Gå til innhold

Hvordan løse dette her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en hund av oppdretter da han var 5 mnd gammel, betalte full pris, og har ingen kjøpekontrakt på han, men han er reg på meg.

Oppdretter har en haug med hunder og jeg har vært bekymret for hundeholdet hennes og vet at Mt har vært der men de finner ikke noe å ta henne på, annet enn at hun har mye hunder men... mange oppdrettere har jo det.

Men saken er den at hun og jeg er ikke på talefot lengre.

Jeg må av ulike grunner omplassere hunden min, han er i dag 4 år, og av rasen Dobermann. Jeg har ikke lyst at oppdretter skal vite at han er omplassert da hun sikkert kunne tenke seg å ta han tilbake, men det er helt uaktuelt.

Han er chippet og på den står det jo kennel navnet på chippen, men hvordan kan man unngå at oppdretter får vite dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å omplassere til folk du kan stole på og være litt forsiktig med annonseringen. Oppdretter har for øvrig solgt hunden og har overhodet ingen rettigheter på ham, så uansett hva hun får vite så kan hun ikke kreve å få ham tilbake. Hun kan selvfølgelig velge å være plagsom, men så lenge du unngår å omplassere til noen som bor i nærheten av oppdretter så blir det antakelig ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 9fe85...fb8
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke har kjøpekontrakt og han er Chippet på deg, så er det jo ingen problem? I kjøpekontrakten til mange oppdrettere står det ofte at de har førsteretten dersom hunden skal selges. Tar hun kontakt kan du vel bare si at han er tinget eller på prøve hos en annen familie...

Anonymous poster hash: d39e0...a4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...