AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Pros and cons? Det står ikke beskrevet hvorfor, men av prospektet kommer det frem at det er en del skader. Det er listet opp til under 50.000,-, men dette tenker jeg må være feil... Det er snakk om vannskader, el-system er ødelagt, løse rør osv. Ikke frittsåtende bolig heller, borettslag i liten type blokk. Vi har penger til å pusse opp den går for godt under markedsverdi. Men ... ja. Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 58513...b53
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Pros and cons? Det står ikke beskrevet hvorfor, men av prospektet kommer det frem at det er en del skader. Det er listet opp til under 50.000,-, men dette tenker jeg må være feil... Det er snakk om vannskader, el-system er ødelagt, løse rør osv. Ikke frittsåtende bolig heller, borettslag i liten type blokk. Vi har penger til å pusse opp den går for godt under markedsverdi. Men ... ja. Noen erfaringer?Anonymous poster hash: 58513...b53 Jeg tror jeg ville gjort det! Men snakk med noen som har peiling, gjerne vis dem bilder av skadene. Husk at når det viser, er det ofte mange ganger mer bak som ikke viser, og som kan være mye vanskeligere å fikse! Anonymous poster hash: f94ef...672
Plengionika Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Ta med en takstmann på visningen, eller noen andre som har litt peiling. 3
Zzyzx Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Få først full oversikt over skadene, og hvor mye det vil koste å utbedre dem. Så kan du regne med at det tar lang tid før du kan overta leiligheten siden tvangssalg innebærer en god del mer byråkrati enn vanlig salg. https://www.domstol.no/no/Gjeld-og-konkurs/Tvangsfullbyrdelse/Tvangssalg/ I tillegg kan man oppleve at tidligere eier okkuperer leiligheten, at tidligere eiers omgangskrets fremdeles tror at personen bor der, sånne ting. Men det kommer jo veldig an på omstendighetene. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Kjøpe borettslag på tvangssalg kan ta litt tid.. Budet skal stadfestes av tingretten så har selger 1 mnd ankefrist så helt tilslutt er det avklaring av forkjøpsrett.. I tillegg kan selger være et dårlig blad som nekter å flytte ut..sjekk med megler om hvordan prosessen er!Anonymous poster hash: 0e6eb...784
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå