AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Vi fikk barn for 2 uker siden. Svigers har nylig har blitt hundeeiere for første gang, og er av typen av som blant annet trives godt med å bli slikket i ansiktet og "kysset på munnen" av hunden. Dette legger jeg meg selvfølgelig ikke opp i ellers, men da jeg oppdaget at de kysset på den nyfødte etter å ha hatt en klinesession med hunden, sa jeg ganske klart ifra at jeg ikke synes det er greit på grunn av bakterier. Dette ble de svært fornærmet av. Da de kom til oss neste dag (med hunden) hadde jeg satt fram antibac, slik at blant annet alle som koser med hund kan bruke den før de skal kose med baby etterpå. Dette tok de SVÆRT ille opp, og nekter nå å holde babyen fordi jeg "har så mye imot hunden". Er mitt hormonelle jeg helt irrasjonell? Anonymous poster hash: 06597...59f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Nei, synes du handler riktig. ....og til de som "tungekysser" hund: uæsje!Anonymous poster hash: 65e48...453 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Det er faktisk flere bakterier i en menneskemunn enn i en hund sin......men når det er sagt ville ikke jeg latt en hund slikke på min baby! (Når barnet blir eldre er det en annen sak.) Fortsett som du gjør TS; gi hundeeiere anitbac (og tannbørste....hehe...)!Anonymous poster hash: 65e48...453
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Litt overdrevet med antibacen syns jeg. Antibacken er ikke bra for babyen. Den lukter sterkt. Gå og bed dem om å vaske hendene sine med såpe og vann, grundig, før de tar i babyen. Å drive å kysse babyer på fingre og i ansiktet er en uting. Anonymous poster hash: fc205...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Antibac er bare tull man blir mye renere med såpe og vann. Antibac tørker ut huden og smører dritten rundt. Jeg skjønner ikke folk som syns det er ok at hunden slikker dem i ansiktet og jeg har hund selv.Anonymous poster hash: d63b5...174 1
HvittHus Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Helt greit å sier ifra at man ikke ønsker kyssing av baby, uansett om det er av hund, mennesker, barn eller hundekyssende hundeeiere. Men når du setter fram antibac før svigerforeldrene dine kommer, blir det en temmelig passiv-aggressiv kommunikasjonsform som provoserer. Antibac hører ikke hjemme på barnehud og rundt spedbarn etter min mening, så ønsker du at folk skal være rene på hendene før de tar i barnet, ber du de vaske hendene med såpe og vann. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Helt greit å sier ifra at man ikke ønsker kyssing av baby, uansett om det er av hund, mennesker, barn eller hundekyssende hundeeiere. Men når du setter fram antibac før svigerforeldrene dine kommer, blir det en temmelig passiv-aggressiv kommunikasjonsform som provoserer. Antibac hører ikke hjemme på barnehud og rundt spedbarn etter min mening, så ønsker du at folk skal være rene på hendene før de tar i barnet, ber du de vaske hendene med såpe og vann. Antibacen er vel ment for de voksne, ikke babyen. Den fordamper jo og blir borte før de tar babyen.Anonymous poster hash: d7fa2...e39
HvittHus Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Antibacen er vel ment for de voksne, ikke babyen. Den fordamper jo og blir borte før de tar babyen.Anonymous poster hash: d7fa2...e39 Kjemikaliene blir jo sittende på hendene som håndterer barnet. De fleste antibac består av mer enn kun etanol.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 Å la hunden slikke i ansiktet er ekkelt synes jeg, hunder ligger jo å slapper av å slikker seg på kjønnsorganene, akkurat som kattene, de er flinke å holde seg rene selv. Jeg har hatt hund i hele mitt liv, og jeg ville aldri la en hund slikke meg i ansiktet. Anonymous poster hash: 79f44...92c
Tabris Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 Å sette frem Antibac høres for meg hysterisk ut. Da hadde jeg heller holdt meg til å klappe hunden, tror jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #12 Skrevet 23. april 2015 Lar du hunden slikke deg i ansiktet? Artikkel i Stavanger Aftenblad i dag Anonymous poster hash: 79f44...92c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 Mine svigerforeldre har å hund (og de røyker). Jeg sa fra dag en at skulle de oppi babyen måtte de vaske seg godt på henda, særlig hvis de nettopp hadde røyket eller kost med hunden. De gjør det, til en viss grad.. Anonymous poster hash: 5a02e...8df
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #14 Skrevet 23. april 2015 Kjemikaliene blir jo sittende på hendene som håndterer barnet. De fleste antibac består av mer enn kun etanol. Nei, det er ikke kjemikalier i antibac. I hvert fall ikke de jeg bruker. Kun etanol og glyserol. Anonymous poster hash: d7fa2...e39 1
Harlekin Skrevet 23. april 2015 #15 Skrevet 23. april 2015 Jeg synes det var unødvendig av deg å sette frem Antibac, da provoserte du dem med vilje. Antibac er i alle fall ikke noe jeg ville hatt på mitt spebarn. Det er unødvendig, god håndvask med såpe holder lenge. Men jeg er helt enig i at det der med kyssing" og slikking i fjes og på hender er litt gyselig, for ikke snakke om bakteriebombe. Jeg synes godt du kan be dem vaske seg - på en hyggelig måte Det er ikke nødvendig å skape verre stemning enn du må. 2
langbein86 Skrevet 23. april 2015 #16 Skrevet 23. april 2015 (endret) Noen som har hund og baby her selv? Hvordan gjøre dere det i hverdagen, må man vaske seg hver gang man har klappet hunden og før man tar på babyen? Blir ikke mye hundekos da isåfall Endret 23. april 2015 av langbein86
FantasDick Skrevet 23. april 2015 #17 Skrevet 23. april 2015 (endret) Jeg synes slikking i ansiktet er drøyt, men å måtte vaske seg grundig/bruke antibac bare etter å vært borti hunden er minst like drøyt. Vi har hund og venter baby. Har ingen planer om å innføre vaskerutiner etter å ha tatt på hunden. Herregud, vi tar jo på han hele dagen, stryker over han i forbifarten, løfter han opp og herjer litt, flytter på han osv. Kan ikke måtte vaske hendene først når babyen skriker, da. Edit; alle sammen her i huset vasker alltid hender etter å ha håndtert matskålene/gått tur, herjet masse/blitt slikket mye på. Endret 23. april 2015 av FantasDick
Askmeagain89 Skrevet 23. april 2015 #18 Skrevet 23. april 2015 (endret) Jeg har hund og snart baby Kommer ikke til å vaske hendene etter hver gang jeg har tatt på hunden for da ville jeg ikke gjort annet. Vi har flyttet hunden ut av soverommet, hunden får ikke slikke på baby eller oss (det får han aldri lov til) og jeg kommer til å vaske hender før stell og bleieskift. Hunden er uansett rundt her, i sofaen, på fanget, på badet osv så det vil være umulig å unngå kontakt mellom baby og hund. Hvis hunden vil ligge inntil baby etterhvert skal han også få lov til det under oppsyn. Han pleier å legge seg inntil min lillebror og andre barn på besøk. Det blir feil å nekte han det syns jeg for han er også en del av familien. Han har også fått lov å lukte på alt til baby og skal få ligge inntil meg ved amming eller være med på badet ved stell. Vasker hender før matlaging etc uansett og det vil jeg fortsette med hvis jeg skal ordne flaske eller mat til baby, men utenom det vil jeg nok kose med hunden akkurat når jeg vil uten å tenke på håndvask. Endret 23. april 2015 av Askmeagain89
Trampe Skrevet 23. april 2015 #19 Skrevet 23. april 2015 Jeg har hatt katt og baby, og vasket ikke hendene hver gang jeg skulle ta på babyen, nei. Hadde ofte baby på puppen og katta halvveis oppå både meg og baby i sofaen. Og det gikk så bra så. Normal håndhygiene og normalt renhold, samt daglig pelsstell av dyret for å sjekke at det ikke er noe ekle greier i pelsen fungerte fint. Det er vel ikke noe annerledes med hund? Jeg reagerer på folk som absolutt skal kysse på babyen, uansett om de har hund eller røyker eller hva. Det er jo ekkelt jo! Hva folk gjør med sine egne babyer er en ting, men de trenger da ikke å kysse på min. Æsj! Husker ei gammel dame som jeg knapt visste hvem var, som kysset min en måned gamle baby på munnen. På munnen!!! Hallo??? Det gjorde jeg ikke selv en gang. Jeg syns også du tok litt vel hardt i med antibac'en, men å si fra syns jeg er helt ok.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #20 Skrevet 23. april 2015 TS her. Det gikk nok en liten fanden i meg når jeg satte fram antibacen ja. Men vil dog presisere at dette ikke handler om generell klapping på hundepels, men mennesker som etter min mening er i overkant intime med sin hund og dens bakterieflora. Når de da ikke har forståelse for at en nyfødt har et helt annet immunforsvar enn dem selv, følte jeg for å si ifra. Men klart, jeg er jo fersk i babygamet og er nok veldig overbeskyttende akkurat nå. Ønsker selvsagt ikke å innføre strenge vaskerutiner, men nå som de er gjort obs på at jeg synes det er ubehagelig kan det kanskje hende de tenker seg om neste gang. Anonymous poster hash: 06597...59f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå