AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Hei! Jeg lurte på om noen hadde erfaring med lange sykluser etter p-ring slutt, eller om jeg bør komme meg til legen for tester... Jeg sluttet på p-ring i desember. Fikk en blødning ganske kort tid etter. Men etter det har jeg hatt veldig lange sykluser! Husker ikke helt åssen det var første mnd, tror ca 30+ dager. Men i februar hadde jeg en syklus på 38 dager, med flere småblødninger. Blødde litt på dag 12 og 13, og også 17 og 18... Før mens kom på dag 38... ( Jeg regner med man regner første dag i siste mens, frem til neste mens? ) Denne syklusen virker til å bli like rotete: Små blødninger ( som regel brunt, eller rosa) på dag 16 og 17, også litt på dag 27. Nå kan det VIRKE som om mensen er i gang på dag 33 - i dag. Om ikke dette også er en liten blødning bare. Er det noen som aner om dette er vanlig bivirkning av p- ring? Og alle disse småblødningene - de kommer jo også før en evt eggløsning? Kan det hende jeg overhode ikke er i vanlige sykluser- at jeg ikke har eggløsning? Synes det er litt rart, når det er 4 mnd siden jeg sluttet på p-ringen. begynner egentlig å mistenke at vi kommer til å trenge hjelp for å bli gravide... ( Vi har nettopp begynt å prøve, men ister nesten motet allerede. tenker at vi ikke kan treffe noen eggløsning, for jeg tror kanskje ikke jeg har det?) Anonymous poster hash: 83eea...c69
Gjest Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Tullete syklus er normalt å ha opp til ett år etter man slutter på hormonprevensjon. Lange sykluser KAN være et tegn på at du ikke har EL, men det trenger ikke være det. 30-33 dager er ikke så ille. Er du usikker kan du begynne å tempe for å se om du har EL (må gjøres hver dag, til samme tidspunkt, rett etter du våkner), eller ta EL-tester. Mest sannsynlig er det ingenting å bekymre seg for, men begynner du å tempe eller teste finner du fort ut av i løpet av neste/kommende syklus om du har EL.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Takk for svar:) Tempe kan jeg begynne med, er det lurt å starte første mensdag eller kan man starte når som helst? Jeg vet ikke om du(noen9 vet, men det at jeg gjennom en syklus spotter en del - sier det noe om at man ikke har eggløsning? Mener å ha lest at det et sted. Jeg spotter jo ikke bare i forbindelse med en evt eggløsning, men også en god del før...Og etter Anonymous poster hash: 83eea...c69
Gjest Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Takk for svar:) Tempe kan jeg begynne med, er det lurt å starte første mensdag eller kan man starte når som helst? Jeg vet ikke om du(noen9 vet, men det at jeg gjennom en syklus spotter en del - sier det noe om at man ikke har eggløsning? Mener å ha lest at det et sted. Jeg spotter jo ikke bare i forbindelse med en evt eggløsning, men også en god del før...Og etter Anonymous poster hash: 83eea...c69 Du kan begynne med temping når som helst, men første mensdag er en grei dag å begynne. Bruk en app som fertility friend, til å legge inn når du har mensen og tempen hver dag, så vil den beregne når du har EL utifra tempen. Husk å bruke termometer med to desimaler, og å ta tempen samme tid hver dag, og alltid før du står opp. Høres kanskje stress ut, men du trenger jo ikke gjøre det så mange sykluser hvis du bare vil finne ut om du har EL. Det med spotting vet jeg ikke, men lurer på det samme selv egentlig...
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Tusen takk, da må det prøves Må kanskje gå til anskaffelse av et pålitelig termometer bare.... Ja, det med spotting/mellomblødninger står det endel om på nett, men finner ikke noe klart svar på det... Kan kanskje være mange grunner. Har bare følelsen av at det ikke er uviktige grunner, kan ikke forstå at det skal være bra for sjansene til å bli gravid.... Anonymous poster hash: 83eea...c69
Gjest Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Her finner du et bra termometer: http://www.billige-tester.no/termometer-c-39.html?osCsid=fr51v59v72octqaitammqqpq73
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Takk Anonymous poster hash: 83eea...c69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå