Gå til innhold

Forkurs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg lurer på en liten ting som jeg håper noen her kan svare meg på!

Jeg skal til høsten hive meg på forkurs for ingeniør (6 mnd) og jeg bare lurer på om de fagene som jeg tar der (fysikk og matte) KUN blir gyldige for ingeniørstudium, eller om jeg får de fagene godkjent til andre studier?

Altså om matten og fysikken som jeg tar på forkurs gir meg godkjent R1 og Fysikk1 på vitnemålet som jeg eventuelt kan bruke senere til et annet studium om det skulle bli aktuelt?

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 30a01...792
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei!

Jeg lurer på en liten ting som jeg håper noen her kan svare meg på!

Jeg skal til høsten hive meg på forkurs for ingeniør (6 mnd) og jeg bare lurer på om de fagene som jeg tar der (fysikk og matte) KUN blir gyldige for ingeniørstudium, eller om jeg får de fagene godkjent til andre studier?

Altså om matten og fysikken som jeg tar på forkurs gir meg godkjent R1 og Fysikk1 på vitnemålet som jeg eventuelt kan bruke senere til et annet studium om det skulle bli aktuelt?

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 30a01...792

Stort sett ja, jeg forhørte meg om dette og fikk beskjed om at det stort sett ville gå greit. Men det kan være varierende praksis fra studie til studie og noen ganger kan du få det godkjent og andre ganger ikke. Så kan det også være at du får det godkjent som høyskolematte altså du kvalifiserer deg til å komme inn uten å få det godkjent som R2 matte slik at du ikke har bonuspoengene alle andre har når de søker.

Ville også ha vurdert å ta forkurs som privatist på feks Sonans. Siden du da kun tar eksamener i fagene og de er de vanlige Fy1, R1, R2 fagene i stedet for høyskoleversjon av dem. Men også fordi du da kun tar eksamen i faget altså karakterer underveis teller ikke. Mye av slitet med å gå forkurs ingeniør er at du konstant har prøver i diverse fag.

Anonymous poster hash: 9c669...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forkursfagene er ikke det samme som Fys1, R1,R2. Det er stort sett samme pensum, men feks forkurs har mer fysikk i sitt program, og det er ting som mangler fra R2 i matten. Derfor tviler jeg på at det fungerer på andre skoler/institutter. Men det du kan gjøre er jo å kontakte de andre aktuelle stedene og høre deg med dem.

Anonymous poster hash: 09843...f90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...