AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Samboeren til mamma snylter på henne, fordi han har så mye gjeld og har ikke råd til noen ting, og mamma har selv mye gjeld og har ikke råd til å fø på han. Mamma betaler også på gjeld som denne samboeren har tatt opp, men det kan ikke bevises.. Han bidrar ikke med noe, kun når han har litt penger til overs en måned. Det er i tillegg veldig negativt hjemme, og det sliter på meg. Sur, negativ og nedbrytende er samboeren til mamma, sikker pga den økonomiske situasjonen hans ... Jeg har sagt til mamma at jeg vil flytte fordi jeg ikke orker mer, men hun er avhengig av de 3000 som jeg betaler i mnd til henne ... Jeg betaler også min egen mat og mine egne utgifter, så hun har ikke noen utgifter på meg. Derfor blir jeg, fordi jeg får så dårlig samvittghet overfor henne. Jeg har flere ganger sagt til henne at hun må be samboeren hennes dra, han kan flytte til en av barna sine, men mamma gjør ingenting med dette. Hele situasjonen er slitsom, og de sover på hvert sitt soverom, og de prater ikke sammen lenger. Hva kan jeg gjøre? Orker ikke mer. Jeg har et liv å leve ... men her hjemme brytes jeg bare ned.... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9
maya86 Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Enkelt, flytt. Så kanskje ho får fart på sine egne saker og kaster han ut etterhvert. Det er ikke ditt problem at ho har rota seg opp i økonomiske problemer, du må tenke på ditt eget beste, og at du skal få deg et godt liv 32
Gjest Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Så lenge du er der og gir henne penger, så vedlikeholder du situasjonen. Hun trenger ikke reagere. Du må ta deg tak og bare flytte! Tenk på egen helse! Ikke bra å bo sånn. 20
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Enkelt, flytt. Så kanskje ho får fart på sine egne saker og kaster han ut etterhvert. Det er ikke ditt problem at ho har rota seg opp i økonomiske problemer, du må tenke på ditt eget beste, og at du skal få deg et godt liv Ja, men hun gir meg så dårlig samvittighet, så jeg klarer ikke. Jeg er sint og frustrert, for det er jo egentlig deres skyld, men det går utover meg og min livskvalitet... De måtte også låne 20 000 av meg, så da forsvant de pengene som jeg hadde klart å spare ... nå har jeg 0 kr på konto. Jeg er på AAP .. så har lite penger... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Så lenge du er der og gir henne penger, så vedlikeholder du situasjonen. Hun trenger ikke reagere. Du må ta deg tak og bare flytte! Tenk på egen helse! Ikke bra å bo sånn. Nei, jeg merker det nå. Er så langt nede. Jeg har dårlig samvittighet, men kommer meg ikke ut av dette ... Har funnet en hybel jeg kan ha råd til på AAP, men jeg vet ikke om jeg får den siden jeg er på AAP... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9
Tabris Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Ikke la dem utnytte deg. Du skal aldri lånt dem 20 000. Tenk på deg og ditt liv og flytt. De snylter jo på din dårlige samvittighet og kommer til å gjøre det til du setter foten ned. 12
Puny Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Ja, men hun gir meg så dårlig samvittighet, så jeg klarer ikke. Jeg er sint og frustrert, for det er jo egentlig deres skyld, men det går utover meg og min livskvalitet... De måtte også låne 20 000 av meg, så da forsvant de pengene som jeg hadde klart å spare ... nå har jeg 0 kr på konto. Jeg er på AAP .. så har lite penger... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9 Selvfølgelig gjør hun det, hun ønsker jo at du skal ha dårlig sanvittighet slik at du blir. Dette er jo ren manipulering. Her må du være streng med deg selv og si "not my circus, not my monkeys." Det kan være vanskelig i et mor datter forhold, men det er viktig å skille på deg og henne... 11
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Flytt før du blir helt ødelagt! Moren din er et voksent menneske, la henne klare seg selv. Du må komme deg ut å skape deg ditt eget liv. Anonymous poster hash: 509c4...dab 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Enig. Finn deg en hybel og kom deg vekk. Så kan du heller invitere din mor på middag av og til. Men du blir ødelagt av å ta ansvaret for to voksne mennesker. Selvfølgelig er du glad i din mor, men jeg tror du hjelper din mor bedre ved å flytte. Hun må tenke da. Anonymous poster hash: 528ef...986 5
Gjest Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 Ja, men hun gir meg så dårlig samvittighet, så jeg klarer ikke. Jeg er sint og frustrert, for det er jo egentlig deres skyld, men det går utover meg og min livskvalitet... De måtte også låne 20 000 av meg, så da forsvant de pengene som jeg hadde klart å spare ... nå har jeg 0 kr på konto. Jeg er på AAP .. så har lite penger... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9 For det første, du må ikke la de vite om sparepengene dine. Om de spør etter penger, så sier du at du er blakk. For det andre, se på alternativet. Her hadde de en prekær situasjon, som burde fått moren din til å reagere. Men side hun greide å manipulere penger ut av deg (som du aldri ser igjen) så trenger hun ikke gjøre noe. Hva hadde hun gjort om du ikke hadde hatt de 20.000 kronene? Hun er ansvarlig for seg og sitt liv! 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 Så jeg skal altså ikke ha dårlig samvittighet for dette? Er det min skyld at de sliter økonomisk? Jeg sliter mye med skyldfølelse ... selv om jeg vet at jeg ikke har noe med det å gjøre. Om jeg kjøper meg noe, eller handler mat og kommer hjem, kan samboeren til mamma se surt på meg. Han har også beskyldt meg for å snylte på mamma .. og for at jeg er snart 30 år og bor hjemme ... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9 2
strawberry Skrevet 23. april 2015 #12 Skrevet 23. april 2015 Enten flytter han, eller så flytter du. De 3000 du betaler henne går jo tydeligvis rett til ham. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 Han har også beskyldt meg for å snylte på mamma .. og for at jeg er snart 30 år og bor hjemme ... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9 Snylteren her er jo han. Kom deg vekk, du brytes ned av å bo der. Du er ikke ansvarlig for å dra din mor opp av den smørja hun har rotet seg bort i. Anonymous poster hash: 70b3d...1ea 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #14 Skrevet 23. april 2015 Enten flytter han, eller så flytter du. De 3000 du betaler henne går jo tydeligvis rett til ham. Egentlig har mamma veldig god råd, hun tjener 40 000 i mnd brutto, men hun er nedsyltet i gjeld... Ja, jeg føler jo det, jeg også ... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9
Gjest chisandra Skrevet 23. april 2015 #15 Skrevet 23. april 2015 Egentlig har mamma veldig god råd, hun tjener 40 000 i mnd brutto, men hun er nedsyltet i gjeld... Ja, jeg føler jo det, jeg også ... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9 Du MÅ komme deg vekk. Det vil forhåpentligvis sette i gang noe hos henne, hun har jo i utgangspunktet bra inntekt. Gjelden kan hun få en avtale på. Men du må sette hardt mot hardt her, hvor vanskelig det enn føles. Lykke til, dette klarer du.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #17 Skrevet 23. april 2015 Så jeg skal altså ikke ha dårlig samvittighet for dette? Er det min skyld at de sliter økonomisk? Jeg sliter mye med skyldfølelse ... selv om jeg vet at jeg ikke har noe med det å gjøre. Om jeg kjøper meg noe, eller handler mat og kommer hjem, kan samboeren til mamma se surt på meg. Han har også beskyldt meg for å snylte på mamma .. og for at jeg er snart 30 år og bor hjemme ... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9 Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette. Du har hjulpet så godt du kunne og godheten din blir utnyttet. Skyldfølelse skal du ikke føle, du er snill og hjelpsom, og dette utnyttes du for. Kom deg for deg selv, din mor beholder du jo, selv om hun blir fortvilet i første omgang. Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: 528ef...986 3
Puny Skrevet 23. april 2015 #18 Skrevet 23. april 2015 (endret) Så jeg skal altså ikke ha dårlig samvittighet for dette? Er det min skyld at de sliter økonomisk? Jeg sliter mye med skyldfølelse ... selv om jeg vet at jeg ikke har noe med det å gjøre. Om jeg kjøper meg noe, eller handler mat og kommer hjem, kan samboeren til mamma se surt på meg. Han har også beskyldt meg for å snylte på mamma .. og for at jeg er snart 30 år og bor hjemme ... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9 Dette er tanker du ikke unslipper så lenge du bor oppå dem. Får du litt distase til situasjonen så greier du å se det absolutt alle som har svart her greier å se. Ikke bare er dette ikke ditt problem, men det å leve i denne situasjonen er direkte skadelig. Dere er alle voksne og ansvarlige mennesker, den eneste du har ansvar for å ta vare på er deg selv, på tide å gjøre det nå... Endret 23. april 2015 av Zereta 7
Gjest Skrevet 23. april 2015 #19 Skrevet 23. april 2015 Så jeg skal altså ikke ha dårlig samvittighet for dette? Er det min skyld at de sliter økonomisk? Jeg sliter mye med skyldfølelse ... selv om jeg vet at jeg ikke har noe med det å gjøre. Om jeg kjøper meg noe, eller handler mat og kommer hjem, kan samboeren til mamma se surt på meg. Han har også beskyldt meg for å snylte på mamma .. og for at jeg er snart 30 år og bor hjemme ... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9 Eneste måten dette kunne vært din skyld på, var om din mor hadde kausjonert for et lån for deg, eller lånt deg penger. Det har hun vel ikke? Hun legger spillereglene for sitt liv, og er ansvarlig for det! Du er ansvarlig for ditt, og du kommer aldri skikkelig i gang med det så lenge du bor hos henne og blir manipulert på den måten! Du kan si at siden hun lånte 20.000 av deg, så anser du at de neste 7 husleiene er betalt. IKKE gi henne mer penger! Spar det du kan, og røm huset så snart du kan! Aldri, aldri mer gi henne penger! Ikke påta deg skylden for ting de har gjort mot seg selv! 9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #20 Skrevet 23. april 2015 Jeg pratet med mamma nå, og hun sier at om jeg flytter, kommer hun til å leie ut rommet mitt. Så jeg ser etter hybel og må komme meg vekk. Nå har ikke samboeren til mamma råd til å betale noe på 2 mnd, fordi han har plutselig fått så mye utgifter, så nå må mamma betale alt, sier hun ... Hun er sliten og lei, han er sliten og lei, jeg er sliten og lei ... Jeg er også veldig redd for å flytte, fordi jeg har så dårlig selvtillit... Dessuten vet jeg ikke om noen har lyst til å leie ut til en 30-åring på AAP med katt .. Jeg hverken røyker eller drikker eller driver med rus, har sunne interesser ... er stille og rolig og jeg syns egentlig ikke. Som regel ser jeg folk som vil leie ut til studenter, og det er det eneste jeg har råd til også ... Anonymous poster hash: 4ed87...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå