Gå til innhold

Hva gjør du med brukte gamle klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gir du dem bort? I så i fall hvor?

Har jo lest om den ene organisasjonen verre enn den andre i det siste.

Er egentlig ikke interessert i å gi dem bort til noen som selger de videre, men gir de videre.

Hvem gjør det?

Anonymous poster hash: 30255...9eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar faren min arve dem

AnonymBruker
Skrevet

Gir du dem bort? I så i fall hvor?

Har jo lest om den ene organisasjonen verre enn den andre i det siste.

Er egentlig ikke interessert i å gi dem bort til noen som selger de videre, men gir de videre.

Hvem gjør det?

Anonymous poster hash: 30255...9eb

Fretex?

Du kan evt selge dem på finn.no og/el ebay.

Anonymous poster hash: 34454...548

Skrevet

Jeg gir de til søsteren min. Det hun ikke bruker, slenger hun i en av de containerene som samler inn klær.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei fattig venninne som tar i mot alt med stort takk, resten havner på Fretex.

Anonymous poster hash: 35e4c...e69
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fretex :)

Anonymous poster hash: d75f1...f2a

Skrevet

Vi i vennegjengen har av og til byttefest, der går jo noe vekk, ellers selger jeg noe på en loppis som vi har på arbeidsplassen og noe går til Fretex. Fretex er den tryggeste av de alle, aldri noe bråk eller styggedom med de så vidt jeg vet.

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg gir bort til Fretex, venninner, familie eller sender/gir bort til et sted hvor vi har et fond.

Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir til venninder, og om de ikke passer til dem så gir de dem videre. Som oftest en pose av klær ikke ett og ett klesplagg av gangen. Av og til om det er klær jeg vet at ingen av mine venner ville brukt/passet så dumper jeg de i en fretex container. Gikk også til Oslo S et år med vinterklær å ga til de narkomane.

Anonymous poster hash: 2fb13...4d8
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Jeg går med det. Ser ingen grunn til og kaste eller gi bort gammelt tøy så lenge det ser bra ut og er i orden.

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Leverer til nærmeste bruktbutikk eller loppis dersom det er ting jeg vet jeg ikke kommer til å bruke igjen. Det hender jo man gjør bomkjøp...

Er det gammelt som i "tydelig slitt og flekkete", så kaster jeg det i restavfallet.

AnonymBruker
Skrevet

Pent tøy kan man levere til Fretex, ukurant tøy kan man levere i tøyinnsamlingen på H&M, da blir det resirkulert til nytt tøy.

http://www.hm.com/no/longlivefashion

Man kan naturligvis også levere i UFF-containere, men jeg hører så mye rart om dem...

Anonymous poster hash: d92db...a7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...