WubWub Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Jeg er som mange vet veldig imot kriminalitet i alle former og stor tilhenger av at straffe-nivået i Norge bør og skal heves - spesielt når det kommer til drap, voldtekt, blind vold og andre former for overgrep. Det er nesten absurd at det eneste som straffes hardt for i Norge er om man begår øko-kriminalitet mot staten. Uansett, til sakens kjerne. Fikk en facebook melding hvor det stod "Hei, ser du er på venne-listen til X, jeg vil informere om at X har blitt tatt på fersken for tyveri i min butikk. Vi har lenge hatt en mistanke og det samme har andre butikker på kjøpesenteret. Politi gjorde beslag i X sin bolig på mange gjenstander som er meldt stjålet". Har forandret litt på innholdet i meldingen slik at ingen skal bli gjenkjent men hvertfall, noe lignende den meldingen ble sendt ut til 400 på vennelisten til X. X er et menneske jeg ikke har pratet med på 20 år men jeg vet X har en solid økonomi, er fra middelklassen med en høyt lønnet jobb - så det får mine små grå til å undres - kan det dreie seg om psykisk lidelse hos X? En adferdsforstyrrelse/tvangslidelse som kalles kleptomani ? Nå mener ikke jeg at psykisk sykdom unnskylder kriminalitet men å henge ut X for spott og fe til hele familien, arbeidskolleger, venner, barna sine, naboer og omgangskrets syntes jeg ikke noe om. Det er i tillegg ekstremt uprofesjonelt , smålig og barnslig. Det er staten som burde straffe - ikke enkeltindivider , lynsjemobber, eller borgervern. X kommer til å få sin straff av rettsinstansene. Har X rett og slett lagt seg ut med en reinspikka psykopat av en dagligleder? Psykopater jo kjent for å gå over lik for å knuse andre mennesker som man føler seg forulempet av, de eier ikke hemninger å vil ga langt for å ødelegge andre personer. For meg virker dette som en moderne versjon av gapestokken. Hva syntes du? Greit av en dagligleder å spamme ned vennelisten til mennesker som har nasket i hennes/hans butikk?
sukkererten Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Jeg er som mange vet veldig imot kriminalitet i alle former og stor tilhenger av at straffe-nivået i Norge bør og skal heves - spesielt når det kommer til drap, voldtekt, blind vold og andre former for overgrep. Det er nesten absurd at det eneste som straffes hardt for i Norge er om man begår øko-kriminalitet mot staten. Uansett, til sakens kjerne. Fikk en facebook melding hvor det stod "Hei, ser du er på venne-listen til X, jeg vil informere om at X har blitt tatt på fersken for tyveri i min butikk. Vi har lenge hatt en mistanke og det samme har andre butikker på kjøpesenteret. Politi gjorde beslag i X sin bolig på mange gjenstander som er meldt stjålet". Har forandret litt på innholdet i meldingen slik at ingen skal bli gjenkjent men hvertfall, noe lignende den meldingen ble sendt ut til 400 på vennelisten til X. X er et menneske jeg ikke har pratet med på 20 år men jeg vet X har en solid økonomi, er fra middelklassen med en høyt lønnet jobb - så det får mine små grå til å undres - kan det dreie seg om psykisk lidelse hos X? En adferdsforstyrrelse/tvangslidelse som kalles kleptomani ? Nå mener ikke jeg at psykisk sykdom unnskylder kriminalitet men å henge ut X for spott og fe til hele familien, arbeidskolleger, venner, barna sine, naboer og omgangskrets syntes jeg ikke noe om. Det er i tillegg ekstremt uprofesjonelt , smålig og barnslig. Det er staten som burde straffe - ikke enkeltindivider , lynsjemobber, eller borgervern. X kommer til å få sin straff av rettsinstansene. Har X rett og slett lagt seg ut med en reinspikka psykopat av en dagligleder? Psykopater jo kjent for å gå over lik for å knuse andre mennesker som man føler seg forulempet av, de eier ikke hemninger å vil ga langt for å ødelegge andre personer. For meg virker dette som en moderne versjon av gapestokken. Hva syntes du? Greit av en dagligleder å spamme ned vennelisten til mennesker som har nasket i hennes/hans butikk? Jeg mener at dette ikke er greit. Spesielt med tanke på om denne personen har barn, eller søsken for den slags skyld. Å bli hengt ut offentlig på denne måten er nesten ondskapsfult, etter min mening. Er mer enig med deg, at kanskje denne personen bare trenger profesjonell hjelp, om det feks er en tvangslidelse. Jeg er ikke for kriminalitet, men som du sier så er dette andre instanser sin jobb å ordne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå