Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #1 Del Skrevet 24. august 2004 500 kr koster en sånn step-benk, og jeg lurer på om det kunne vært smart å skaffe en sånn til vinteren. Den eneste treningsformen jeg har råd til å drive med for tiden er powerwalking/jogging under åpen himmel, altså ute. Ser for meg at når det er som mørkest, kaldest, med masse snø, slaps og søle... Da er det ikke så fristende å dra ut for å få opp pulsen litt. Har ikke råd til treningssenter, så det er utelukket. Vil en step-benk være et ok alternativ, når man tenker på effekten? Hvis jeg går raskt en time, hvor lenge må jeg bruke stepbenken for å få ca. samme effekt? Noen her som har step-benk hjemme, og faktisk bruker den jevnlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. august 2004 #2 Del Skrevet 24. august 2004 Søsteren min bruker step-kassa si både titt og ofte, både for lengre og kortere økter. Når det kommer en bra låt på radioen, f.eks., så er hun der med en gang. Sikkert ikke så dumt hvis man faktisk kommer til å bruke den. Det krever vel litt kreativitet og evne til å legge opp et ok program for at man skal ha nytte av den. Vil tro at det fort blir kjedelig å bare tråkke opp og ned av den? Ellers vil du sikkert også dra nytte av å kjøre noen styrkeøvelser ved siden av. (hvis du med step-benk tenker på det samme som meg nå da - en sånn lav step-kasse?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #3 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har kombinert step/elipsemaskin. Kostet 3500,- (husker jeg korrekt?). Helt genialt. Får kjøpt den hos sportmaster.no. De holder til på nesbru, men sender overalt. Brukes flittig om vinteren. Syns det er kjedelig å bruke kasse alene hjemme. Men det er morsomt på studio. -Lala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 24. august 2004 #4 Del Skrevet 24. august 2004 Kjøp en rull med gaffatape og tape sammen to, tre eller fire telefonkataloger - antall etter behov. Husk å tape veldig godt, ellers sklir de. Kanskje ikke superhipt, men det gjør samme nytten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 24. august 2004 #5 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg vil bare si at jeg syns INGEN annen årstid er bedre en vinteren til å jogge ute. Hvis du har gode joggesko som har myk såle (altså ikke harde traktorsko) så glir du ikke, og underlaget er supert for beina. Dette er min erfaring. Trodde også at det ikke var noe særlig å jogge ute på vinteren, men så feil kan man ta! Aldri opplevd så behagelige joggeturer for beina og ryggen min jeg, og jeg sklir ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. august 2004 #6 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg er skeptisk til stepkasse hjemme, rett og slett fordi det blir KJEDELIG. Steptimer på senter er min absolutte favoritt, så treningsformen i seg selv er topp for meg, men jeg er redd det kan bli ensformig og litt planløst. Hvis en stepkasse koster 500, er det ikke langt opp til de billigste ergometersyklene. Mener å ha sett sykkel til ca 800. Da kan du i det minste sykle foran TVen. Men det er altså slik jeg ville tenkt, og jeg er en utålmodig person. Jeg ville nok, som Andrine, heller kledd meg etter vær og føreforhold (du har sikkert Gore-Tex?) og kommet meg ut; bonus er at du får frisk luft i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 24. august 2004 #7 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg trener veldig mye step på treningssenteret. Etter et halvt år uten at instruktøren hadde skiftet hverken program eller musikk og jeg var så lei at jeg ville spy investerte jeg i en stepkasse og to stepvideoer. Jeg lengtet ganske fort tilbake på treningssenteret! For meg personlig ble det kjedelig å tråkke opp og ned foran tv'n. Dessuten var videoene jeg kjøpte skikkelig kjedelige - og det var veldig lett å avbryte fordi telefonen ringte eller fordi jeg heller ville se på tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 25. august 2004 #8 Del Skrevet 25. august 2004 Nei, jeg har adidas, super nova... Veldig gode, og så myk såle at de ikke er glatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 25. august 2004 #9 Del Skrevet 25. august 2004 Jeg lånte en sånn stepkasse av tanta mi en gang,sammen med en video.Ganske bra dem var lånt ellers hadde det gått ganske mange penger ut av vinduet for det var rett og slett møkka kjedelig å disse opp og ned på den kassa. Anbefaler deg å finne noe annet litt mer inspirerende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå