Gå til innhold

Hvilken hunderase sammen med en flatcoated?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en godt voksen flat, og lurer på om jeg skal skaffe meg en hund til. Ønsker en mindre rase denne gangen.

Er det noen som har noen råd om hvilken rase jeg da bør sjekke mer ut?

Anonymous poster hash: 76eb7...8e9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å anbefale en rase uten mer info. Hvor mye mosjon gir du hunden din nå, både fysisk og mentalt? Ønsker du at en ny hund skal være fornøyd med ditt nåværende aktivitetsnivå, eller ønsker du å øke det? Hvor mye pelsstell og røyting er greit? Hvor gammel er hunden din og har den noen gang vist aggresjon mot andre hunder? Noen hunder reagerer spesielt på enkelte raser, for eksempel har min hund aldri hatt noen negative erfaringer med spisshunder, men han liker dem ikke. Har din hund hatt negative erfaringer eler reagerer den negativt mot noen andre raser?

Hvilken størrelse tenker du? Og er det noen raser du har sett på eller vurdert fra før? :)

Anonymous poster hash: d9a2f...23f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på engelsk cocker spaniel.

Min flat får normalt med trim, både fysisk og hjernetrim.

Den er rolig og grei, aldri aggressiv mot andre hunder.

Anonymous poster hash: 76eb7...8e9
Skrevet

Vanskelig å få et inntrykk av hva du ønsker i en hund og hvilken hund som kan passe med så liten informasjon, men du kan jo lese deg opp på Papillon/Phalene om det ikke blir for lite igjen? Morsomme og glade hunder som ikke krever det meste, men gjerne setter pris på mye mosjon og som er lettlærte, etter egen erfaring. Krever generelt heller ikke så mye pelsstell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...