vl800 Skrevet 3. juli 2002 #1 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg for min del mener at utseende er det viktigste når det gjelder det å eventuelt finne seg en kjæreste. (Nå snakker vi ikke om personer man kjenner, men som man ser etter på byen etc.) Jeg ville ikke tatt kontakt med med en person jeg finner lite tiltrekkende på byen, utseende betyr mye i en slik situasjon. Første inntrykket er viktig, hva mener du er det viktigste. (Og ja jeg vet at utseende ikke betyr noe i lengden, men som det første du ser etter, så er det jo en tiltrekkende person) Eller hva mener du, betyr utseende den eventuelle partner mye for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 3. juli 2002 #2 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg skal innrømme at selvfølgelig er utseendet det første jeg ser på. Jeg må ha en mann som er tiltrekkende og når jeg ser på ham skal det krible i tærne. Men det indre, oppførsel osv følger svært fort opp. Møter man noen på byen merker man fort om dette er en person for det eller ikke! Jeg traff min kjæreste på byen gjennom en felles kompis. Han er ufattelig deilig, har et sinnsykt glimt i øyet og er dønn dæskende forelska i meg.... Jeg synes det er digg å begjære ham hele tiden. Ikke ofte man møter en person som det klaffer fullstendig med og som har alt du kan ønske deg i en mann. Morsomt å se når vi er ute at damene bare sikler etter ham og han bare er opptatt av meg, kjæresten sin som HAN begjærer overalt i verden.... Vi kan komme til å få nyyydelige barn og et vakkert liv sammen...håper jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #3 Del Skrevet 3. juli 2002 Nu vet ikke om du er gutt eller jente. Jeg er gutt så jeg går ut fra det jeg hadde gjort. Hvis vi setter et senario at det er 2 jenter ute på byen og jeg har ett valg,da ville også jeg gått til den "Peneste" av dem. Men hadde jeg hadd sjansen til og bli litt kjent med begge og det viser seg at den "Peneste" er totalt barbie hode hadde jeg nok ikke ville hadd hun til kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. juli 2002 #4 Del Skrevet 3. juli 2002 Nå leter ikke jeg etter en partner på byen da, så det blir kanskje litt utenfor tema. Men de menn jeg har truffet, har hatt ett utseende som tenner meg når jeg blir kjent med personen. Det er meeeeeget sjeldent jeg "velger partner" på grunn av ett pent utseende. Jeg treffer ofte mennene i mitt liv via jobb, felles venner eller aktiviteter jeg er med på. Det tar gjerne en stund før jeg har funnet dem interessante. Men klart, dersom mannen fremdeles ikke trigger meg når vi har blitt kjent, så skjer det jo ikke noe mer da. Men det som trigger meg kommer gjerne fra sjarm, utstråling og vesen. så ett pent utseende i hjelper serdeles lite også i starten. Må nok ha noe mer interessant å fare med dersom jeg skal finne det interessant å finne på noe. Hadde jeg derimot brukt byen som letested, så er jeg mer enig i hva du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeger Skrevet 3. juli 2002 #5 Del Skrevet 3. juli 2002 Vi lever nok i verden hvor utseende har meget stor betydning å nekte på det er å være blind for virkeligheten. Mange her sier at det er det indre som teller mest...hmmmmm ja sier meg tildels ening, MEN du må tenne på din partner og da er vi tilbake til utseende. Alle setter en standar som de holder seg innefor og da snakker jeg om utseende. Alle kontakter den personen de finner mest tiltrekkende i en gruppe/ på en pub. Alle snur seg etter en som er tiltrekkende, men ikke etter en som ikke er det. Alle kler seg, pynter seg for å bli tiltrekkende. Vær realistisk folkens utseende har mye mer å si enn det de fleste tørr innrømme. Det som gjør dette så genialt er at smaken er som baken, alle har et utseende som noen tiltrekkes av...... Jeg personlig setter utseende høyt oppe på lista når kriterier for enventuell partner settes. Da snakker vi ikke om biledskjønn, men innenfor en viss standar. De som sier at utseende ikke betyr noe lyger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. juli 2002 #6 Del Skrevet 3. juli 2002 Det er vel ingen som sier at utseende ikke betyr noe, men at førsteinntrykks skjønnhet ikke er det som teller når man velger partner står jeg fullt og fast for. Om noen velger å tro at det er jug, så får de bare gjøre det! Jeg leter ikke etter partner, og jeg leter ihvertfall ikke etter en partner på byen eller på pub. Hadde jeg gjort det, så skjønner jeg litt mer hva det er snakk om. Personlig har jeg opptil flere ganger falt for personer som har vært i min nærhet over lengre perioder, men som ikke har vært interessante for meg på en stund. Rett og slett fordi mennsket har fått en annen verdi og en annen utstråling ettersom jeg har blitt kjent med vedkommende. En jeg aldri ville snudd meg etter på gata, kan godt ende opp med å bli min neste faste partner dersom vi møtes på rett sted og på rett måte. Dere som setter utseende så innderlig høyt, har dere aldri opplevd at en "ikke-tiltrekkende" person har blitt rent vakker eller nydelig når dere har lært dem å kjenne? Dersom dere ikke har det, så har dere gått glipp av masse flotte mennesker! ei i min omgangskrets fikk seg for mange år siden en type, når jeg så bilde av mannen trodde jeg hun hadde blitt støttekontakt... (forferdelig dum tanke, men det var det som falt meg inn.) JEg kunne på ingen måte fatte at ei så stolt og vakker jente kunne bli sammen med en slik raring... Så ble jeg jo kjent med denne mannen da, og det viste seg at når det skjedde, og jeg så på ham etter å ha blitt kjent med mannen, så var han faktisk rett og slett kjempestilig og kjekk! si hva dere vil, men dere går glipp av mange skjønnheter dersom dere forkaster alle som ikke passer inn i deres drøm på diskoen! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 3. juli 2002 #7 Del Skrevet 3. juli 2002 Når man er ute på byen, går man selvfølgelig ikke bort til den styggeste gutten man ser heller, det er jo opplagt. Det vil ikke si at de stygge guttene er bortkastede, de kan være fine som venner Nei, nå var jeg slem, jeg mener det egentlig ikke sånn, men for meg så betyr utseendet utrolig mye for meg i begynnelsen, jeg kjenner jo ingen annen side av han enn nettopp utseendet. Men, senere, hvis han viser dårlige sider (slik som mannsjåvinistisk, sofagris, selvopptatt, egoistisk, lat, frekk osv.), driter jeg i han og finner meg kanskje en mindre pen, men langt bedre gutt. Slik er det, og sånn kommer det alltid til å være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 3. juli 2002 #8 Del Skrevet 3. juli 2002 Utseendet er helt klart ikke "det viktigste når det gjelder å finne seg en kjæreste"! Så klart, jeg må være tiltrukket av personen - det er kanskje det som skiller litt på gode kamerater/kjærester (delvis). Men at en ordinært utseende gutt/mann kan være utrolig attraktiv, mens den "klassisk pene" ved siden av ikke er verdt å se to ganger på, er det ingen tvil om. Jeg leter ikke etter kjæreste, heller ikke på byen. Men likevel, jeg går ikke til sengs med en dust. Det må jo være en tenning et sted, og det er sannsynlig at mye av denne er kropp... Men det må også være noe psykisk som gjør at det blir ham, og ikke de åtti andre. Utstråling... har alt å si. JA, utseende er viktig. Men utseende er også holdning, blikk, måten man smiler på. Det finnes utrolig mange "glatte" menn som tror de kan få alle de vil på grunn av en fin kropp. Greit nok til en natt, kanskje. Kanskje... Min konklusjon: utstråling betyr alt, ikke utseende. Det spiller liten rolle hva som gjør en mann attraktiv, så lenge han blir tiltrekkende i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 3. juli 2002 #9 Del Skrevet 3. juli 2002 Det er sant det, Amanda. Han blir ikke fullt så interessant hvis ikke han har det såkalte glimtet i øyet :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #10 Del Skrevet 3. juli 2002 Vinkle det fra en annen måte! Ser det er en som sier hun ikke går til sengs med en dust,hvorfor er det de sleipe "Fine" de selvopptatte som trur de er guds gave til kvinnen, som hver helg har ons med seg hjem. Vurderer sterkt og bli en skikkelig drittsekk :evil: ,ser jo at den "Forsiktige" måten ikke funker. