Gå til innhold

Hvordan kan jeg si dette på en fin måte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har virkelig klart å rote det til nå. Har lenge vært betatt av en kjenning uten å vite at han følte det samme for meg. Så fant vi hverandre på en nettdatingside og la ut om hvor lenge vi hadde vært interesserte i hverandre. Vi ble veldig ivrige og det gikk altfor fort i svingene, la masse planer for hva vi skulle finne på sammen framover osv. Allerede under første date innså jeg at han ikke var den sjarmerende mannen jeg hadde fått inntrykk av at han var. Grusom ånde, ekstrem klenging, syting da jeg måtte dra (virkelig), kjedelig, osv. Hvordan skal jeg fortelle ham at jeg ikke er interessert likevel uten å knuse selvbildet hans? Fikk inntrykk av at selvtilliten var på bånn og jeg har virkelig ikke lyst til å såre fyren da han jo er snill og sånt, så jeg kan ikke akkurat si det jeg har skrevet her... :( Skulle nesten ønske at jeg ikke var så samvittighetsfull.

Han har veldig lyst til å møte meg igjen, men jeg er totalt uinteressert etter den fæle førstedaten. Noen som har tips til hvordan jeg kan avvise ham på en "snill" måte?

Anonymous poster hash: 170b9...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si du bare liker ham som en venn uten å konkretisere nærmere hva som er årsaken

AnonymBruker
Skrevet

Dette er min frykt ang. nettdating, derfor kommer jeg aldri til å begynne. Synes kanskje du kunne møtt han et par ganger til, når du da forteller at du bare ser på han som en venn har du noe å basere det på, ikke bare på førsteinntrykket. Dette siden dere tydeligvis har lovet hverandre tid fremover. Men veldig kjedelig situasjon å være i da.

Anonymous poster hash: 98e4b...781
Gjest mainbitch
Skrevet

Si det rett ut at du ikke er interessert i noe mer enn vennskap.

Skrevet

Det kommer kanskje litt an på hvordan du kjenner ham, men du kan jo rett og slett bare avslå forslagene hans om å møtes igjen og unngå ham.

Men hvis du f.eks. jobber med ham, blir det å unngå ham litt utfordrende. Da må du kanskje bare pynte litt på sannheten og fortelle at du synes han er en så fantastisk venn, du vil ikke risikere å ødelegge vennskapet. Hans selvtillitt er ikke ditt ansvar, men det kan jo lønne seg å si mer positivt enn du sier negativ til ham, så han ikke blir helt ødelagt

Skrevet

Si det som det er: Du liker ham, men føler ikke at han helt får det til å tingle for deg. Du var klar for å sveve på rosa skyer, men trår bare luft. "Sorry, det er ikke meg, det er deg..."

• Liker 2
Skrevet

Si at du liker ham som en venn,men at du ikke følte kjemien var slik at dette kan bli noe mer.

Han vil sikkert bli skuffet uansett hvordan dette budskapet formuleres,men det er noe han må klare å takle. Det er desverre en del av gamet med dating.

AnonymBruker
Skrevet

Møt han en gang til men si at du ikke er klar for noe kjæreste allikevel og syntes dette hadde gått litt for fort, og at kanskje dere ikke passet så bra sammen som du først trodde (du vil jo bo i storby mens min drøm er beachhouse, du er jo så mye opptatt med jobben og trenger å slappe av i helgene mens jeg vil gå i fjellet i helgene etcetc)

Anonymous poster hash: ec1e4...1db
AnonymBruker
Skrevet

Møt han en gang til men si at du ikke er klar for noe kjæreste allikevel og syntes dette hadde gått litt for fort, og at kanskje dere ikke passet så bra sammen som du først trodde (du vil jo bo i storby mens min drøm er beachhouse, du er jo så mye opptatt med jobben og trenger å slappe av i helgene mens jeg vil gå i fjellet i helgene etcetc)

Anonymous poster hash: ec1e4...1db

Det ville jeg aldri gjort.

Ingen vits å treffe folk en ekstra gang når man ikke engang har datet skikkelig eller hatt noe på gang.

Og en slik diskusjon der man skal forsvare sin avgjørelse kan lett ende opp med at han skal prøve å overbevise henne om at hun tar feil.Bedre å gjøre kort prosess.Han vil bli såret uansett,men kommer over det.

Anonymous poster hash: 8732f...421

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke møtt han, heller sendt en melding hvor du fint forklarer at det var dessverre bare vennskap for din del. Han blir helt sikkert skuffa, men bedre det enn at du gir han falske forhåpninger.

Anonymous poster hash: ee941...fd4
AnonymBruker
Skrevet

For hans egen del ville jeg sagt på en pen måte at hans ånde ofte er heller dårlig, og at han gjør smart i å pusse tenner litt oftere + ha med seg Frisk-tabletter der han er. Samtidig bør du selvsagt si at dette bare var en liten del av det som gjør at du ikke føler noen tiltrekning. Jeg er klar over at mange kan bli ubekvemme av å si noe som dette til andre, men om jeg var han så hadde jeg likt å få beskjed (nå er jed dame da, men..)

For hans egen del.. Prøv å si det på en pen måte til han.

Anonymous poster hash: cfc7d...a21
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har godt av at du forteller sannheten? Hvis du kan skrive om det på KG hvorfor kan du ikke skrive det til han på sms/chat, er vel bra han får forbedret seg hvis han kan det til neste date han har.

Hvis han har en sykdom eller noe sånt får han fortalt deg det og hvis han synes du er like kjedelig får du sikkert også tilbakemelding på det. Win win uansett utfall.

Anonymous poster hash: 073e0...69b

Skrevet

Takk for en hyggelig date og si at du føler bare vennskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...