Helgen gikk med noen få snaper frem og tilbake.

Så har dte skjedd veldig lite etter det. Jeg blir veldig fort sjeneret og nervøs av meg mot gutter jeg liker. Får litt problemer med hvordan jeg skal oppføre meg selvom detter ikke er problemet til vanlig. Er en relativt utadvent og sisial jente som ikke er redd for så veldig mye. Han smiler mye til meg og hvis vi møtes alene i gangen på skolen tar han på meg i form av at han tar i håret mitt etc.

Så i går hadde jeg en god grunn til å kontakte han. Jeg trengte hjelp til noe jeg absolutt ikke har peiling på, noe jeg visste han hadde god kunnskap om. Så jeg skrev en melding hvor jeg lurte på om han kunne hjelpe meg med noe. Da fikk jeg svar:

Han: Noe snikende tilnærming her nå..

Svaret mitt ble: Haha hva?

Han: Hjelpe til med "noe"

Jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Han sa at det skulle han selvfølgelig gjøre og var veldig snill og ålreit der;)

Jeg er veldig usikker på hva han vil siden han ikke tar noe særlig kontakt eller spørr om å gjøre noe. Jeg hater å mase og er vanvittig sta på å ikke være for pågående. Jeg føler jeg har inchet på ganske mye nå for å få i gang noe.

Noen som kjenner seg igjen, eller har noen innspill til hvordan jeg kan gå frem annerledes, om han er interessert etc? Litt frusrert:P

Anonymous poster hash: a86bc...ce8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja han liker deg! Er såååå søtt når man blir litt flau og vil gjemme seg og gutten slenger armen rundt deg å bare neeei kom hær :)
Gutter er også kjempe sjenerte når det kommer til følelser fordi de er veldig redd for å bli avvist, så jeg oppfordrer deg til å spørre han rett ut om han vil komme over til deg en tur eller om han har sett den nye scifi filmen på kino og hvis ikke kanskje dere kan se den sammen :)
det går helt fint ann å ta litt styring selv og ikke bare kaste ballen til han, faktisk så sier alle kompisene mine at i alle forhold de har vært i så er det dama som har tatt initiativet. :)

Anonymous poster hash: 66a11...1e6
Skrevet

Her er det bare å kjøre på, så fjern usikkerheten din og "mann" deg opp. Dropp å dra frem usikkerheten din ved å ha fokus på frykt for å ikke bli likt, men vær fantastiske deg sånn som du er når du er med venner du er trygge på. Når han sa det han sa angående hjelpen så burde du sagt: "Ja, noe må jeg jo finne på som unnskylding for å tilbringe litt tid med deg...." Han er jo ikke dum, så ikke lat som om han ikke har rett eller er dum ;)

Send han en melding hvor du skriver at "Hva med pizza og film i kveld, som takk for hjelpen?" f.eks..

AnonymBruker
Skrevet

Åh, søtt! Han er jo interessert i deg, nå må du bare ta initativ til å treffes mer.

Anonymous poster hash: c4f2b...e70
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig ålreit å få disse tilbakemeldingene. Blir glad😊 må nok sparke han litt i gang tror jeg. Vi snakket så og si ikke sammen via Facebook eller sånne ting. Har vært lite kontakt på skolen de siste dagene. Men det er vel bare å kjøre på. Er redd for å være for masete! Det er det verste jeg vet hvis en gutt er det!

AnonymBruker
Skrevet

Så koselig :) Helt enig med de over, ta initiativet og inviter ham med på noe, han høres helt klart interessert ut!

Anonymous poster hash: 01056...7f3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også litt lei hvis en gutt maser, men jeg tror gutter har en høyere toleranse på dette. Dessuten, her er det jo tydelig at dere begge liker hverandre. Jeg stemmer for pizza og filmkveld!

Anonymous poster hash: c4f2b...e70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...