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luvV8s Skrevet 3. juli 2002 #11 Del Skrevet 3. juli 2002 siste gjest: LYKKE TIL... :o de ekle fine gutta går glipp av det beste i livet -nemlig å finne ei de forelsker seg i og som deler de samme følelsene- mens de er opptatt med de dumme ons sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. juli 2002 #12 Del Skrevet 3. juli 2002 Hvis jeg hadde vært "ledig"... ja da hadde jeg falt for en mann med glimt i øyet. Man ser ofte på stilen hvordan en mann/gutt er. Jeg ville gått for han som var styggest kledd (dvs hverdagsantrekk) og som hadde en litt sånn "nettopp-stått-opp"-look! Ser vel på utseendet, men ikke fordi han skal være pen. Heller fordi han skal ha sjarm, humor og personlighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #13 Del Skrevet 3. juli 2002 Det var nu mest for og sette det på spissen! Har det ikke med og være dritsekk,hakke tenkt og prøve heller Men på en annen side ser det jo ut til og virke....hvem sier det mest om? Det sier jo egentlig meg hvor overfladiske jenter kan være :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke innlogget Leia Skrevet 3. juli 2002 #14 Del Skrevet 3. juli 2002 Her er du inne på noe, Lea. Utseende består av endel ulike ting... STIL er en veldig viktig del av dette, og sier kanskje mer om en person enn akkurat kroppsfasong og ansiktstrekk. Feil stil er stygt i mine øyne. Jeg ville derfor aldri i min villeste fantasi (eller fylla ) gitt en "Ari" /dandy sjansen basert på førsteinntrykket. Jeg SÅ min kjære i denne rekkefølgen. (det gikk en stund før vi fikk andledning til å snakke sammen): 1: Stilen; håret, kul klipp, ikke standard, ikke sossete. Klærne, spesiell, maskulin men intellektuell frakk. 2: Utstrålingen; blikket og smilet (!) Ubeskrivelig... (ansiktstrekk kan ha en del i dette pkt.) 3: Skikkelsen, eller kroppen i hovedtrekk fra et stykke unna; De brede skuldrene, lange beina, smale hoftene... *smatte* 4: Interessene, da vi fikk vår første prat. Forventninger og ambisjoner til livet som matchet mine. Hobbyer som interesserte meg. samme musikksmak und so veiter... 5: Personligheten. (Oppdager dypere deler av den hele tiden.) 6: Kroppen I detalj. *smatte enda mere* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 3. juli 2002 #15 Del Skrevet 3. juli 2002 Utseendet har betydning, stor betydning om det er en fremmed mann treffer på by'en, men mindre betydning om det er en man møter i situasjoner der en av naturlige årsaker kommer i prat og blir kjent. Det er fullt mulig å forelske seg i personligheten til en jente en i utgangspunktet ikke får "håpløs forlsket" følelsen for. Men i de aller fleste tilfeller er det vel slik at det er noe ved utseendet til personen som gjør en bettatt, og hvor personen blir penere og penere jo bedre kjent og mer bettatt man blir av personen. Leia, pass deg så du ikke sikler :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 3. juli 2002 #16 Del Skrevet 3. juli 2002 Anonym, det var jeg som sa at jeg ikke går til sengs med en dust. "Dust" var vel et noe dårlig ord i denne sammenhengen... Forklaring: ONS-dust: lav sosial intelligens, håpløse sjekketriks og null sjarm Generell dust: samme som ovenfor, men her kommer også alt det de "glatte, kjekke" gutta feiler på - som riv ruskende urealistisk selvtillit, null evne til refleksjon... og så videre. Med andre ord: på en one night må fyren være bra å være sammen med i øyeblikket, samt ha en eller annen slags tiltrekning på meg. For noe mer "varig" faller ofte ONS-gutta igjennom... For en natts knull blåser jeg i om fyren stikker av når samtalen går litt dypere, stemmer FrP, und weiter. Den delen av ham er uinteressant, og det kan andre ta seg av... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeger Skrevet 4. juli 2002 #17 Del Skrevet 4. juli 2002 En ting jeg merker meg når det blir snakk om utseende er det alle som er pene, sexy automatisk blir duster uten personlighet dyp. Høres ut som det er janteloven som skinner igjennom, hvorfor tillegger dere flotte mennesker automatisk en dårlig personlighet. Lurer meg på om det ikke er sjalusi eller ja hvem vet..... Det høres ut som om de fleste har den oppfatningen at pen = upesonlig mindre pen = personlig, intelektuell ( dårlig norsk ja ) Om det med utseende skal ha et reelt diskusjons grunnlag så må vi gå utifra samme kriterier når det kommer til personlighet..... Alle forstår jo at ingen har interesse for noen som er drittsekker, voldsome med IQ som ei fyrstikk eske, Stygg eller Pen. Det som er poenget er at pene mennesker er mer aktaktive enn stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 4. juli 2002 #18 Del Skrevet 4. juli 2002 jeger; ja, om den "pene" personen har en "like fin" (håpløst å sammenligne) personlighet som den "mindre pene", så er sannsynligvis førstnevnte mer attraktiv. Nå er det jo så fint innrettet at vi alle faller for ulik personlighet. En pen person uten mer enn utseende å fare med derimot, er faktisk like uinteressant som en hvem-som-helst annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå