Gå til innhold

varme opp tomatsuppe?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er møkka lei av mat, lei av å spise, lage og bruke penger på mat. Så vurderer å lage en god del tomatsuppe, fordi det er billig og enkelt, for så å varme opp de dagene jeg orker å spise.

Kan jeg lage en god del suppe.. legg det i kjøleskapet og varme opp senere?. Går det bra? Blir suppen dårlig? hvor lenge holder den seg? og kan jeg koke den opp i kasserolle, i stedet for mikro? Liker ikke å varme mat i mikro, for da blir det glo varmt ytterst og kaldt inni - æsj.

Anonymous poster hash: 0a6d8...50c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag og kok suppa. La den stå på benken til den er kald. Sett kjelen i kjøleskap med lokk. Burde holde seg i i opptil en uke. Når du varmer den opp så ta bare det du skal ha og la resten stå kaldt. Jeg varmer stadig suppe i mikro. Lar den stå i 3-4 min, den blir ikke kald i midten bare du varmer den lenge nok.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ok, takk for tipset. Da gjør jeg det :D Aldri varmet opp suppe før, men annet mat blir kald i midten.

TS

Anonymous poster hash: 0a6d8...50c
Skrevet

Du kan fryse suppe også, og bare ta opp det du trenger :)

Skrevet

Det går fint å varme opp tomatsuppe. Det hender jeg setter litt i kjøleskapet til dagen etter hvis ikke jeg har spist den opp, men siden den er så rask å lage så lager jeg aldri mer enn jeg tror at jeg skal klare å spise opp samme dag. Fryse ned er uaktuelt, det er langt raskere å lage ny.

Skrevet

Kjempelurt å fryse suppe (uten makaroni) for så å bare putte i en kasserolle og varme opp. Lag mye om gangen når du først gjør det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det hele tiden, går helt fint. Du kan også fryse den :)

Anonymous poster hash: 53e7a...f43
Skrevet

Om du er redd for at suppa blir lunken i mikron, så er det bare å stoppe den halvveis i oppvarminga å røre godt rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...