Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #1 Skrevet 24. august 2004 Noen som vet om en god side hvor jeg kan lese litt om dette med årstider og fargevalg? Jeg tenker da selvsagt på når noen 'er' vinter eller sommer, ikke hva man skal bruke om vinteren eller sommeren.
MiniMjau Skrevet 24. august 2004 #2 Skrevet 24. august 2004 Det har jeg også lett lenge etter! Virker som om det er en godt bevart hemmelighet,inntil du betaler en fargekonsulent i dyre dommer.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #3 Skrevet 25. august 2004 er ikke dette noe de drev med på 80 tallet? tror ikke det er så mange som klassifiserer sånn lengre
ivanka Skrevet 26. august 2004 #4 Skrevet 26. august 2004 er ikke dette noe de drev med på 80 tallet? tror ikke det er så mange som klassifiserer sånn lengre :enig_animasjon:
Gjest Ethereal Skrevet 26. august 2004 #5 Skrevet 26. august 2004 Dessuten virker det som de fleste er blandingstyper, og kler farger fra ulike kategorier. Jeg vil tippe de aller fleste vet om de kler varme eller kalde farger best. Selv kler jeg helt klart kalde farger best, men i sminke bruker jeg allikevel pudder og concealer i gultoner, siden det virker mest "fresh".
ivanka Skrevet 26. august 2004 #6 Skrevet 26. august 2004 jeg tror folk oppdaget etterhvert at årstidstypene ble litt for konstruerte, at reglene ble for rigide og ikke stemte overens med egen smak. i følge hvordan jeg ble kategorisert av fargekonsulent skulle jeg kle lakserosa og sennepsgul og overhodet ikke svart - og det stemmer bare ikke. jeg ser ut som et vandrende lik i sennepsgul, lakserosa får meg til å se ut som jeg burde holdt sengen, og svart er den fargen folk igjen og igjen påpeker hvor godt jeg kler.
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2004 #7 Skrevet 26. august 2004 er ikke dette noe de drev med på 80 tallet? tror ikke det er så mange som klassifiserer sånn lengre Det er ikke for å bruke det praktisk, men skal skrive noe basert på dette. Fant forresten noen linker som ga meg nok farger ved å søke på Color Me Beautiful på Google, siden andre lurte. Tok fargeanalyse for mange år siden da jeg var ung og usikker, og har aldri brukt fargevifta siden. Betalte 1600 eller noe for å få vite at jeg var enten vår eller sommer. Jeg er enten varm eller kald? Er det å helgardere seg eller hva?
ivanka Skrevet 26. august 2004 #9 Skrevet 26. august 2004 å ja biblioteket! på mitt lokale bibliotek har de i hvert fall et ganske imponerende utvalg av årstidsgenren. de er fulle av uhyggelige bilder av damer som kunne vært søte under all den HORRIBLE 80-tallssminken.
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #10 Skrevet 26. august 2004 Jeg ble klassifisert som vår. Og det stemmer veldig godt med de fargene jeg kler!
Orthia Skrevet 26. august 2004 #11 Skrevet 26. august 2004 Du kan jo sjekke denne siden: http://www.astrithomas.no/ Hun har Color Me Beautful i Oslo. Jeg har vært der til sminking, fargeanalyse osv., og syntes det var kjempegøy- selv om jeg ikke fikk noen a-ha-opplevelser.
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2004 #12 Skrevet 26. august 2004 Har du sjekket på biblioteket? Mitt hadde null og niks. Men de hadde mye om hårmoter - de siste tusen år... :o
Gjest anne på landet Skrevet 27. august 2004 #13 Skrevet 27. august 2004 sånt drev moren min med på 80tallet også... *grøss&gru*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå