Gå til innhold

Hva spiser du til middag sent på kvelden? (rask middag)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg slutter på jobb 2130 i morgen og skal på jobb igjen kl 7 dagen etter. Synes det er tidlig å spise middag før, og vil heller kose meg med middag hjemme i stedet for å hive den i meg kjapt i lunsjen.

Har dere noen tips til raske og enkle "kveldsmiddager"?

Anonymous poster hash: 52e68...c35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rester. Lag dobbelt opp med middag i dag. Varm opp.

Men sånn ellers: Wok. Om jeg har dårlig med tid (eller vet jeg er skrubbsulten) så kapper jeg opp grønnsakene dagen før og har dem i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: fda32...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Hamburger og chips, taco, wraps, pastasalat. Spaghetti tar ikke så lang tid, men spørs hvordan du lager den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok, pytt i panne, pasta med tomatsaus og kjøttdeig/boller (kan lages på forhånd, så bare varmer opp igjen), pitapizza, taco, kyllingsalat med pasta, kylling og ris, svinekjøtt og ris, tomatsuppe++. Jeg synes egentlig det meste jeg lager tar ganske kort tid :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En enormt rask middag er faktisk en rosastekt biff og litt grønn salat, feks babyleaf rett fra posen. Evt en skivet avokado i salaten, eller noen småtomater, og litt olivenolje og presset sitron - ferdig. Tar toppen 10 minutter å lage.

Hvis måltidet i tillegg skal være lett, kan en vegetarisk pastarett være bra.

Anonymous poster hash: 4a8f2...081
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lager middag sent en gang i uken. Det blir enten pasta med tilbehør som går kjapt, pølser med potetmos eller pommes frites, wok med grønnsaker og fisk, skalldyr eller kylling avhengig av hva jeg har, eller biff med tilbehør.

Anonymous poster hash: 50d74...afd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber til 21 hver dag, jeg lager tomat/kjøttsaus i store porsjoner og fryser ned. Koker pasta, middag på 9 minutter.

Fryser også ned alt mulig annet rart, så er det bare tine.

Wraps med kjøttdeig og salat er kjapt og enkelt, har ofte ferdigstekt kjøttdeig i kjøleskapet. Ost og kjøttdeig på en lefse, ett minutt i mikroen også salat og annet tilbehør på toppen.

Carbonaravariant av pasta, kjøper fersk pasta med koketid 2-3 minutter, slenger oppi skinkebiter, rører inn et egg og litt fløte, gjerne noe vårløk også. Koker brokkoli og blomkål sammen med pastaen.

Anonymous poster hash: 2315d...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omelett eller litt kraftige smørbrød er min standardmiddag når det blir sent. F.eks karbonadesmørbrød, panert fisk, grillkylling eller tunfisk på brød osv. Helst noe varmt som er ferdig men varmes kjapt i panna eller mikroen.

Alternativet til dette er å stikke innom et sted der de selger ferdig varmmat (ferskvaredisk) og bare varme opp en halv kylling eller lunsjkaker. Ellers har man jo Fjordland og frossenmat. Det er jo slike dager disse kan spises uten unnskyldninger.

Anonymous poster hash: a2de2...124
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok hvit fisk.Skjær opp hvitløk, chili og ingefør og fred i olje, ha oppi en pose babyspinat og la spinalen falle sammen. Klem over saften av en lime og soyasaus. Krydre fisken med salt og pepper og legg på toppen av spinalen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...