AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Ønsker ikke å ha bikini fitness kropp året rundt, men ønsker å kjøre samme treningsprogram som dem, og spise omtrent det samme en liten periode. Skal på ferie i sommer så jeg må få litt effektivitet i treningen nå før jeg gir opp. Har trent styrke en stund nå og jeg kjenner jeg blir forbanna og lei av at det skal gå så sinnsykt tregt. Det føles bare nytteløst og bortkastet. Er PHAT programmet bra?Anonymous poster hash: fe821...a2e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Har forresten trent styrke i 4 mnd, med null forandring på kroppen. Bortsett fra at jeg har blitt litt sterkere, men det vises ikke på utsiden.. TsAnonymous poster hash: fe821...a2e
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Høyde, alder, vekt, kaloriinntak(med/yten trening), hvor hardt trener du? 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Høyde, alder, vekt, kaloriinntak(med/yten trening), hvor hardt trener du? Høyde 173, vekt 70kg og er 28 år. Jeg trener styrke 3 dager i uka, tar i då hardt jeg greier. Det vil si jeg trener relativt tungt. Legger på vekter titt og ofte men kanskje ikke ofte nok. Prøver også å jogge 2-3 ganger pr uke. TsAnonymous poster hash: fe821...a2e
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Høyde 173, vekt 70kg og er 28 år. Jeg trener styrke 3 dager i uka, tar i då hardt jeg greier. Det vil si jeg trener relativt tungt. Legger på vekter titt og ofte men kanskje ikke ofte nok. Prøver også å jogge 2-3 ganger pr uke. TsAnonymous poster hash: fe821...a2e Og hvor mye kalorier inntar du per dag? Spiser du mer dagene du trener?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Og hvor mye kalorier inntar du per dag? Spiser du mer dagene du trener? Ja de dagene jeg trener spiser jeg mellom 1700-2000kalorier mens fridager eller dager jeg kun jogger en liten tur spiser jeg rundt 1500. En stor andel av kosten er proteiner da jeg er nøye med å få i meg nok. Jeg burde kanskje spist mer men er redd for å legge på meg fett, for det er det siste jeg vil. Anonymous poster hash: fe821...a2e
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Ja de dagene jeg trener spiser jeg mellom 1700-2000kalorier mens fridager eller dager jeg kun jogger en liten tur spiser jeg rundt 1500. En stor andel av kosten er proteiner da jeg er nøye med å få i meg nok. Jeg burde kanskje spist mer men er redd for å legge på meg fett, for det er det siste jeg vil.Anonymous poster hash: fe821...a2e Hva er målet? Hva resultater har du oppnådd til nå? Hvordan program trener du? Hvor mye kardio er det snakk om?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Hva er målet? Hva resultater har du oppnådd til nå? Hvordan program trener du? Hvor mye kardio er det snakk om? Målet mitt er å bli kvitt mye av fettet, og få muskler. Tydelige muskler. Men vil også bli sterk. Har som sagt ikke sett så mye til resultater enda, bortsett fra at jeg har blitt sterkere og tar en god del tyngre i alle øvelser sammenlignet med da jeg startet i desember. Har fått fjernet litt fett det har jeg, men synes fremdeles det er lite med tanke på hvor mye arbeid jeg har lagt i dette hver uke i 4 måneder. Synes det er så demotiverende når det føles som all jobb er nesten bortkastet. Jeg trener fullkriopsprogram. Knebøy, markløft, skulderpress, Benkpress, hip thrust, dips, pull ups og et par mageøvelser. Dette gjør jeg hver gang, 3 dager i uka. I tillegg hender det jeg er med på styrketime. Den er faktisk veldi bra, og har merket forskjell i styrken der også. Der bruker vi for det meste slynge, kroppsvekt og kettlebells. Kardio/jogging er sin regel 30 min. Men Bø har jeg ikke holdt på med kardiotreningen så lenge. Drev på med spinning, men valgte å bytte den ut med jogging da jeg synes jogging er mye mer effektivt. TsAnonymous poster hash: fe821...a2e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Målet mitt er å bli kvitt mye av fettet, og få muskler. Tydelige muskler. Men vil også bli sterk. Har som sagt ikke sett så mye til resultater enda, bortsett fra at jeg har blitt sterkere og tar en god del tyngre i alle øvelser sammenlignet med da jeg startet i desember. Har fått fjernet litt fett det har jeg, men synes fremdeles det er lite med tanke på hvor mye arbeid jeg har lagt i dette hver uke i 4 måneder. Synes det er så demotiverende når det føles som all jobb er nesten bortkastet. Jeg trener fullkriopsprogram. Knebøy, markløft, skulderpress, Benkpress, hip thrust, dips, pull ups og et par mageøvelser. Dette gjør jeg hver gang, 3 dager i uka. I tillegg hender det jeg er med på styrketime. Den er faktisk veldi bra, og har merket forskjell i styrken der også. Der bruker vi for det meste slynge, kroppsvekt og kettlebells. Kardio/jogging er sin regel 30 min. Men Bø har jeg ikke holdt på med kardiotreningen så lenge. Drev på med spinning, men valgte å bytte den ut med jogging da jeg synes jogging er mye mer effektivt. TsAnonymous poster hash: fe821...a2e Glemte å legge til sittende roing, nedtrekk og facepulls Anonymous poster hash: fe821...a2e
Gjest Runforit Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 Det er veldig utfordrende å bygge muskler samtidig som du senker fettprosenten da muskler krever overskudd og muskler overskudd. Du gjør alt rett, men du må regne med at ting kan gå litt saktere om du vil bygge og senke fettprosent samtidig. De fleste synes det er enklere å først fokuserer på fettprosenten og så bygge massen.
TiGi:) Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 4 måneder er ingenting, å bygge muskelatur uten doping tar mange år. Bare fokuser på å bli sterkere og sterkere, så er det ikke til å unngå at det skjer ting med kroppen. Men ting tar tid!
TiGi:) Skrevet 23. april 2015 #12 Skrevet 23. april 2015 Fullkropp er forresten det definitivt mest effektive. Trenger ikke ta mer enn 2-3 set per muskelgruppe, 3-5 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 Det er veldig utfordrende å bygge muskler samtidig som du senker fettprosenten da muskler krever overskudd og muskler overskudd. Du gjør alt rett, men du må regne med at ting kan gå litt saktere om du vil bygge og senke fettprosent samtidig. De fleste synes det er enklere å først fokuserer på fettprosenten og så bygge massen. Det går egentlig greit at det går litt treigt, då lengre det går fremover:) Tror kanskje jeg heller har vært bortskjemt med ar jeg tidligere har slanket meg i superfart, spiste 1200 kaloroer hver dag og jogget annenhver dag og jeg raste jo ned i fettprosent. Så tror det kanskje er jeg som bare er utålmodig. Jeg vet jo at kroppen har endret seg litt. Skulle bare ønske det gikk litt fortere noen ganger. Anonymous poster hash: fe821...a2e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #14 Skrevet 23. april 2015 4 måneder er ingenting, å bygge muskelatur uten doping tar mange år. Bare fokuser på å bli sterkere og sterkere, så er det ikke til å unngå at det skjer ting med kroppen. Men ting tar tid! Takk for svar. Jeg skal prøve å slutte å fokusere så mye på hvordan jeg ser ut. Det er gøy å legge på vekter og merke St man blir sterkere og sterkere. Og er enig med deg i at kroppen til slitt ikke vil ha noe annet valg enn å endre seg til slutt. En ting jeg tror jeg skal bli flinkere til er å legge på vekter og løfte tyngre, mye oftere. Jeg har liksom hatt en regel km at greier jeg å løfte 12 rep så er det på tide å løfte tyngre, og heller greie 8-10. Men har liksom ikke turt å legge på. Ikke spør meg hva jeg har vært redd for, for det vet jeg ikke;)Anonymous poster hash: fe821...a2e
TiGi:) Skrevet 23. april 2015 #15 Skrevet 23. april 2015 Takk for svar. Jeg skal prøve å slutte å fokusere så mye på hvordan jeg ser ut. Det er gøy å legge på vekter og merke St man blir sterkere og sterkere. Og er enig med deg i at kroppen til slitt ikke vil ha noe annet valg enn å endre seg til slutt. En ting jeg tror jeg skal bli flinkere til er å legge på vekter og løfte tyngre, mye oftere. Jeg har liksom hatt en regel km at greier jeg å løfte 12 rep så er det på tide å løfte tyngre, og heller greie 8-10. Men har liksom ikke turt å legge på. Ikke spør meg hva jeg har vært redd for, for det vet jeg ikke;)Anonymous poster hash: fe821...a2e Et tips er å begynne moderat. Ikke kjør til max selv om det virker logisk mht å få resultater fortest mulig. Da slipper du å stangere så fort. Øk litt hver eneste gang. Kjør de samme øvelsene ofte. F.eks knebøy Mandag: 40kg x3 Onsdag: 40kg x5 Fredag: 40kg x7 Mandag: 42,5kg x3 Tirsdag: 42,5kg x5 osv....
TiGi:) Skrevet 23. april 2015 #16 Skrevet 23. april 2015 http://fitnessbloggen.burst.no/wp-content/uploads/2013/10/3-672x308.png Denne grafen viser hvor stor effekt antall set per muskelgruppe gir i løpet av en økt. Det er ingen grunn til å peise på med ørten ulike øvelser på samme muskelgruppe, det er bortkastet tid og restitusjonstiden bare øker. På PHAT er det jo et voldsomt volum (mange set, mange øvelser). Kjør heller litt på alt, ofte = raskere resultater
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #17 Skrevet 23. april 2015 http://fitnessbloggen.burst.no/wp-content/uploads/2013/10/3-672x308.png Denne grafen viser hvor stor effekt antall set per muskelgruppe gir i løpet av en økt. Det er ingen grunn til å peise på med ørten ulike øvelser på samme muskelgruppe, det er bortkastet tid og restitusjonstiden bare øker. På PHAT er det jo et voldsomt volum (mange set, mange øvelser). Kjør heller litt på alt, ofte = raskere resultater Okei, trodde man måtte kjøre hver muskelgruppe helt ut for å få optimal effekt. At det er derfor folk trener splitt-program. Anonymous poster hash: fe821...a2e
TiGi:) Skrevet 23. april 2015 #18 Skrevet 23. april 2015 Okei, trodde man måtte kjøre hver muskelgruppe helt ut for å få optimal effekt. At det er derfor folk trener splitt-program.Anonymous poster hash: fe821...a2e Hvis du gidder kan du lese hele artikkel og begrunnelsen på hvorfor frekvens er så viktig for resultater: http://fitnessbloggen.no/ny-kunnskap-muskelvekst/ Merk spesielt resultatene av frekvensprosjektet. En trenger ikke gjøre ting så avansert som det er satt opp der, men å variere innenfor minst 2 ulike repsområder er ikke dumt. Som nybegynner er uansett det å trigge muskelvekst ofte det viktigste. Byggere som babler om 5-splitter og å kjøre ørten sett på en muskelgruppe hver trening har som regel ikke rent mel i posen. Forhåpentligvis vil kunnskapen spre seg så ikke så mange tuller bort tiden på å voldsomme splitter fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå