AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Hei. Jeg lurer på hvor usunt er egentlig nudler? Jeg har noen fra Rimi/Bunnpris som koster 3,90 og heter Mama. Bakpå pakken står det at det er 63 kcal pr. 100g. Er det så lite kalorier??Anonymous poster hash: 05829...b3e
Gjest HeiHade Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Sunnhet handler om mer enn bare kaloriinnholdet. Er det kanskje "hvor kalorifattig er nudler?" du lurer på? For hvis ikke må du se på sammensetningen av de andre næringsstoffene. 1
Teegasud Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Sunnhet handler om mer enn bare kaloriinnholdet. Er det kanskje "hvor kalorifattig er nudler?" du lurer på? For hvis ikke må du se på sammensetningen av de andre næringsstoffene. Ja, det jeg mener er, kan eg spise nudler som en "snacks" uten å tenke på kaloriene?
Gjest mainbitch Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Jeg hadde ei venninne som fortalte at hvis jeg spiste tørre nudler så ble de dobbelt så store i magen når jeg spiste dem slik at jeg kunne bli syk. Heldigvis kunne hun spise dem for meg så jeg slapp det
Tvist Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Ville i alle fall passet på at du kjøper nudlene uten palmeolje (f. eks Rema1000 sine)
Teegasud Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Ville i alle fall passet på at du kjøper nudlene uten palmeolje (f. eks Rema1000 sine) Hvordan er palmeolje skadelig/usunt?
Tvist Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Fra regnskorfondets side: Den tyktflytende palmeoljen er langt mer helseskadelig enn annen vegetabilsk olje, fordi den legger seg rundt hjertet og i blodårene. Hele 45 prosent av fettsyrene i palmeolje er såkalt palmitinsyre som er en av de mest kolesteroløkende fettsyrene vi har. Dermed kan høyt inntak av palmeolje gi økt risiko for hjerte- og karsykdommer. Til sammenligning inneholder rapsolje 7 prosent mettet fett, solsikkeolje 12 prosent, olivenolje 15 prosent og soyaolje 16 prosent mettet fett. I tillegg hogges regnskogen for å lage plantasjer med oljepalmer. 1
Djungelvrål Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 En pakke ferdigkokte nudler inneholder rundt 300 kcal . Nudlene er fritert i palmeolje før de tørkes og er noe av det mest usunne du kan putte i deg. Inneholder bare hvitt mel, salt og fett. 1
Teegasud Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 En pakke ferdigkokte nudler inneholder rundt 300 kcal . Nudlene er fritert i palmeolje før de tørkes og er noe av det mest usunne du kan putte i deg. Inneholder bare hvitt mel, salt og fett. Står virkelig 63 kcal pr 100g bakpå pakken. Den er 55g.
Djungelvrål Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 Står virkelig 63 kcal pr 100g bakpå pakken. Den er 55g. På min fra rema står det 365 kcal pr 100 gram. Pakka er på 70 gram. Da kan det være du har en type som ikke er fritert.
caroprins Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 Hvis du først skal spise nudler så vil jeg anbefale å kjøpe en pakke egg nudler og koke opp litt av den. Så woker du litt svine eller biffkjøtt, krydret med litt ingefær og så woker du opp en porsjon med litt forskjellige grønnsaker slik som løk, hvitløk, paprika, vann kastanjer, Baby mais,gulrøtter eller hva du liker. Det meste går. Bland kjøtt og grønnsaker og bland inn de ferdig kokte nudlene. Hell inn soyasaus, litt fiskesaus, litt oystersaus f.eks. Smak deg fram og du har et deilig og sunt asiatisk måltid. 2
pippip Skrevet 23. april 2015 #12 Skrevet 23. april 2015 Står virkelig 63 kcal pr 100g bakpå pakken. Den er 55g. Men gjelder det tørr eller kokt vare?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 Hvis du kjøper organisk finner du kanskje noen som er laget av sunnere ting, men vanlige nudler i butikken er bare hvitt mel, salt, farlig fett og kjemiske tilsetningsstoffer. Inneholder absolutt ingenting kroppen din har godt av. Folk burde telle kjemikalier fremfor kalorier. Desverre har matvareindustrien så mye makt at det aldri blir noe tema med sprøytemidler, tungmetaller og giftig søppel, men jeg kan skrive under på at du vil kjenne større forandring om du reduserer kjemikalier enn om du reduserer kalorier. Anonymous poster hash: 00d71...8f9
Teegasud Skrevet 23. april 2015 #14 Skrevet 23. april 2015 Men gjelder det tørr eller kokt vare? Kokt.
pippip Skrevet 24. april 2015 #15 Skrevet 24. april 2015 Kokt. Der har du det. Nudlene veier mye mer enn 55g når de er kokt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå