AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Jeg har -2 kroner på Mastercard nå, fordi det ble trukket fra noen kroner ekstra når jeg overførte fra en utenlandsk konto. Så jeg lurer på om det er såpass lite at det ikke går gebyr på det? Kan selvfølgelig betale med en gang, men tenkte å slippe å overføre noen usle kroner og få vekslingsgebyr osv på så lite... Anonymous poster hash: 14fa1...e7d
Mr.Student1992 Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Jeg har -2 kroner på Mastercard nå, fordi det ble trukket fra noen kroner ekstra når jeg overførte fra en utenlandsk konto. Så jeg lurer på om det er såpass lite at det ikke går gebyr på det? Kan selvfølgelig betale med en gang, men tenkte å slippe å overføre noen usle kroner og få vekslingsgebyr osv på så lite... Anonymous poster hash: 14fa1...e7d Jeg ville betalt! Det hender man leser om dem som får regninger på 50 øre. Latterlig i grunn, men best å "ha sitt på det rene".
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Det vil løpe renter på beløpet men det vil jo være snakk om noen få øre. Har du planer om å bruke kortet i fremtiden hadde jeg ventet. Anonymous poster hash: efb05...3ea
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Har ingen store planer om å bruke det igjen i nær framtid, så er kanskje greit å bare få det unnagjort med en gang. Anonymous poster hash: 14fa1...e7d
Høna79 Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Ikke betal fra utenlandsk konto i alle fall.. avhengig av banken, betaler de fleste et gebyr på "noen tiere" for å få inn penger fra utlandet. I tillegg betaler du jo helt sikkert et tilsvarende gebyr for å gjøre betalingen også, så her vi du sikkert måtte betale et dobbelt, kjipt gebyr. Nå kan det jo hende at kortutstederen din tar gebyr pr faktura, eller har et minstebeløp uansett som gjør at du ved neste faktura må betale disse 2 kr - men hvis ikke, ville jeg ventet. (Selv om du må betale 20 % rente i året er det bare 40 øre på 2 kr..) Eller kanskje du kjenner noen i Norge som kan betale 2 kr for deg?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Ikke betal fra utenlandsk konto i alle fall.. avhengig av banken, betaler de fleste et gebyr på "noen tiere" for å få inn penger fra utlandet. I tillegg betaler du jo helt sikkert et tilsvarende gebyr for å gjøre betalingen også, så her vi du sikkert måtte betale et dobbelt, kjipt gebyr. Nå kan det jo hende at kortutstederen din tar gebyr pr faktura, eller har et minstebeløp uansett som gjør at du ved neste faktura må betale disse 2 kr - men hvis ikke, ville jeg ventet. (Selv om du må betale 20 % rente i året er det bare 40 øre på 2 kr..) Eller kanskje du kjenner noen i Norge som kan betale 2 kr for deg? Takk for svar! Jeg kan vente å se om det kommer en faktura, og følge litt med på nettbanken også. På tidligere fakturaer ved lave beløp har det alltid stått minstebeløp 0,00,-. Anonymous poster hash: 14fa1...e7d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #7 Skrevet 24. april 2015 Takk for svar! Jeg kan vente å se om det kommer en faktura, og følge litt med på nettbanken også. På tidligere fakturaer ved lave beløp har det alltid stått minstebeløp 0,00,-. Anonymous poster hash: 14fa1...e7d Minstebeløpet banken krever at du betaler er sikkert 0,- selv om du har en utestående saldo på 2 kroner. Det betyr ikke at de 2 kronene blir slettet om du ikke betaler det inn, men banken sender deg ikke purring om du ikke har betalt de 2 kronene. Mest sannsynlig må utestående saldo være over ett visst beløp, før banken begynner å kreve innbetaling av minstebeløp. Skal du bruke kortet igjen og det er vil koste deg mer å overføre 2 kroner til kortet, legg det til ved neste faktura etter bruk av kortet. Skal du ikke bruke kortet mer, hadde jeg kontaktet banken og sagt det opp. Tviler på at de krever at du betaler inn 2 kroner for å si opp kortet. Anonymous poster hash: 8cf33...d84
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #8 Skrevet 24. april 2015 Jeg vil ikke si det opp, så da lar jeg de to kronene i minus bare være der til jeg eventuelt må bruke det igjen ved en senere anledning, eller overfører hvis jeg får inn noen penger på den norske kontoen i nær framtid. Anonymous poster hash: 14fa1...e7d
nojac Skrevet 24. april 2015 #9 Skrevet 24. april 2015 Du bør sjekke om kortet ditt har månedsgebyr når saldoen er negativ. Noen kredittkort har det, andre har det ikke. Er det bare renter er det lite å bry seg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå