Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt usikker på om denne hørte til under hus eller helse,så jeg legger det under begge jeg :sjenert:

Jeg flytter til en forsvarsbolig på januar,og disse bllir stort sett ikke tatt så godt vare på så i kjelleren i leiligheten vår er det fukt og råteskader og mugg.

Nå har jeg nettopp vært hos legen og fått påvist at jeg er allergisk mot mugg.Så er da spørsmålet...vil jeg merke dette siden det er i kjelleren? Jeg kommer jo ikke til å bo nedi der, men er det slik at når man har råteskader i huset så merker man det uansett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du allergisk og det er noen sirkulasjon av luft mellom kjelleren og resten av huset kan det bli problematisk. det kommer litt an på hvor allergisk du er, og du kan regne med at når allergien først har gitt seg til kjenne og du fortsetter å eksponeres for allergenet (altså muggsporer) kan det gjøre deg enda mer allergisk og i sin tur trigge utvikling av andre allergier. med andre ord ikke helt ideelt.

Skrevet

Jeg kan bare slutte meg til forrige svar: Vær svært forsiktig med å bo i et hus med sopp/mugg hvis du er allergisk! Jeg utviklet allergi mot dette da jeg bodde i en leilighet med råteskader på badet. Fikk hodepine, vekselvis tett og rennenende nese og var slapp som om jeg var forkjølet hver dag. Det tok lang tid å bli bra igjen, selv om jeg flyttet fra leiligheten! Nå får jeg bare allergianfall hver gang jeg er på besøk i hus med mugg, men da kommer reaksjonene raskt og jeg blir helt satt ut, som en kraftig forkjølelse.

Skrevet

Han skulle sjekke om de ikke kunne gjøre noe i leiligheta der.Synes det er ganske smålig av forsvaret og utlevere leiligheter med råteskader i.Folk skal jo tross alt bo der :evil:

Takk for svar begge to :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...