Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man gir aldri diagnosen psykopati til barn, men man kan si at de har psykopatiske atferdstrekk. Barn er barn, de er av natur mer oppmerksomhetskrevende enn voksne og liker f.eks. ikke grenser osv. Barn utvikler seg så vidt forskjellige og mange psykopatiske trekk er en naturlig del av barns utvikling som et selvstendig individ. Det er derfor ikke mulig å si at et barn med psykopatiske trekk vil bli psykopat som voksen.

Skrevet

:o :o Herre min jemen. Hadde aldri drømt om at psykopati er arvelig. Faren til min sønn er psykopat, og nå har han heldigvis ikke så mye kontakt med ham. Faren bor i en annen by enn vi.

Fikk helt angsten jeg nå.

Skrevet
:o :o Herre min jemen. Hadde aldri drømt om at psykopati er arvelig. Faren til min sønn er psykopat, og nå har han heldigvis ikke så mye kontakt med ham. Faren bor i en annen by enn vi.

Fikk helt angsten jeg nå.

Det har ikke vært påvist at psykopati er arvelig. Enkelte personlige egenskaper i sammensetning med oppvekstmiljø o.l. derimot er den mest sannsynlige årsaken.

Skrevet

Leste bare linken til den som startet dette innlegget. Og en av punktene var arvelighet. Men vist det da ikke er dokumentert, må jo det tyde på at det er andre faktorer som spiller inn, som du over nevner. Phuuuu!!! :grinele::roll: får håpe du har rett.

Skrevet

Jeg savner bakgrunnsopplysninger om den som har skrevet artikkelen.

Hvem er Bent Jensen? Har han en utdannelse som gir tyngde til det han sier, eller er han "bare" en vanlig mann som gir uttrykk for meningene sine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...