AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Hei, Vi har fått en invasjon av sukkermaur på kjøkkenet. Klarer ikke determinere hvor de kommer fra akkurat nå, men kan være flere steder da vi har et gammelt hus. Hvordan blir vi kvitt dette? Har ryddet ut alt sukkerholdig mat og skal ut å kjøpe plastbokser til å ha dette i nå, med lokk. De befinner seg oppi hyller, i skuffer, langs benken nede ved gulvet osv.... Hjelp?? Har vasket over alt med fettløsende og klor (aner ikke hvorfor, var bare første instinkt for å fjerne alt de kunne "spise på"), men de kommer enda. Anonymous poster hash: 9fc01...646
Gjest Margit Spat Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Jeg fikk maurinvasjon for et par år siden, og kjøpte de boksene som du ser i lenken hos nærmeste fargehandel: http://www.byggmakker.no/pages/product.aspx?p=MAURMIDDEL&c=Innsektsmidler&category=ByggmakerN2305300(Rautakesko%20Norway%20Catalog)&cat=Byggmakker%20Norway%20VCatalog&pid=000000000444673160(Rautakesko%20Norway%20Catalog)&PageSize=10 Det fungerte veldig bra hos oss. Jeg fant ut hvor de kom fra ved en tilfeldighet, så jeg plasserte boksene i nærheten av det stedet. Hos oss var det avløpet/utslagsvasken på kjøkkenet de kom fra. Hvorfor aner jeg ikke, og jeg har aldri hatt invasjon igjen.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Oftest kommer de via sluk/avløp...Fyll kummen med en liten mengde vann (ca 5 cm) til stadighet når den ikke er i bruk, sånn at alle sluk på kjøkkenet er dekt med vann, KUN det hjalp oss Anonymous poster hash: 41f0f...d1d
Chizue Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Strø kanel der dere er plaget med maur, lister, sprekker, skap og slikt.. Men det viktigste er kanskje å finne ut hvor de kommer ifra Om dere feks. har en tue i nærheten
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Jeg brukte sånn maursukker man får kjøpt på matbutikken, hvor de tar med giften til dronninga. Flytende veske som man legger oppå noe der maurene går. Det funket
Berit Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Jeg kjøpte også slike bokser. Og så vasket jeg kjøkkenbenken veldig grundig hvor såpevann ble liggende som en tynn hinne på benken. Ingen maur som gikk oppå det våte sterke såpevannet.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Jeg blander bakepulver og vaniljesukker og strør. De forer barna sine med blandingen. Anonymous poster hash: 17864...b88
hjertesukka Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 (endret) Jeg har brukt å vaske med eddik og har lagt ut hauger med melis og bakepulver. Det hjelper en stund, syns jeg, men imorgen skal jeg kjøpe slike bokser. Det er jo atskillig bedre enn hauger med melisblanding på disken. Idag; har vært og kjøpt maurkverk på jernia. De hadde så mye å velge i at jeg blei helt forvirra, men havna opp med ei slik lita tube med et blankt stoff som legges ut på strategiske steder. Har prøvd det før med godt resultat. Endret 24. april 2015 av hjertesukka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå