Gå til innhold

"Heste"kake, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren i huset ønsker seg en hestekake til bursdagen sin i morgen. Hun har ingen krav til verken smak eller utseende, men jeg vil jo at den skal se ok ut.

Har googla etter bilder og står litt mellom å skjære ut et hestehode og kle med marsipan/sukkerpasta og dekorere eller å bare dekorerevrn vanlig kake med smørkrem i rette farger (male hestehodet på kaka liksom). Jeg er IKKE dreven på kaker, så trenger hjelp til hvordan jeg skal execute dette! Hva ville du gjort? Hvordan får jeg farget smørkrem svart/veldig mørk brunt til manen på hesten? Og hva kan jeg bruke som grime?

HELP MEEE :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Tusen takk! Likte kanskje den siste ideen best, men hvordan kan jeg få til brune toner på marsipanen? Sånn farge de selger på Jernia o.l?

Gjest Eurodice
Skrevet

Bevare meg vel, nå tenkte jeg på kladaser som hester etterlater seg og skjønte ingenting :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hestesko-formet kake blir mye enklere, men blir kanskje ikke like poppis hos den unge damen? :P

• Liker 2
Skrevet

Du har kanskje allerede sett disse når du søkte, men disse ser da sånn...litt overkomelige ut ihvertfall:

coolest-easy-horse-cakes-103-21655018.jp

8cca8566d8190e6a2cea4098e2879cd9.jpg

3160171_f520.jpg

Blog+Horse+Cake-9.jpg

(her kan du vel nesten bruke lakrissnor eller noe, om du synes det er enklere?)

Eh, nødløsning....? :P

kara-h-lw-horse-bum.jpg

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Bevare meg vel, nå tenkte jeg på kladaser som hester etterlater seg og skjønte ingenting :fnise:

Nei, guri! :ler:

Hestesko-formet kake blir mye enklere, men blir kanskje ikke like poppis hos den unge damen? :P

Ja, det hadde vært mye enklere, men ikke like poppis som en hest - der har du helt rett!

Ja den siste er sikkert enklere. Ja ser ut som de selger på jernia, også matbutikker, ultra, obs, hobbybutikker? :)

Synes den var ganske fin. Jeg får se på Jernia om de har brun farge, hvis ikke sliter jeg. Bor på landet og har bare Rema, Rimi, Extra, Jernia og Europris her.

---

Pingting, nei hadde ikke sett alle de, nei! Ikke den siste heller. :hoho:

Den grønne nummer to var helt nydelig, er helst noe sånt jeg vil lage, men hva er den hesten oppå der? Kan jo ikke lage en så fin hest av noe jeg, så da må det nesten være en uspiselig en.

Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Tror en av de butikkene har det. Ellers kan du jo bruke kaffe? eller Kakaopulver? Smeltet mørk sjokolade. Eller mikse alle fargene du finner, rød+grønn+blå+gul+lilla etc?

Hesten på toppen er en lekehest tror jeg.

Skal på jakt etter kaketing nå snart, så får vi se hva jeg ender opp med. Tror jeg vil ha en sånn med en lekehest oppå. Skal legge inn bilde av resultatet, haha!
Skrevet

Bilde er bra! :nigo:

Skrevet

Bilde er bra! :nigo:

Jeg gikk for den enkle og feige varianten med lekehester på toppen, jeg! :biggrin: Her er den pyntet med sånne pyro-greier - de stod ikke på kaken etterpå. Ble ikke så ille, men marsipanen ble ikke glatt, da.

Hestekake.png

• Liker 11
Skrevet

Jeg gikk for den enkle og feige varianten med lekehester på toppen, jeg! :biggrin: Her er den pyntet med sånne pyro-greier - de stod ikke på kaken etterpå. Ble ikke så ille, men marsipanen ble ikke glatt, da.

Hestekake.png

Den ble jo skikkelig stilig! Tipper den var en innertier hos frøkna :)

Skrevet

Væææh, fin! :hoppendeglad:

Og hey - ALT blir bedre med pyro :P

Skrevet (endret)

Den ble jo skikkelig stilig! Tipper den var en innertier hos frøkna :)

Tusen takk! Når jeg ser på den nå så ble den jo ganske fin - merkelig at jeg karte lage noe sånt, haha!

Væææh, fin! :hoppendeglad:

Og hey - ALT blir bedre med pyro :P

Thank you! Og ja, det blir det, haha! :biggrin:

Endret av FantasDick
AnonymBruker
Skrevet

Ble datteren din glad? Jeg synes kaken så flott ut! Særlig når du ikke har så mye erfaring fra før. :)

Anonymous poster hash: 5f430...8bb
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Tusen takk! Ja, hun ble veldig fornøyd - heldigvis. Var ganske gøy å lage den også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...