AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Patrick har bodd i Norge i 6 år,å er ifra Polen. Jobbet mye svart, men også vært ansatt hos forskjellige norske firma, som snekker. Han er ikke norsk statsborger og jeg tenkte jeg kunne hjelpe han med dette. Men hvordan gå fram? Han er kjærest med noen jeg kjenner, og de er ikke gift. Han har jo ingen krav iht NAV og slikt , han er en koselig fyr, som er veldig flink å hjelpe andre. Jeg vil gjerne hjelpe til med Norsk statsborgerskap. De er ikke så flink med slik selv. Noen som har erfaring ? Anonymous poster hash: f39d5...e3d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Vet ikke om du kan bruke noe her: http://www.udi.no/skal-soke/statsborgerskap/?c=pol Anonymous poster hash: a449e...016
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Det er dritvanskelig. Ikke bland deg i det med mindre du jobber i UDI selv, du kommer bare til å rive av deg håret for hvor smålige de er og hvor fucka regler de har og det er en prosess som vil ta mange år, før man får et nei. Man kan si at kanskje 1 av 2000 får ja og det skal være fordi de kan bevise at de har studert her og fått kontrakt i et arbeidsfirma. Det holder ikke å si at man "prøverå få jobb" man må ha kontrakten for å søke, og få arbeidsgivere gir kontrakt til en som ikke kan starte før etter et år når UDI har gitt klarsignal. Ellers så kan de jo alltids gifte seg og få familie, da er prosessen enklere og nettopp av den grunn er utlendinger (polske, svenske, gambiske, you name it) som oftest ganske frempå med å ville gifte seg i norge. Alltid vanskelig å vite om det er pga kjærlighet eller oppholdstillatelsen. Se bare på den mediesaken med hun polske som drepte sin norske mann de hadde vært gift i over 30 år og hun hadde fra dag 1 ønsket å ikke være med HAN. Anonymous poster hash: e61f3...d90 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Har vi ikke egne regler i Norden? Jeg har bodd i Danmark i mange år og husker enda dagen jeg hadde vært der lenge nok til å bytte statsborgerskap. Men det begynner å bli noen år siden nå. Anonymous poster hash: a449e...016
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Det er dritvanskelig. Ikke bland deg i det med mindre du jobber i UDI selv, du kommer bare til å rive av deg håret for hvor smålige de er og hvor fucka regler de har og det er en prosess som vil ta mange år, før man får et nei. Man kan si at kanskje 1 av 2000 får ja og det skal være fordi de kan bevise at de har studert her og fått kontrakt i et arbeidsfirma. Det holder ikke å si at man "prøverå få jobb" man må ha kontrakten for å søke, og få arbeidsgivere gir kontrakt til en som ikke kan starte før etter et år når UDI har gitt klarsignal. Ellers så kan de jo alltids gifte seg og få familie, da er prosessen enklere og nettopp av den grunn er utlendinger (polske, svenske, gambiske, you name it) som oftest ganske frempå med å ville gifte seg i norge. Alltid vanskelig å vite om det er pga kjærlighet eller oppholdstillatelsen. Se bare på den mediesaken med hun polske som drepte sin norske mann de hadde vært gift i over 30 år og hun hadde fra dag 1 ønsket å ikke være med HAN.Anonymous poster hash: e61f3...d90 Når det gjelder familiegjenforening, så er ikke det bare bare det heller, selvom det sikkert er den letteste veien å gå. Hvis man er gift, så må ektefellen ha bra nok lønn, må vise til at lønnen var bra nok året før og dokumentere framtidig inntekt. Så passer dårlig hvis man er bla. student eller er nyutdannet etc. Og saksbehandlingstidene kan være veldig lange.Anonymous poster hash: a95c2...cd5
Harvey Specter Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Det er dritvanskelig. Ikke bland deg i det med mindre du jobber i UDI selv, du kommer bare til å rive av deg håret for hvor smålige de er og hvor fucka regler de har og det er en prosess som vil ta mange år, før man får et nei. Man kan si at kanskje 1 av 2000 får ja og det skal være fordi de kan bevise at de har studert her og fått kontrakt i et arbeidsfirma. Det holder ikke å si at man "prøverå få jobb" man må ha kontrakten for å søke, og få arbeidsgivere gir kontrakt til en som ikke kan starte før etter et år når UDI har gitt klarsignal. Ellers så kan de jo alltids gifte seg og få familie, da er prosessen enklere og nettopp av den grunn er utlendinger (polske, svenske, gambiske, you name it) som oftest ganske frempå med å ville gifte seg i norge. Alltid vanskelig å vite om det er pga kjærlighet eller oppholdstillatelsen. Se bare på den mediesaken med hun polske som drepte sin norske mann de hadde vært gift i over 30 år og hun hadde fra dag 1 ønsket å ikke være med HAN. Anonymous poster hash: e61f3...d90 Hvorfor i all verden må en svenske gifte seg meg en nordmann for å få oppholdstilatelse? En svenske har nesten alle rettighetene i Norge som en nordmann har.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Flott. Enda en svartjobbende, polsk snekker. Anonymous poster hash: 3dec8...f87
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Dette må nok han ta med UD og jeg vil anta at denne veien går via permanent oppholdstillatelse eller at han fyller kravene for permanent oppholdstillatelse. UD har krav til hva slags type opphold som skal danne grunnlag for permanent oppholdstillatelse så du må be han høre med dem. Han fyller nok ikke kravene til statsborgerskap ennå med 6 år, kravene til UD er 7 av 10 år i landet totalt sett. Anonymous poster hash: 6478e...54f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå