Gå til innhold

Kan man teste positivt 2-3 dpo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig å teste positivt på en billigstrimmel 2-3 dpo? Svakt positivt, dvs at hcg nettopp har begynt å stige..

Anonymous poster hash: ad57d...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Legen din er idiot.

Han forholder seg til UL-målinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spiller vel ingen rolle hva han forholder seg til, det går ikke an.

Mener du at ULapparatet tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at ULapparatet tar feil?

DET er to ulike ting. Og ja, det kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

DET er to ulike ting. Og ja, det kan det.

På hvilken måte kan det ta feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du VET at UL kan måle feil, ja?

Uansett, 2-3 dpo kan man ikke, aldri, noensinne, teste positivt. Ikke med mindre man har hatt IVF og satt inn blastocyster.

Ferdig arbeid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du VET at UL kan måle feil, ja?

Uansett, 2-3 dpo kan man ikke, aldri, noensinne, teste positivt. Ikke med mindre man har hatt IVF og satt inn blastocyster.

Ferdig arbeid.

Det er det jeg ikke får til å stemme. For, som du sier, så går det egentlig ikke. Men målingene legen foretar på ultralyd, påstår at det går an (mtp hvor langt man er på vei). Da må vel målingen være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ikke får til å stemme. For, som du sier, så går det egentlig ikke. Men målingene legen foretar på ultralyd, påstår at det går an (mtp hvor langt man er på vei). Da må vel målingen være feil?

2 dager etter befruktning er et perfekt embryo 4 celler, 3 dager er det 8 celler. Det er ikke i nærheten av å kunne feste seg eller produsere hormoner på det tidspunktet, og det vet alle gynekologer? Er det fastlegen din som driver og måler?

Er det fastleg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 dager etter befruktning er et perfekt embryo 4 celler, 3 dager er det 8 celler. Det er ikke i nærheten av å kunne feste seg eller produsere hormoner på det tidspunktet, og det vet alle gynekologer? Er det fastlegen din som driver og måler?

Er det fastleg

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hoppetau

Min fastlege ville ikke ta blodprøve 7 dpo, pga at.det kunne være for tidlig. Hos dreven gynekolog fant de ikke noe når jeg var rundt 5 uker på vei på ul og jeg var da gravid. Fant det seinere.

Høres ut som at fastlegen din ikke har mye peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min fastlege ville ikke ta blodprøve 7 dpo, pga at.det kunne være for tidlig. Hos dreven gynekolog fant de ikke noe når jeg var rundt 5 uker på vei på ul og jeg var da gravid. Fant det seinere.

Høres ut som at fastlegen din ikke har mye peiling.

Han fant 4-5 uker på veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener her. Påstår legen at han kan bruke UL 2-3 dager DPO og tro at han ser et befruktet egg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener her. Påstår legen at han kan bruke UL 2-3 dager DPO og tro at han ser et befruktet egg? :klo:

Nei, hun har testet positivt på noe som legen mener er 2-3 dpo, men som i realiteten er omtrent 14ish dpo. Legen tar feil med UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har testet positivt på noe som legen mener er 2-3 dpo, men som i realiteten er omtrent 14ish dpo. Legen tar feil med UL.

Aaah, da forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettopp, bare at jeg har testet positivt noe jeg mener er enten 17 dpo, eller 9 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men med mindre du har tempet så er det ikke noe som er dønn garantert med disse dpo-ene. At det er noen dagers slingringsmonn må man regne med, 3-4 gjerne. Men ikke to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...