AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Samboeren min skaffet seg en katt for et halvt år siden. Jeg bodde så og si hos han, men vi var ikke offesielt samboere, så da følte jeg ikke at det var helt på min plass å si noe på det. Dette vil nok høres veldig kynisk ut, men den katten irriterer meg grønn. For det første legger den fra seg hår OVERALT. Klær, møbler, sko og håndkler er fullt av kattehår. Kan til og med finne hår i maten, i glass og på tallerkner. Katter røyter og det er ikke deres feil, men helt ærlig så begynner jeg å bli mektig lei av disse kattehårene. For det andre så maser den og mjauer konstant til tider, og det skjærer i ørene av den lyse kattestemmen. Holder på å bli sprø til tider da den kan holde på med konstant mjauing i sikkert 20 minutter. Nytter ikke å snakke til den heller, og det gjør det for så vidt heller ikke når den går på bordene, i matfatene våre osv. Og for det tredje så er det en innekatt, så den har kattedo inne. Og strengt tatt, så liker vel ingen lukten av kattebæsj? Samboer bytter sand jevnlig og bruker sand med lukt, men uansett er det ikke til å unngå og kjenne at katten bæsjer inne. Samboeren min har nok skjønt at jeg ikke er så veldig begeistret for den katten, men så er det vel ikke på sin plass og si at jeg ikke ønsker å ha den her? Hadde det vært opp til meg, hadde den vært ute for lenge siden.. Anonymous poster hash: f23a6...c8e 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Jeg elsker katter å har to katter selv. Kjæresten min(som jeg ikke bor sammen med) har også en katt, men denne katten hater jeg! Jeg blir så fryktelig lei av at den alltid skal ligge i fanget og sette klørne i lårene mine! Pluss at den ligger på alle bord og klorer opp møblene. Den katten får gjøre akkurat hva den vil å det plager meg!!!Anonymous poster hash: 04dd6...ade
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Jeg synes du er den som bør være ute. Anonymous poster hash: 39341...27b 35
Berit Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Synes du skal være ærlig å si hva du mener. Han er sikkert en katteelsker og det gir han veldig mye å ha katt. Hvis du ikke kan tenke deg det, bør han jo få vite det jo før jo bedre. Selvfølgelig er det på sin plass å si det. Du vil vel at din kjæreste skal fortsette å være en katteelsker som gir ham så mye? Si at du unner han det. Men kanskje du tenker deg grundigere om og lærer deg å like eller hvertfall akseptere at din kjæreste har katt? Fordi du elsker han så høyt. Da unner du ham det. Og når du bor hos han, så vasker du godt. 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Jeg synes du er den som bør være ute. Anonymous poster hash: 39341...27b Helt enig, ser ikke at dette er et problem. Kanskje TS har for god tid til å irritere seg over ting i småtingsavdelingen? Anonymous poster hash: fb8bb...ee9 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 Jeg elsker katter å har to katter selv. Kjæresten min(som jeg ikke bor sammen med) har også en katt, men denne katten hater jeg! Jeg blir så fryktelig lei av at den alltid skal ligge i fanget og sette klørne i lårene mine! Pluss at den ligger på alle bord og klorer opp møblene. Den katten får gjøre akkurat hva den vil å det plager meg!!!Anonymous poster hash: 04dd6...ade I HI hører de sikkert ut som jeg hater dyr, men det gjør jeg absolutt ikke. Hadde en katt selv, og den var jeg superglad i - nettopp pga atferden og personligheten. Den var lydig, rolig og var aldri til plag. Så jeg har det akkurat som deg. Er DENNE katten som plager meg. Den gjør som din vil, og den klorer/skal kose hele tiden, akkurat som katten til kjæresten din. Uff.. TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 I HI hører de sikkert ut som jeg hater dyr, men det gjør jeg absolutt ikke. Hadde en katt selv, og den var jeg superglad i - nettopp pga atferden og personligheten. Den var lydig, rolig og var aldri til plag. Så jeg har det akkurat som deg. Er DENNE katten som plager meg. Den gjør som din vil, og den klorer/skal kose hele tiden, akkurat som katten til kjæresten din. Uff.. TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e Skjønner at vi har samme problem ja. Høres litt teit ut men i mine øyne er kattene mine perfekte fordi de sover ikke er på bordene, ikke klorer på møbler eller på meg. Og de har fine personligheter. Katten til kjæresten min har altså ikke noe av dette haha..Anonymous poster hash: 04dd6...ade
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #8 Skrevet 22. april 2015 Synes du skal være ærlig å si hva du mener. Han er sikkert en katteelsker og det gir han veldig mye å ha katt. Hvis du ikke kan tenke deg det, bør han jo få vite det jo før jo bedre. Selvfølgelig er det på sin plass å si det. Du vil vel at din kjæreste skal fortsette å være en katteelsker som gir ham så mye? Si at du unner han det. Men kanskje du tenker deg grundigere om og lærer deg å like eller hvertfall akseptere at din kjæreste har katt? Fordi du elsker han så høyt. Da unner du ham det. Og når du bor hos han, så vasker du godt. Det at han skaffet seg katt, var ikke akkurat gjennomtenkt. Var noe han gjorde på impuls. Vi begge vil ha hund, men for min del blir det for mye med hund OG katt, og det har jeg sagt til han. Selvfølgelig unner jeg han å ha en katt, jeg bare irriterer meg så sykt over den. Den sitter oppi oss når vi spiser, røyter, går i maten vår osv. Det er litt irriterende i lengda.. TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e
Gjest Belle âme Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 Eg syns det høres ut som katten kjeder seg(Skriker.) Kva med å slippe den ut? da blir det ein mykje roligere katt + du slepper dritlukta
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 Skjønner at vi har samme problem ja. Høres litt teit ut men i mine øyne er kattene mine perfekte fordi de sover ikke er på bordene, ikke klorer på møbler eller på meg. Og de har fine personligheter. Katten til kjæresten min har altså ikke noe av dette haha..Anonymous poster hash: 04dd6...ade Hehe, uff.. I tillegg har denne katten helt forferdig ånde. Kjenner det godt når den ligger ved siden av meg i sofaen TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #11 Skrevet 22. april 2015 Den liker sikkert ikke deg heller. Anonymous poster hash: 6e08e...ce7 8
Gjest Pheel Skrevet 22. april 2015 #12 Skrevet 22. april 2015 Konemateriale much når du klarer å irritere deg sånn over en helt normal katt? 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #13 Skrevet 22. april 2015 Hehe, uff.. I tillegg har denne katten helt forferdig ånde. Kjenner det godt når den ligger ved siden av meg i sofaen TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e Åja såppas;)Anonymous poster hash: 04dd6...ade
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #14 Skrevet 22. april 2015 Eg syns det høres ut som katten kjeder seg(Skriker.) Kva med å slippe den ut? da blir det ein mykje roligere katt + du slepper dritlukta Har foreslått dette, men han vil ha den som innekatt da det er mye trafikk ute og han er redd den vil bli påkjørt. Dessuten er det egentlig ikke lov med dyr her vi bor, så det er enda en grunn til at han helst vil ha den inne. TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #15 Skrevet 22. april 2015 Kanskje du irriterer katten grønn, også. Anonymous poster hash: 869f2...986 1
Berit Skrevet 22. april 2015 #16 Skrevet 22. april 2015 Det at han skaffet seg katt, var ikke akkurat gjennomtenkt. Var noe han gjorde på impuls. Vi begge vil ha hund, men for min del blir det for mye med hund OG katt, og det har jeg sagt til han. Selvfølgelig unner jeg han å ha en katt, jeg bare irriterer meg så sykt over den. Den sitter oppi oss når vi spiser, røyter, går i maten vår osv. Det er litt irriterende i lengda.. TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e Synd at ikke det gjennomtenkes før man skaffer seg et dyr. Min mening er at dere gjør det beste for katten og ser alt det positive med den. Er han glad i katten sin da, sev om det var et impulsanskaffelse?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #17 Skrevet 22. april 2015 Kanskje du irriterer katten grønn, også.Anonymous poster hash: 869f2...986 Kanskje det. TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #18 Skrevet 22. april 2015 Synd at ikke det gjennomtenkes før man skaffer seg et dyr. Min mening er at dere gjør det beste for katten og ser alt det positive med den. Er han glad i katten sin da, sev om det var et impulsanskaffelse? Er ikke sånn at jeg går rundt og er sur pga den, men min helt ærlige mening er at den irriterer meg. Synes også han burde tenkt seg litt mer om før han skaffet seg den. Hvertfall hvis han vil ha hund også. Håper nå han er glad i den siden han velger å ha den. TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #19 Skrevet 22. april 2015 Synd at ikke det gjennomtenkes før man skaffer seg et dyr. Min mening er at dere gjør det beste for katten og ser alt det positive med den. Er han glad i katten sin da, sev om det var et impulsanskaffelse? Er ikke sånn at jeg går rundt og er sur pga den, men min helt ærlige mening er at den irriterer meg. Synes også han burde tenkt seg litt mer om før han skaffet seg den. Hvertfall hvis han vil ha hund også. Håper nå han er glad i den siden han velger å ha den. TsAnonymous poster hash: f23a6...c8e
peppermyntete Skrevet 22. april 2015 #20 Skrevet 22. april 2015 For det første; katter røyter. Sånn er det bare og det må du bare venne deg til hvis du vil fortsette å være samboer med denne mannen. De andre problemene kan du ta tak i. Dette er jo en innekatt som betyr at den trenger lek og aktivisering for å trives. Hvis katten "mjauer i ett sett" må den aktiviseres eller trenger kanskje kos. Og det med at den går på bordet og i maten kan du få slutt på. Spruteflaske med vann eller ta den i nakkeskinnet et par ganger. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå