Gå til innhold

Hunden gjorde fra seg inne.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Den ene hannhunden min på 5år hadde hatt ett par uhell på morgenen i dag, og dette er ikke vanlig for han å være.

Jeg ble vekket av at han pep mye på morgenen, så jeg lukket opp soveromsdøren i tilfelle han ville ha vann. Da løp han ut i stuen og bæsjer hele tre ganger.

Avføringen hans var normal i konsistens. Han bæsjet ikke i går på de tre turene vi gikk, noe han alltid pleier å gjøre... Etter uhellene hans på morgenen i dag, løp han inn i buret sitt og begynte å skjelve... Dette bekymrer meg..

Jeg tok han med ut på tur, han virket litt slapp i formen. Han gjorde fra seg tre ganger til, da kom det litt avføring og dette var mer seigt. Han markerte seg også flere ganger ute som vanlig.

Da vi kom inn måtte jeg vaske han bak siden han hadde litt avføring i pelsen sin. Prøvde å få i han litt mat, men han ville kun ha leverpostei. Han fikk litt av dette. Han har ikke drukket noe i dag, så jeg tok en slik engangssprøyte og sprøytet i han litt vann.

Nå har han ligget i sengen sin på stuegulvet, det jeg reagerer på, er at han fortsatt skjelver litt. Det stopper opp når jeg masserer han/koser han på magen. Han jaget også den andre hunden min litt rett etter at de hadde blitt vasket...

Jeg har ikke tatt tempen på han i dag. Er det noen som har vært borti liknende tidligere???

Anonymous poster hash: b186b...3cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mente å skrive at han bæsjet ikke i løpet av de tre turene vi gikk i går.... Og at dette ikke er normalt for han å være..

Anonymous poster hash: b186b...3cb

AnonymBruker
Skrevet

Veterinær!

Anonymous poster hash: 04961...63e

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville fastet ham i dag. Ikke gi ham mer mat, og sjekk allmenntilstanden. Hvis den blir verre, ville jeg reist til dyrlegen. Følg med at han ikke blir dehydrert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte det var en valp. Valper tar man tak i nakken, viser den dritten og sier, "fyyyy!", så lærer de seg. Er litt verre med en voksen hund... Høres ut som noe ikke er helt som det skal ja. :(

Anonymous poster hash: 7e53c...150
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte det var en valp. Valper tar man tak i nakken, viser den dritten og sier, "fyyyy!", så lærer de seg.

Det gjør man aldeles ikke.

Anonymous poster hash: 04961...63e

• Liker 9
Skrevet

Jeg tenkte det var en valp. Valper tar man tak i nakken, viser den dritten og sier, "fyyyy!", så lærer de seg. Er litt verre med en voksen hund... Høres ut som noe ikke er helt som det skal ja. :(

Dette rådet var avlegs for tyve år siden. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om flere hunder som blir helt ute av seg når det er løpetid på gang. Og det er vel tid for det nå?

Anonymous poster hash: d0ba5...859
Skrevet (endret)

Eh...nei, det gjør man ikke.

Endret av Andreas_B
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Følg med han litt, og som sagt la han faste en dag.

Trenger ikke være noe spesielt. De smaker jo på mye rart, så av og til blir de rar i magen.

Det kan også være at han blir urolig av løpetid, som nevnt over her.

Endret av Arca
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om flere hunder som blir helt ute av seg når det er løpetid på gang. Og det er vel tid for det nå?

Anonymous poster hash: d0ba5...859

Løpetid er det tid for hele året..:)

Anonymous poster hash: 53b75...257

• Liker 1
Skrevet

Man skal ALDRI straffe en valp.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har meget sensitiv mage, så "uhell" i forhold til å gjøre fra seg inne skjer med jevne mellomrom dersom den i løpet av en tur har fått i seg noe den ikke skulle. I begynnelsen var jeg livredd når det skjedde, men nå begynner det å bli vanlig praksis. Litt som omgangssyke hos mennesker.

Gå til dyrlegen og kjøp Zoolac, og eventuelt få noen antibiotikapiller (husker ikke navnet, men har fått dem flere ganger for samme problemet). Den gode nyheten er at det lite sannsynlig er noe dødelig, men heller bare en infeksjon i mage-tarmsystemet :) Som noen her tidligere nevner er faste et alternativ, enten komplett stopp eller ved å bare gi hunden kyllingfilet og ris. Men av egen erfaring hjelper dette sjeldent, og som regel våkner jeg opp dagen derpå med 4-5 diarépøler på gulvet. Antibiotika derimot does the trick ;)

Anonymous poster hash: a158b...b08
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ALDRI straffe en valp.

Man SKAL disiplinere en valp, men er helt enig i at dette er feil måte å gjøre det på. Kunne aldri tenkt meg å vise den egen avføring før jeg viste den ut. Kastet den ut med en gang, og den forstod konseptet ganske kjapt (i løpet av 1 - 2 måneder). Etter den tid har jeg aldri hatt problem med stuerenslighet, med mindre det er spesialtilfeller slik som TS beskriver. Da vet jeg umiddelbart at noe er veldig galt, for vanligvis ville aldri hunden gjort fra seg innendørs.

Skrevet (endret)

Man SKAL disiplinere en valp, men er helt enig i at dette er feil måte å gjøre det på. Kunne aldri tenkt meg å vise den egen avføring før jeg viste den ut. Kastet den ut med en gang, og den forstod konseptet ganske kjapt (i løpet av 1 - 2 måneder). Etter den tid har jeg aldri hatt problem med stuerenslighet, med mindre det er spesialtilfeller slik som TS beskriver. Da vet jeg umiddelbart at noe er veldig galt, for vanligvis ville aldri hunden gjort fra seg innendørs.

Spørs hva du legger i disiplinering. Verken valper eller voksne hunder trenger å påføres ubehag for å lære seg våre regler og grenser.

Endret av Tabris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...