Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil det bli godkjent i det hele tatt da??

Drit i historien? Det finnes fortsatt igjenn levende etter krigen så man kan ikke bare drite i det nei..

Anonymous poster hash: d4f57...37e

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om foreldre vil vegre seg for å kalle barna sine for f.eks. Anders i fremtiden.

Jeg ser at andre har svart, men jeg tenkte bare å nevne dette.

SSB fører naturlig nok statistikk over hvilke navn barn får her til lands, og angående det med Anders var det faktisk litt interessant:

I 2010 var det 103 gutter som fikk navnet Anders. I 2011 var det 73 som fikk navnet Anders frem til 22. juli. Fra 22. juli til nyttår, derimot, var det kun 9 nyfødte som fikk navnet Anders.

Så Anders falt som en stein like etterpå, selv om det ikke ble borte. Fra et tosifret antall nye Anders-er i måneden til bare halvannen. Men det spratt/spretter tilbake igjen, det er altfor vanlig til noe annet.

Anonymous poster hash: b8659...2a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker navnet, men aldri i livet om jeg ville gitt det til ungen min.

Om 100 år er kanskje allting glemt, men om 6 år når ungen skal begynne på skolen er det definitivt ikke glemt. Ikke om 12-13 år heller når ungene begynner å lære om 2. verdenskrig. Unger er noen små jævler. De kommer garantert til å gi sønnen din et helvete om han heter Vidkun.

Jeg synes det er egoistisk og idiotisk å gi ungen et navn man VET kommer til å gjøre barnet sårbart for mobbing.

Anonymous poster hash: d80c3...45f
AnonymBruker
Skrevet

Folk vil i alle fall tro du er nazist som kaller opp sønnen etter en landssviker. Jeg driter ikke i historie og det blir ikke glemt om 100 år.

Anonymous poster hash: 471f8...848

Gjest celine
Skrevet

Om hundre år er allting glemt, skriver du.. Er du sikker på at det er så lurt å la barnet vente i hundre år før navnet ikke lenger er en belastning? Syns det høres fryktelig lenge ut.. Men hvis du ønsker å herde barnet, har du en gyllen mulighet her - selv om det finnes andre, og mer hensiktsmessige måter å herde barn på ;)

Selv syns jeg ikke navnet er pent - historie eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det er et fint navn og jeg kunne nok tenkt meg å kalle en sønn det om jeg hadde hatt en, men navnet har dessverre blitt ødelagt, så for min del er de totalt uaktuelt å kalle en unge det.

Trist i grunn, for både Vidkun og Quisling er fine navn og de passer godt sammen.

Anonymous poster hash: 8b0d0...d74
Gjest Saxofon
Skrevet

Jeg trodde dette navnet var på "nei" lista hos folkeregisteret?

Skrevet

Hehe, har du sett "Kampen for tilværelsen" på NRK? Det er jo bare tull alt sammen da, men kan jo tenkes at det finnes noen få stakkars sjeler der ute... :P

Nei, har ikke sett det. Må se hva det er for noe :)

Jeg tror aldri jeg har skrevet dette på KG før, men dette MÅ jo være en trolletråd.

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen mellom Vidkun og Anders, er at Vidkun aldri har vært et vanlig navn i Norge, heller ikke før 2. verdenskrig. Anders, derimot, har vært et veldig mye brukt mannsnavn gjennom flere tiår.

Anonymous poster hash: 06008...e51
AnonymBruker
Skrevet

Men nå er ikke dette om 100år, det er nå. Og navnet er belastet for mange.

Jeg for min del ville aldri kalt barnet mitt det fordi jeg har besteforeldre fra Finnmark med veldig vonde opplevelser fra krigens dager.

Når det er sakt hadde jeg ikke reagert så veldig på det dersom jeg hørte om noen andre som heter det.

Anonymous poster hash: e162b...f40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker navnet, men aldri i livet om jeg ville gitt det til ungen min. Om 100 år er kanskje allting glemt, men om 6 år når ungen skal begynne på skolen er det definitivt ikke glemt. Ikke om 12-13 år heller når ungene begynner å lære om 2. verdenskrig. Unger er noen små jævler. De kommer garantert til å gi sønnen din et helvete om han heter Vidkun. Jeg synes det er egoistisk og idiotisk å gi ungen et navn man VET kommer til å gjøre barnet sårbart for mobbing. Anonymous poster hash: d80c3...45f

Og som om det ikke var nok: Lykke til i arbeidslivet for unge Vidkun! Kjempeflott med foreldre som gir barna sine navn som kan bidra til at de ikke blir innkalt til intervju engang.

Anonymous poster hash: 364c2...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...