AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #1 Del Skrevet 22. april 2015 ... Anonymous poster hash: e9f4a...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #2 Del Skrevet 22. april 2015 Vet ikke.... når jeg skal besøke typen så betaler jeg 5-6 tusen kroner tur retur. Ikke rart vi bare treffes fem ganger i året. Anonymous poster hash: 97b7b...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #3 Del Skrevet 22. april 2015 Norsk arbeidskraft er dyrt, og det koster å drifte i norge. Det er avgifter på det aller meste, piloter og flyvertinner skal ha lønn, det skal også bakkemannskap og alle de som jobber på flyplassen generelt. Dette koster penger, derfor er det dyrt å fly i norge. Dessuten er ofte avstandene store. Anonymous poster hash: faf61...41c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #4 Del Skrevet 22. april 2015 ...Anonymous poster hash: e9f4a...9a9 Fordi de fleste flyplassene er subsidiert som distriktspolitikk og de travle har massevis av bedriftskunder som opptar rutene. Det går fint an å reise billig mellom de store flyplassene om en velger rett tidspunkt. Anonymous poster hash: b3f7c...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 22. april 2015 #5 Del Skrevet 22. april 2015 Javnt over betaler jeg mindre for å fly enn noen andre typer transport. For at det skal bli dyrt, må du ha relativt spesielle reisevaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #6 Del Skrevet 22. april 2015 Kommer an på hvor og når en reiser innenlands om det er dyrt. Det ville kostet meg mer å kjøre enn det koster å fly til de fleste plasser i landet om jeg kjøper billigste billett og det ikke er mellomlanding. Noen steder blir det ca det samme med en mellomlanding. Dersom jeg bare skulle innom små flyplasser, ville det ofte blitt dyrere.Anonymous poster hash: 37973...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Las Aron Skrevet 22. april 2015 #7 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Javnt over betaler jeg mindre for å fly enn noen andre typer transport. For at det skal bli dyrt, må du ha relativt spesielle reisevaner. Nei! Kommer alt an på hvor man bor og hvor man skal. Eks: Oslo->Alta 730.- (lang tur) Alta->Hammerfest 4200.- (kort tur med annet selskap) Oslo->Bodø 1139.- (mange km) Bodø->Leknes 5100.- (kort hopp) Prisene er for en bestemt dato for ikke lenge siden. Endret 22. april 2015 av Las Aron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #8 Del Skrevet 22. april 2015 En av de viktigste faktorene er om det er konkurranse mellom flere flyselskap på samme strekning, dvs om det er flyruter der det er stort passasjergrunnlag. Da vil prisene jevnt over være lavere. Skal du fly strekninger som kun er trafikkert av ett flyselskap, og med relativt få avganger per dag, blir det dyrt. Anonymous poster hash: 93e81...c73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 22. april 2015 #9 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Nei! Kommer alt an på hvor man bor og hvor man skal. Eks: Oslo->Alta 730.- (lang tur) Alta->Hammerfest 4200.- (kort tur med annet selskap) Oslo->Bodø 1139.- (mange km) Bodø->Leknes 5100.- (kort hopp) Prisene er for en bestemt dato for ikke lenge siden. Jaaa, og det er absolutt ingen forskjell på hvor mange det er med deg i flyet? Det er nyttig å se for seg at det koster det samme for å fly ett fly uansett hvor stort det er (dette stemmer ikke, men det har større betydning enn resten.) Neste gang du reiser til Leknes eller Hammerfest, vil jeg at du teller hvor mange dere er og hvor mange ledige plasser det er. Antall ledige plasser sier noe om yield og jo større prosentvise ledighet på flygninger jo dyrere blir det (konsesjoner er ett beregningspill; flyselskapene får enerett på linjen, men må støtte en hvis frekvens: passasjerene må betale for kombinasjonen) Samme gjelder volum; jo større fly , jo bedre inntjening. Kan du fylle en 737 fram og tilbake, tjener du MYE MER enn en dash 8 eller fokker 70. Kombinasjonen: forskjell i pris . Endret 22. april 2015 av Druid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå